Εξαιρετικά αβέβαιο θεωρείται το μέλλον της συμμαχίας Renault- Nissan, μετά τη σύλληψη του προέδρου της, Κάρλος Γκοσν, για οικονομικές ατασθαλίες. Τα επόμενα 24ωρα θα είναι εξαιρετικά κρίσιμα.
Εξαιρετικά αβέβαιο θεωρείται το μέλλον της συμμαχίας Renault- Nissan, μετά τη σύλληψη του προέδρου της, Κάρλος Γκοσν, για οικονομικές ατασθαλίες. Τα επόμενα 24ωρα θα είναι εξαιρετικά κρίσιμα.
Ο Γκοσν, εκ των πλέον ισχυρών και εμβληματικών προσωπικοτήτων στην παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτου, πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το 1999, ένωσε τις δυνάμεις της γαλλικής Renault, που αναζητούσε τρόπους επέκτασης στις τεράστιες ασιατικές αγορές και της ιαπωνικής Nissan, που είχε φτάσει στο χείλος του γκρεμού, ενώ έδεσε στο άρμα και την Mitsubishi.
Χθες συνελήφθη από τις ιαπωνικές αρχές, με τα μέσα ενημέρωσης, που επικαλούνται εισαγγελικές πηγές, να αναφέρουν ότι κατέθετε ψευδή στοιχεία για τις απολαβές του, ενώ είχε εμπλακεί και σε άλλες σοβαρές οικονομικές παρατυπίες. Η Nissan έσπευσε να ανακοινώσει ότι ο Γκοσν θα αποτελεί σύντομα παρελθόν για την εταιρεία. Το ίδιο προβλέπεται να πράξει, ίσως και σήμερα, η Mitsubishi. Tα βλέμματα όλων στρέφονται λοιπόν στον τρίτο και μεγαλύτερο εταίρο, τη Renault.
To διοικητικό συμβούλιο της γαλλικής εταιρείας, στην οποία ο Γκοσν διατηρεί και τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, αναμένεται να συνεδριάσει εκτάκτως σήμερα (Τρίτη) το απόγευμα. Καλείται να αποφασίσει αν θα σταθεί στο πλευρό του τιμονιέρη της εταιρείας ή θα του δείξει και εκείνο την πόρτα της εξόδου, αφήνοντάς τον να αντιμετωπίσει προσωπικά τις κατηγορίες.
Αυτό που διακυβεύεται είναι το μέλλον μίας συμμαχίας, που ανέδειξε τη Renault σε παγκόσμια δύναμη, χαρίζοντάς της πρόσβαση στις μονάδες παραγωγής και ανάπτυξης της Nissan. Αν ακολουθήσει το δρόμο της ιαπωνικής εταιρείας (της οποίας ο διευθύνων σύμβουλος είναι εξοργισμένος με τον Γκοσν) έχει περισσότερες πιθανότητες να διατηρήσει τη στρατηγική συμφωνία, αλλά θα πρέπει να αρχίσει διαπραγματεύσεις για το ποιος θα ηγηθεί της συμμαχίας. Αν μείνει πιστή στον Γκοσν ρισκάρει να βρεθεί χωρίς συμμάχους, αλλά θα συνεχίσει να την κατευθύνει ο άνθρωπος, που την οδήγησε στην κορυφή.
Σημειώνεται δε ότι το γαλλικό κράτος διατηρεί μερίδιο 15% στη Renault. Το Παρίσι έσπευσε να ζητήσει διατήρηση της συμμαχίας, υπογραμμίζοντας ότι αυτή έχει ευνοήσει τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από WSJ, Bloomberg, Reuters