Oι επικεφαλής των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών ετοιμάζονται να περάσουν το κατώφλι του Λευκού Οίκου θέλοντας να καταλήξουν σε έναν συμβιβασμό με τον Αμερικανό πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει επανειλημμένα απειλήσει με την επιβολή δασμών ύψους 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων. Η πρωτοβουλία τους ωστόσο έχει ενοχλήσει τόσο το Βερολίνο όσο και τις Βρυξέλλες, που φοβούνται ότι μπορεί να υπονομεύσει τις ευρύτερες εμπορικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ε.Ε.
Oι επικεφαλής των τριών μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών ετοιμάζονται να περάσουν το κατώφλι του Λευκού Οίκου θέλοντας να καταλήξουν σε έναν συμβιβασμό με τον Αμερικανό πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει επανειλημμένα απειλήσει με την επιβολή δασμών ύψους 25% στις εισαγωγές αυτοκινήτων. Η πρωτοβουλία τους ωστόσο έχει ενοχλήσει τόσο το Βερολίνο όσο και τις Βρυξέλλες, που φοβούνται ότι μπορεί να υπονομεύσει τις ευρύτερες εμπορικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ε.Ε.
Οι επικεφαλής των BMW, Daimler και Volkswagen θα έχουν απευθείας συνομιλίες με τον αμερικανό υπουργός Εμπορίου, Γουίλμπουρ Ρος και τον Επίτροπο Εμπορίου, Ρόμπερτ Λάιτχαϊζερ. Ο Λάρι Κάντλοου, επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του Αμερικανού πρόεδρου, τόνισε ότι έμφαση θα δοθεί στις επενδύσεις τους και τη δημιουργία θέσεων εργασίας σε αμερικανικό έδαφος, όπως και στην χρήση εκ μέρους τους αμερικανικής κατασκευής κινητήρων.
Πηγή με γνώση της προετοιμασίας των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών σχολίαζε στους Financial Times ότι στόχος πάνω από όλα είναι «να ηρεμήσουν τα πνεύματα» και να αποτραπεί ο κίνδυνος της επιβολής δασμών.
Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, ωστόσο, φοβούνται ότι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι το αντίθετο από το επιδιωκόμενο και εμφανίζονται ενοχλημένοι από το γεγονός ότι η Ουάσιγκτον επέλεξε να προσεγγίσει απευθείας τις αυτοκινητοβιομηχανίες αντί να επιμείνει στις συνομιλίες με την Επίτροπο Εμπορίου και τη διαπραγματευτική ομάδα της Ε.Ε.
Η Γερμανίδα καγκελάριος, Άγκελα Μέρκελ, στηρίζει τη θέση των Ευρωπαίων, «αδειάζοντας» τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός που αποκαλύπτει ότι και εκείνη ανησυχεί για την έκβαση της πρωτοβουλίας. Σε δηλώσεις της σε δημοσιογράφους υπογράμμισε ότι τα εμπορικά ζητήματα θα συνεχίσει να τα χειρίζεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, απορρίτποντας μεμονωμένες κινήσεις. «Την ευθύνη των εμπορικών διαπραγματεύσεων έχει η Κομισιόν και σίγουρα όχι οι αυτοκινητοβιομηχανίες» ξεκαθάρισε.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από WSJ, Financial Times