Mε ομάδα συμβούλων της "Dubai Ports World Worldwide", που διαθέτει το μάνατζμεντ 100 λιμανιών ανά την υφήλιο, παρουσία του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανόλη Κεφαλογιάννη, συναντήθηκε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος (ΟΛΘ).
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, το ενδιαφέρον της αραβικής πλευράς εστιάζεται σε συμπράξεις για επενδύσεις, με στόχο την προώθηση των δραστηριοτήτων της στην περιοχή, κάτι που θα δώσει ώθηση και στην ανάπτυξη του σχεδιαζόμενου σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
Οπως επισήμανε ο δ/σ του ΟΛΘ Γ. Τσάρας, «το ενδιαφέρον της εταιρείας από το Ντουμπάι εστιάζεται κυρίως στη Θεσσαλονίκη, με τους Αραβες να ενδιαφέρονται τόσο για το συμβατικό φορτίο και τον τερματικό σταθμό, όσο ακόμη και για το κέντρο logistics, που πρόκειται να δημιουργηθεί».
Εξάλλου, όπως ανακοίνωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, στο τέλος του Μαΐου αναμένονται στη Θεσσαλονίκη και εκπρόσωποι εταιρειών από την Κίνα, τη Σιγκαπούρη και -ενδεχομένως- το Μπαχρέιν. Ταυτόχρονα, κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ, Γιάννη Τσάρα, ενεργό διατηρούν το ενδιαφέρον τους και ναυτιλιακές επιχειρήσεις, που έχουν ήδη πραγματοποιήσει "κρούσεις" για συνεργασία και διακίνηση φορτίων μέσω Θεσσαλονίκης, όπως οι Maersk, MSC, Cosco και Hutchison.
Τέλος, όπως ανακοίνωσε ο κ. Κεφαλογιάννης, έχουν προχωρήσει όλες οι διαδικασίες με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη χρηματοδότηση των έργων στην 6η προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης http://www.naftemporiki.gr/news/static/06/05/08/1185455.htm .
Σύμφωνα με τον κ. Τσάρα, το έργο της 6ης προβλήτας είναι έτοιμο να ξεκινήσει, «την αμέσως επόμενη ημέρα που θα λυθεί το πρόβλημα με το Ελεγκτικό Συνέδριο (σ.σ., ο ΟΛΘ επέλεξε να "αναβιώσει" μια παλιά εργολαβία -των εταιρειών Κωνσταντινίδης, Θεμελιοδομή, Αθηνά και Εδραση Ψαλλίδας- αντί να επιλέξει νέο εργολάβο, με αποτέλεσμα το ζήτημα να καταλήξει στο Ελεγκτικό Συνέδριο). «Τυχόν νέα εργολαβία, θα μας πήγαινε τουλάχιστον δύο χρόνια πίσω», δήλωσε ο κ. Τσάρας, προσθέτοντας ότι η τελική έγκριση της χρηματοδότησης του έργου από το δ.σ. της ΕΤΕπ αναμένεται στις αρχές Ιουνίου.