Το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας στηρίζει έμπρακτα την προσπάθεια ανάδειξης του Πειραιά όχι μόνο σε κέντρο διεξαγωγής ναυτικών διαιτησιών αλλά ακόμη γενικότερα σε κέντρο επίλυσης ναυτικών διαφορών, με κατάλληλες θεσμικές παρεμβάσεις, εφόσον κάτι τέτοιο κριθεί αναγκαίο, και στο χώρο των ναυτικών δικαστηρίων, τόνισε ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης σε ημερίδα, η οποία διοργανώθηκε από το Σωματείο «Ενωση για τη Ναυτική Διαιτησία» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά.
«Ο Πειραιάς είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό ναυτιλιακό κέντρο. Είναι το σημαντικότερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με τεράστιο δυναμικό περαιτέρω ανάπτυξης. Σήμερα, στην Ελλάδα βρίσκονται σε λειτουργία πάνω από 1.200 μεγάλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι εγκατεστημένες στον Πειραιά. Αυτές παρέχουν άμεση απασχόληση σε περισσότερους από 10.000 εργαζόμενους.
Αυτές οι εταιρείες μαζί και με τις υπόλοιπες ανά τον κόσμο ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα πάνω από 16% της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου. 3.400 πλοία με μεταφορική ικανότητα που υπερβαίνει τα 190 εκατ. τόνους dwt ανήκουν σε Ελληνες και διαπλέουν τους ωκεανούς του πλανήτη μας, μεταφέροντας κάθε είδους φορτία μεταξύ των λιμένων όλου του κόσμου.
Στον Πειραιά σήμερα δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων που σχετίζονται με τη ναυτιλία. Οι μεγαλύτεροι Νηογνώμονες, οι πιο γνωστοί χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, οίκοι νομικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων, σημαντικές εταιρείες ναυτασφαλίσεων και γνωστά P&I Clubs αναλαμβάνουν μέσω των εγκατεστημένων στον Πειραιά γραφείων τους να ασφαλίσουν τον ναυτιλιακό κίνδυνο που αναλαμβάνει ο στόλος των Ελληνικών συμφερόντων που η αξία του ξεπερνά τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τη ναυτιλιακή υποδομή του Πειραιά συμπληρώνει ένας σημαντικός αριθμός παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων όπως ναυλωτές, ναυπηγεία, επισκευαστές πλοίων, εταιρείες ρυμουλκήσεων και ναυαγιαιρέσεων, ναυτικών πρακτορεύσεων, ναυλομεσιτών, τροφοδοσίας και πετρέλευσης, ναυτικά δικαστήρια καθώς επίσης και μια σημαντική βιομηχανία θαλάσσιου τουρισμού.
Ολες αυτές οι υπηρεσίες καθιστούν σήμερα τον Πειραιά έναν κεντρικό κρίκο του παγκόσμιου ναυτιλιακού δικτύου. Η κυβέρνηση, είναι αποφασισμένη να στηρίξουν και την ανάπτυξη του θεσμού της ναυτικής διαιτησίας στη χώρα μας με κατάλληλες παρεμβάσεις που θα συντείνουν στην ποιότητα των διαιτητικών αποφάσεων, προσδοκώντας αυτή να είναι ανάλογη της υψηλής ποιότητας υπηρεσιών. Ο Πειραιάς δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα παραδοσιακά διεθνή κέντρα επίλυσης ναυτιλιακών διαφορών, αλλά και το ελληνικό επιστημονικό δυναμικό είναι ικανό να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις.
Θέλω να πιστεύω ότι και η ελληνική πλοιοκτησία θα στηρίξει την προσπάθεια για ενδυνάμωση της θέσης του Πειραιά στο πεδίο της επίλυσης ναυτικών διαφορών», υπογράμμισε ο υπουργός.