Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 06 Νοεμβρίου 2018 13:00

Πώς η Χατζόπουλος Α.Ε. διπλασίασε τον τζίρο της

Η απαιτητική αγορά των ΗΠΑ είναι ο επόμενος μεγάλος στόχος της Χατζόπουλος Α.Ε., της βιομηχανίας παραγωγής εύκαμπτων υλικών συσκευασίας, που με όπλο την έντονη εξωστρέφειά της κατάφερε μέσα στα χρόνια της κρίσης σχεδόν να διπλασιάσει τον τζίρο της.

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]

Η απαιτητική αγορά των ΗΠΑ είναι ο επόμενος μεγάλος στόχος της Χατζόπουλος Α.Ε., της βιομηχανίας παραγωγής εύκαμπτων υλικών συσκευασίας, που με όπλο την έντονη εξωστρέφειά της κατάφερε μέσα στα χρόνια της κρίσης σχεδόν να διπλασιάσει τον τζίρο της.

Η βιομηχανία της Θεσσαλονίκης εξάγει τα προϊόντα της σε 25 ευρωπαϊκές χώρες, εκ των οποίων η Αγγλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Γαλλία καταλαμβάνουν τα μεγαλύτερα μερίδια. Οι εξαγωγές της Χατζόπουλος αντιστοιχούν στο 70% του κύκλου εργασιών της και σε απόλυτο αριθμό φθάνουν πλέον τα 40 εκατ. ευρώ, έναντι 20 εκατ. ευρώ στην αρχή της κρίσης το 2010. Όπως αναφέρει ο διευθυντής πωλήσεων της εταιρείας Βλάσης Λαγός, το μεγάλο εξαγωγικό στοίχημα που βάζει πλέον η Χατζόπουλος είναι η ανάπτυξή της στην αγορά της Αμερικής, όπου πρόσφατα τοποθέτησε αντιπρόσωπο και συγκεκριμένα στη βορειοανατολική πλευρά των ΗΠΑ, στην Πενσιλβάνια. «Η ώριμη, απαιτητική και ανταγωνιστική αγορά των ΗΠΑ είναι μία πρόκληση για εμάς, στην οποία πιστεύουμε ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε με επιτυχία, καθώς οι ιδιαίτερα υψηλές προδιαγραφές της ταιριάζουν με τα αντίστοιχα πολύ υψηλά ποιοτικά “στάνταρντ” της Χατζόπουλος» λέει ο κ. Λαγός, συμπληρώνοντας πως στο στόχαστρο για το 2019 μπαίνουν επίσης οι αγορές της Ιταλίας και της Σκανδιναβίας.

Σε αυτή την οκταετή περίοδο της βαθιάς ελληνικής κρίσης, η εταιρεία, υπό την ηγεσία του Ελευθερίου Χατζόπουλου και του υιού του Αθανασίου, κατάφερε να διπλασιάσει σχεδόν τις πωλήσεις της, από 38 εκατ. ευρώ το 2010 στα επίπεδο των 70 εκατ. ευρώ σήμερα. 

+4% το 2018

Συγκεκριμένα, η βιομηχανία της Θεσσαλονίκης «τρέχει» μέσα στο 2018 με αύξηση τζίρου περίπου 4% και αναμένεται να κλείσει τη φετινή χρήση με κύκλο εργασιών στην περιοχή των 72 εκατ. ευρώ, έναντι 68,9 εκατ. ευρώ το 2017, όπου είχε καταγράψει επίσης και προ φόρων κέρδη ύψους 3 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται ότι η παραγωγή της Χατζόπουλος μέσα στο 2018 θα ξεπεράσει τις 12,6 χιλιάδες τόνους υλικών συσκευασίας από 8,3 χιλιάδες τόνους που ήταν το 2012.

Η Χατζόπουλος, που έχει ως πάγια τακτική τη συνεχή επενδυτική δραστηριότητα για τον εκσυγχρονισμό των μηχανημάτων της (εκτυπωτικές μηχανές, μηχανήματα κοπής υλικών, ολοκληρωμένα συστήματα εγχάραξης βαθυτυπικών κυλίνδρων κ.ά.), ολοκληρώνει φέτος επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 6,6 εκατ. ευρώ και προγραμματίζει για το 2019 επενδύσεις περί τα 7,5 εκατ. ευρώ, όλες για νέο μηχανολογικό εξοπλισμό και αναβάθμιση του υφιστάμενου.

Η Χατζόπουλος, με δύο ιδιόκτητα εργοστάσια στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, έχει πορεία 85 ετών στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας ως τοπικός παραγωγός χάρτινης σακούλας για να εξελιχθεί στην πορεία των χρόνων σε μία δυναμική εξαγωγική βιομηχανία, με πελάτες μεγάλες πολυεθνικές. Απασχολεί 350 εργαζόμενους, έχοντας προσλάβει την τελευταία πενταετία περί τα 120 άτομα, κόντρα στις δύσκολες συνθήκες της εγχώριας πραγματικής οικονομίας.