Κατά 15 - 20% αναπτύχθηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας το 2018, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Κατά 15 - 20% αναπτύχθηκε το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας το 2018, σύμφωνα με έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Βάσει της έρευνας, οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ψηφιακό κανάλι πώλησης στην Ελλάδα κυμαίνονται στις 7.000, η κατηγορία ηλεκτρονικών αγορών που εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση είναι το έτοιμο φαγητό ενώ οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν ολοένα και περισσότερο Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα και αυξάνουν τη χρήση των φορητών συσκευών (τηλέφωνο, tablet) για την αναζήτηση πληροφοριών, πραγματοποιούν όμως τις αγορές τους κυρίως μέσω του προσωπικού υπολογιστή.
Η έρευνα διεξήχθη με online ερωτηματολόγιο την περίοδο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου 2018 με την συμμετοχή 1.512 online καταναλωτών.
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:
- Στην ερώτηση σε ποιες κατηγορίες προϊόντων/υπηρεσιών πραγματοποιήσατε τουλάχιστον μια αγορά μέσω Internet την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2018, η «διαμονή σε καταλύματα» κατατάχθηκε πρώτη με 50%. Ακολουθούν ταξιδιωτικές υπηρεσίες (46%), έτοιμο φαγητό (43%), ένδυση/υπόδηση (42%), εξοπλισμός Η/Υ (41%), ηλεκτρονικές συσκευές (40%), εισιτήρια για εκδηλώσεις (39%), βιβλία (37%), οικιακά είδη (36%), είδη φαρμακείου (30%), προσωπική φροντίδα (30%) και ασφάλειες (26%). Στις κορυφαίες αυτές κατηγορίες δεν υπήρχαν σημαντικές διαφορές στις κατατάξεις σε σχέση με το 2017 με εξαίρεση την σημαντική αύξηση για την «παραγγελία έτοιμου φαγητού».
- Το 85% κάνει πάνω από το 80% των online αγορών του από Ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, τη στιγμή που το 2016 μόνο το 60% των καταναλωτών είχε την αντίστοιχη συμπεριφορά.
- Το 2018 παρατηρήθηκε αύξηση κατά 20% του μέσου αριθμού των online αγορών στο εννεάμηνο από 12,26 (2017) σε 14,86 (2018), κατά 20% επίσης της συνολικής μέσης αξίας των online αγορών και κατά 35% των online αγοραστών πραγματοποιούν ψηφιακά μία στις δύο συνολικές τους αγορές (από 31% το 2017).
Κατά την έρευνα, το μόνο ανησυχητικό στοιχείο για την μελλοντική ανάπτυξη είναι ο αριθμός των νέων online αγοραστών, καθώς από το δείγμα της έρευνας μόλις το 1% ξεκίνησε τις διαδικτυακές αγορές το 2018. Το 41% των online αγοραστών ξεκίνησε να αγοράζει διαδικτυακά πριν το 2010 ενώ το 25% την τελευταία τριετία κυρίως λόγω της επίδρασης των capital controls και της ανάπτυξης των ψηφιακών πληρωμών.
- Το 25 % των συνολικών διαδικτυακών αγορών από τους online αγοραστές πραγματοποιήθηκε μετά από επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.
- Σταθεροποιείται ως κορυφαίος τρόπος πληρωμής η χρεωστική κάρτα (64% των ερωτηθέντων). Στην δεύτερη θέση είναι η αντικαταβολή (54% από 57% το 2017) και έπονται η πιστωτική κάρτα (37%) και το PayPal (33%).
- Η πρόσβαση των online αγοραστών στο Internet γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου (93%), φορητού Η/Υ (73%), σταθερού Η/Υ (57%) και tablet (33%). Στην ερώτηση όμως ποια είναι η κυρία συσκευή για πραγματοποίηση των διαδικτυακών αγορών, το 80% των online αγοραστών απαντούν οι Η/Υ, ενώ μόλις 15% το κινητό και 5% το tablet.
- Τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι online αγοραστές αφορούν κυρίως την παράδοση των προϊόντων όπως τις υψηλές χρεώσεις παράδοσης (70%), το ωράριο παραλαβής των προϊόντων (31%) και την παραλαβή ελαττωματικών προϊόντων (15%). Η δεύτερη κατηγορία προβλημάτων αφορά την υποστήριξη όπως η δυσκολία πληροφόρησης μετά την αγορά (19%) και η δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία (13%).
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ