Σε τροχιά συρρίκνωσης βρέθηκε η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία το τρίτο τρίμηνο του έτους, για πρώτη φορά εδώ και τρία χρόνια, καθώς οι εμπορικές αντιπαραθέσεις μπλόκαραν τον κινητήριο μοχλό της: τις εξαγωγές.
Σε τροχιά συρρίκνωσης βρέθηκε η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία το τρίτο τρίμηνο του έτους, για πρώτη φορά εδώ και τρία χρόνια, καθώς οι εμπορικές αντιπαραθέσεις μπλόκαραν τον κινητήριο μοχλό της: τις εξαγωγές.
Το ΑΕΠ της γερμανικής οικονομίας μειώθηκε κατά 0,2% το διάστημα Ιουλίου- Σεπτεμβρίου σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η γερμανική στατιστική υπηρεσία. Σε ετήσια βάση αναπτύχθηκε 1,1%- επίδοση και πάλι εξαιρετικά φτωχή σε σχέση με τα περσινά δεδομένα.
Αναλυτές, που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters προέβλεπαν συρρίκνωση 0,1% σε τριμηνιαία και ανάπτυξη 1,3% σε ετήσια βάση. Η απογοητευτική εξέλιξη έρχεται να χτυπήσει καμπανάκι όχι μόνο στο Βερολίνο, αλλά και στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Capital Economics, η ΕΚΤ θα πρέπει τώρα να το ξανασκεφτεί πριν επικοινωνήσει την όποια ομαλοποίηση της νομισματικής πολιτικής. Η πτώση του ΑΕΠ, η πρώτη από το πρώτο τρίμηνο του 2015, ήρθε ύστερα από υγιείς επιδόσεις (μεγέθυνση 0,5%) το δεύτερο τρίμηνο και ήταν χειρότερη των προβλέψεων. Μέρος της οφείλεται στο πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία από τους νέους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων. Ωστόσο παράγοντες που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αντισταθμιστικά, δεν βοήθησαν.
«Ενώ περιμέναμε την αδυναμία στην παραγωγή αυτοκινήτου να αντισταθμίσουν εν μέρει τουλάχιστον άλλοι τομείς, αυτό δεν φαίνεται να συνέβη» τονίζουν οι ειδικοί της CE. Αν και σημειώνουν ότι δεν έχουμε προς το παρόν πλήρη κατάρρευση, σχολιάζουν πως το πλήγμα στο εξωτερικό εμπόριο της χώρας προβληματίζει έντονα.
naftemporiki.gr