Στις σημαντικές δυνατότητες που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και στις επενδύσεις που θα πρέπει να γίνουν στο επόμενο διάστημα, αναφέρθηκε στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, στο Ίδρυμα Ευγενίδου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Σωτήρης Θεοφάνης.
Στις σημαντικές δυνατότητες που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αλλά και στις επενδύσεις που θα πρέπει να γίνουν στο επόμενο διάστημα, αναφέρθηκε στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics, στο Ίδρυμα Ευγενίδου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, Σωτήρης Θεοφάνης.
Ο πρόεδρος του ΟΛΘ τόνισε ότι είναι δικαίωμα κάθε κυβέρνησης και του κράτους το μοντέλο της διαχείρισης για τα λιμάνια που θα επιλέξει.
Σημείωσε, ωστόσο, ότι το μεγάλο στοίχημα είναι κατά πόσο το Δημόσιο θα αντιληφθεί σε μακροπρόθεσμη βάση να σταθεί με ένα συγκροτημένο τρόπο στις ρυθμιστικές λειτουργίες που εξασφαλίζουν τη δημόσια χρήση του λιμανιού και να αφήσει τον νέο επενδυτή στη νέα δομή του λιμενικού διαχειριστή να λειτουργήσει ως πάροχος λιμενικής υπηρεσίας.
Αναφέρθηκε και στο θέμα των επενδύσεων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας ότι από τη σύμβαση παραχώρησης και αγοραπωλησίας των μετοχών υπάρχει υποχρέωση στην εταιρεία να εκτελέσει σε επτά χρόνια έργα αξίας 180 εκατ. ευρώ.
Τόνισε ότι αυτά αφορούν κατά κύριο λόγο την επέκταση του έκτου προβλήτα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και την αποκατάσταση του ιστορικού κτηρίου του παλαιού τελωνείου.
Ανέφερε, επίσης, ότι ο οργανισμός την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης του ανεξάρτητου μηχανικού που συνομολογείται ανάμεσα στην εταιρεία και τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος κι ότι αυτό είναι ένα πρώτο στοιχείο προκειμένου να ωριμάσουν οι επενδύσεις. Τόνισε δε ότι τα έργα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε τρία με τέσσερα χρόνια, προκειμένου το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται πλοία τύπου new panamax ανάμεσα σε 10.000 και 14.000 dwt.
Ο κ. Θεοφάνης είπε ακόμα ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι πολύ διαφορετικό από αυτό του Πειραιά. «Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το σημαντικότερο λιμάνι συμβατικού φορτίου χύδην και γενικού φορτίου για την Αδριατική και το κύριο εξαγωγικό λιμάνι της χώρας με πολύ σημαντικό κομμάτι της εξαγωγικής δραστηριότητας τα αγροτικά προϊόντα» δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΛΘ.
Πηγή: ΑΜΠΕ