Στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) επέστρεψε και πάλι ο όμιλος Αγγελικούση τοποθετώντας μια ακόμη παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) επέστρεψε και πάλι ο όμιλος Αγγελικούση τοποθετώντας μια ακόμη παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Τα κορεατικά ναυπηγεία επιβεβαίωσαν με ανακοίνωσή τους χθες ότι ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής τοποθέτησε μια ακόμη παραγγελία ναυπήγησης LNG Carrier με ορίζοντα παράδοσης το 2021, ανεβάζοντας στα δέκα τα πλοία αυτού του τύπου που έχει υπό ναυπήγηση.
Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει την αυξημένη ζήτηση που παρουσιάζεται για πλοία αυτού του τύπου από την παγκόσμια βιομηχανία παραγωγής φυσικού αερίου, ζήτηση την οποία σπεύδουν να καλύψουν πρώτα και κύρια οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι κατέχουν την πρωτοκαθεδρία και σε αυτόν τον ναυτιλιακό κλάδο.
Με τη νέα παραγγελία ο όμιλος Αγγελικούση μέσω της Maran Gas θα ελέγχει έναν στόλο από 37 LNG Carriers και καθίσταται ένας από τους μεγαλύτερους πλοιοκτήτες μονάδων αυτής της κατηγορίας στον κόσμο. Από τα 37 πλοία, τα 27 είναι ήδη εν λειτουργία, ενώ άλλα δέκα είναι υπό ναυπήγηση, εκ των οποίων πέντε παραδίδονται το 2019, τέσσερα το 2020 και ένα το 2021.
Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ο Έλληνας εφοπλιστής με την προαναφερόμενη παραγγελία ανεβάζει στις 101 τις συνολικές παραγγελίες πλοίων όλων των τύπων από το 1994, στα κορεατικά ναυπηγεία της DSME, τα οποία όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν είναι αποφασισμένος να στηρίξει προκειμένου να ξεπεράσουν τις όποιες οικονομικές δυσκολίες έχουν.
Τα ναυπηγεία DSME έχουν κερδίσει το τρέχον έτος μέχρι στιγμής παραγγελίες για πλοία συνολικής αξίας 6,2 δισ. δολ. επιτυγχάνοντας το 85% του στόχου της για 7,3 δισ. δολ. Την περασμένη εβδομάδα έγινε γνωστό ότι η BW LNG έκλεισε μία συμφωνία με την DSME για τη ναυπήγηση μέχρι και LNG Carriers, συνολικής αξίας 1,1 δισ. δολ.
Νέοι παίκτες
Οι πολύ θετικές προοπτικές για το εμπόριο LNG στο μέλλον προσελκύουν και άλλους Έλληνες εφοπλιστές στον συγκριμένο κλάδο. Πολύ πρόσφατη «είσοδος» είναι αυτή του ομίλου Λάτση, ο οποίος συζητά με τα επίσης κορεατικά ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers).
Την είσοδο στον κλάδο μεταφοράς LNG είχε προαναγγείλει ο κ. Κασιδόκωστας-Λάτσης μιλώντας τον περασμένο Ιούνιο σε δημοσιογράφους, με την ευκαιρία της διεθνούς έκθεσης Ποσειδώνια 2018, όταν απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Ν» σημείωσε ότι η επέκταση στα LNG Carriers είναι φυσικό να είναι το επόμενο βήμα για τη ναυτιλιακή εταιρεία του ομίλου.
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες αναμένεται εντός του 2018 να έχουν τοποθετηθεί παραγγελίες για συνολικά 50 LNG Carriers από τους διεθνείς εφοπλιστές, μεταξύ των οποίων και πολλοί Έλληνες.
Για το 2018 τις περισσότερες παραγγελίες έχει τοποθετήσει η TMS Cardiff Gas του Χρήστου Οικονόμου και αφορούν οκτώ LNG Carriers σε δύο ναυπηγεία. Η Flex LNG του John Fredriksen βρίσκεται στη δεύτερη θέση με επτά συμβάσεις.
Ακολουθεί η GasLog του Πήτερ Λιβανού στην τρίτη θέση με πέντε νέες παραγγελίες στη Samsung Heavy Industries. Στη συνέχεια βρίσκουμε την Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη με τέσσερις παραγγελίες, τη Minerva Marine με τρεις παραγγελίες, την Alpha Gas με τρεις παραγγελίες, τη NYK με τρεις επίσης παραγγελίες, όπως και η Maran Gas κ.λπ.
Τέλος, επισημαίνεται ότι τον τελευταίο μήνα οι ναύλοι στη spot αγορά έφτασαν μέχρι και τα 220.000 δολάρια την ημέρα, σημειώνοντας σημαντική άνοδο σε διάστημα μόλις πέντε μηνών, καθώς τον προηγούμενο Μάιο ο ημερήσιος ναύλος ήταν στα 38.000 δολάρια.
Βέβαια, τις τελευταίες ημέρες μειώθηκαν στα 170.000 δολ. την ημέρα ή και χαμηλότερα, ωστόσο εξακολουθούν να κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.