Η συμφωνία κυρίων του περασμένου Ιουλίου ανάμεσα στον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ και τον Ντόναλντ Τραμπ για προσωρινό πάγωμα των δασμών εκ μέρους Ε.Ε. και ΗΠΑ δεν εξελίχθηκε σε κάτι πιο ουσιαστικό. Ήταν μία ανακωχή, που πλησιάζει στο τέλος της και από την επόμενη χρονιά δεν αποκλείεται να έχουμε και πάλι ανταλλαγή πυρών. Στο στόχαστρο η βιομηχανία αυτοκινήτου.
Η συμφωνία κυρίων του περασμένου Ιουλίου ανάμεσα στον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ και τον Ντόναλντ Τραμπ για προσωρινό πάγωμα των δασμών εκ μέρους Ε.Ε. και ΗΠΑ δεν εξελίχθηκε σε κάτι πιο ουσιαστικό. Ήταν μία ανακωχή, που πλησιάζει στο τέλος της και από την επόμενη χρονιά δεν αποκλείεται να έχουμε και πάλι ανταλλαγή πυρών.
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής άφησε σήμερα, Δευτέρα, να εννοηθεί ότι το 2019 η αυτοκινητοβιομηχανία- ένας από τους πλέον κρίσιμους για την ανάπτυξη της ευρωπαϊκής οικονομίας τομείς- ενδεχομένως να βρεθεί στο στόχαστρο του Αμερικανού προέδρου. «Είχαμε συμφωνήσει ότι δεν θα υπάρξουν νεές εμπορικές αντιπαραθέσεις έως τα τέλη του έτους και ειδικά όσον αφορά στους δασμούς των αυτοκινήτων» είπε ο κ. Γιούνκερ σε ομιλία του στο Βερολίνο, προσθέτοντας ότι έκτοτε δεν υπήρξε καμία πρόοδος προς μία οριστική συμφωνία.
Η αμερικανική κυβέρνηση έχει προειδοποιήσει ότι θα επιβάλλει δασμούς 25% σε εισαγωγές αυτοκινήτων, όταν ολοκληρωθεί η σχετική έρευνα του υπουργείου Εμπορίου υπό τον Γουίλμπορ Ρος, η οποία άνοιξε στη βάση ανησυχιών «απειλής για την εθνική ασφάλεια». Σε αυτό το ύψος οι δασμοί θα μπορούσαν να προσθέσουν 10.000 ευρώ στην τελική τιμή του μέσου αυτοκινήτου, που κατασκευάζεται στην Ευρώπη και πωλείται στις ΗΠΑ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Κομισιόν. Μία τέτοια εξέλιξη θα μείωνε κατά 50% τις αμερικανικές εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων, καθώς θα καθιστούσε απαγορευτικό το κόστος για τους περισσότερους καταναλωτές. Το πλήγμα για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και για το ΑΕΠ της Ευρωζώνης θα ήταν καίριο.
Την περασμένη Παρασκευή και η Επίτροπος Εμπορίου, Σεσίλια Μάλστρομ, τόνισε ότι η κυβέρνηση Τραμπ δεν έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για μία συμφωνία στους δασμούς βιομηχανικών αγαθών. Όπως είπε στους δημοσιογράφους η Ουάσιγκτον εστιάζει περισσότερο σε θέματα συνεργασίας στο ρυθμιστικό πλαίσιο, παρά στη μείωση των δασμών. Η Ε.Ε. παραμένει έτοιμη να εργαστεί στην κατεύθυνση μίας συμφωνίας. Ωστόσο αυτό δεν είναι δυνατόν, εάν δεν υπάρξει πραγματική βούληση και από την άλλη πλευρά, όπως τονίζει.
naftemporiki.gr