Νέο ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018 η ΣΕΠ-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Συνεχίζεται έτσι μια ανοδική τροχιά που φέρνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας όλο και πιο κοντά στον στόχο του να βρεθεί στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο.
Από την έντυπη έκδοση
Νέο ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε στο δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018 η ΣΕΠ-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Συνεχίζεται έτσι μια ανοδική τροχιά που φέρνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας όλο και πιο κοντά στον στόχο του να βρεθεί στην πρώτη θέση στη Μεσόγειο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της μητρικής της ΣΕΠ, της Cosco Shipping Ports Limited, τον Οκτώβριο του 2018 από τους προβλήτες της ΣΕΠ διακινήθηκαν 399.000 Teu έναντι 352.300 Teu τον Οκτώβριο του 2017, σημειώνοντας μία άνοδο κατά 13,3% στη διακίνηση μεταξύ των δύο μηνών. Συνολικά στο δεκάμηνo η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έφτασε στα 3.640.500 Teu, σημειώνοντας μία άνοδο κατά 19,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δεκάμηνο του 2017, όταν η διακίνηση είχε φτάσει στα 3.057.300 Teu.
Πρόκειται για νέο ρεκόρ διακινούμενων φορτίων από την ΣΕΠ στον Πειραιά, ενώ τόσο η επίδοση του Οκτωβρίου όσο και του δεκαμήνου Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2018 αποτελούν την καλύτερη μεταξύ όλων των υπερπόντιων λιμανιών που ελέγχει η Cosco Shipping Ports Limited.
Επίσης η ποσοστιαία αύξηση των διακινούμενων φορτίων από τη ΣΕΠ είναι υψηλότερη του μέσου όρου που πέτυχε συνολικά η Cosco Shipping Ports.
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία η κινεζική εταιρεία διακίνησε από το σύνολο των terminals που ελέγχει στην Κίνα και διεθνώς 8.374.500 teu τον Οκτώβριο του 2018, έναντι 7.419.800, καταγράφοντας άνοδος 12,9% και στο δεκάμηνο διακίνησε 81.560.000 teu έναντι 72.305.500 teu, σημειώνοντας άνοδο στα διακινούμενα φορτία κατά 12,7%.
Με βάση και τις τελευταίες επιδόσεις το λιμάνι του Πειραιά κερδίζει συνεχώς έδαφος έναντι του ανταγωνισμού. Σημειώνεται ότι το 2018 κατέλαβε την 37η θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με την ειδικά έκδοση «One Hundred Ports 2018» της LloydsList κερδίζοντας μία θέση σε σύγκριση με το 2017 και επτά ολόκληρες θέσεις σε σύγκριση με το 2016, όταν ήταν στην 44η σύμφωνα με την ίδια έκδοση. Επίσης, είναι το 7ο ευρωπαϊκό λιμάνι σε όγκο μεταφοράς και το 3ο στη Μεσόγειο. Πρώτο στη Μεσόγειο είναι το λιμάνι της Βαλένθιας και 29ο διεθνώς και δεύτερο στη Μεσόγειο το λιμάνι της Αλγεθίρα και 34ο παγκοσμίως.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα εξαμήνου της Cosco Shipping Ports Limited η ΣΕΠ στο πρώτο εξάμηνο του 2018 πραγματοποίησε κέρδη ύψους 13,64 εκατ. δολ. έναντι 10,845 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2017, σημειώνοντας άνοδο κατά 25,8% από έτος σε έτος. Επίσης, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 111,452 εκατ. δολ. έναντι 85,107 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, αντιπροσωπεύοντας μια άνοδο κατά 31%.
Τα συνολικά έσοδα της Cosco Ports για το εξάμηνο του 2018 ανήλθαν σε 495,45 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας κατακόρυφη αύξηση 80% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017. Έτσι ο τζίρος που κάνει η ΣΕΠ-Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά αποτελεί το 22% των εσόδων της Cosco Ports.
Σημειώνεται ότι η άνοδος των διακινούμενων φορτίων από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ έχει θετική επίπτωση και στα έσοδα του ΟΛΠ και του ελληνικού Δημοσίου, το οποίο είναι ένας εκ των μετόχων του ΟΛΠ.
Ειδικότερα, στο πρώτο εξάμηνο του 2018 ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε σε 63,5 εκατ. ευρώ έναντι 52 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22,1% (11,5 εκατ.), με τη μεταβολή αυτή να οφείλεται και από τη σημαντική αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης των προβλητών ΙΙ+ΙΙΙ (+29,5%). Όπως επισημάνθηκε από τον ΟΛΠ, η ΣΕΠ αποτέλεσε την κυριότερη πηγή εσόδων για τον ΟΛΠ, συνεισφέροντάς στο εξάμηνο 26,8 εκατ. ευρώ.