Σύμφωνα με τη Welt, η αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μεγαλώνει ραγδαία, με τους Έλληνες εφοπλιστές να καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο στη μεταφορά του. Αντίθετα η Γερμανία έχει μείνει πίσω και εξαρτάται από την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τη Welt, η αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μεγαλώνει ραγδαία, με τους Έλληνες εφοπλιστές να καταλαμβάνουν μεγάλο μερίδιο στη μεταφορά του. Αντίθετα η Γερμανία έχει μείνει πίσω και εξαρτάται από την Ελλάδα.
Τελευταία ο Αμερικανός πρόεδρος εκθειάζει μεταξύ άλλων και τις ενεργειακές πηγές της χώρας του. Για παράδειγμα, συνέστησε το υγροποιημένο φυσικό αέριο Liquiefied Natural Gas LNG από τις ΗΠΑ ως την καλύτερη εναλλακτική και καταφέρθηκε κατά του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream 2 από τη Ρωσία στη Γερμανία. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα αυξάνει σταδιακά την κατανάλωση υγροποιημένου αερίου μέσω ενός γιγαντιαίου κυβερνητικού προγράμματος, με στόχο τη μεταπήδηση σε ένα πιο «πράσινο» καύσιμο ανάμεσα στα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.
Κάθε δεύτερη παραγγελία από Έλληνα εφοπλιστή
Η ίδια τάση παρατηρείται και σε άλλες χώρες. Η χρήση LNG εισέρχεται όλο και πιο δυναμικά στον ενεργειακό χάρτη και η διάθεσή του έχει ξεπεράσει παγκοσμίως τις πωλήσεις άνθρακα και αργού πετρελαίου. Η Γερμανία αντίθετα κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και το μόνο που την απασχολεί είναι η κατασκευή τερματικών σταθμών LNG ανά τον κόσμο, για να μπορεί να εισάγει όλο και περισσότερες ποσότητες. Η μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου γίνεται αποκλειστικά δια της θαλασσίας οδού με δεξαμενόπλοια. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε αυτές τις θαλάσσιες μεταφορές κυριαρχεί μια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, η Ελλάδα. Κάθε δεύτερο δεξαμενόπλοιο που παραγγέλλεται σε ναυπηγεία της Ασίας ανήκει σε Έλληνες πλοιοκτήτες. Από τις 66 παραγγελίες οι 33 γίνονται από Έλληνες αγοραστές.
Οι Έλληνες εφοπλιστές δεξαμενοπλοίων LNG φαίνεται λοιπόν ότι έχουν αντιληφθεί τις μεγάλες ευκαιρίες που ξανοίγονται σε αυτόν τον τομέα, πολύ πιο πριν από ότι ο ανταγωνισμός τους στη Γερμανία. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αποτιμήσεων πλοίων Vessels Value, καμιά γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία δεν έχει παραγγείλει φέτος κατάλληλα πλοία για να μεταφέρουν LNG. Κι αυτό παρά το ότι η χώρα επί χρόνια διέθετε το μεγαλύτερο στόλο εμπορικών πλοίων.
Εξαρτώμενη από την Ελλάδα η Γερμανία
Έτσι με τα χρόνια η Γερμανία χάνει τη φήμη ως ναυτιλιακή χώρα. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός. Το 2018 οι Έλληνες εφοπλιστές υπέγραψαν παραγγελίες ύψους 9 δισ. δολαρίων για τάνκερ LNG. Πόσο μεγάλη είναι η ζήτηση μπορεί κανείς να διαπιστώσει διαβάζοντας στοιχεία που δίνει η Vessels Value για τα ύψος μίσθωσης αυτών των πλοίων: σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια τα ποσοστά έχουν πενταπλασιαστεί. Για παράδειγμα, για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου μέσω του Ειρηνικού στην Ασία μια πλοιοκτήτρια εταιρεία ζητά ημερησίως 190.000 δολάρια.
Εμπειρογνώμονες υποστηρίζουν ότι δεν αναμένεται αλλαγή. «Οι τιμές έχουν φτάσει σε ανώτατο επίπεδο, και θα περιμείνουν για πολλούς ακόμη μήνες σε αυτό το υψηλό επίπεδο» υποστηρίζει ο Κορτ Σμιθ, αναλυτής της εταιρείας Vessels Value. Υπάρχει μάλιστα το ενδεχόμενο, όπως επισημαίνουν οι γνώστες του κλάδου, τα επόμενα χρόνια οι υπάρχουσες δυνατότητες μεταφοράς LNG να μην επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες. Που σημαίνει ότι η Γερμανία ως χώρα εισαγωγής LNG θα εξαρτάται από τις δυνατότητες και την επιχειρηματική στρατηγική κυρίως των Ελλήνων εφοπλιστών.