Πάνω από 850 πλοία δεν έχουν χαράξει ακόμη ρότα για τη θάλασσα και παραμένουν στα ναυπηγεία, αν και υπολείπονται λιγότερο από τρεις μήνες για να ολοκληρωθεί η χρονιά. Σύμφωνα με την εταιρεία αποτιμήσεων Vesselsvalue, το 44% των πλοίων που θα έπρεπε με βάση τον αρχικό σχεδιασμό να παραδοθεί από τα ναυπηγεία στους πλοιοκτήτες εντός του 2018 παραμένει στα ναυπηγεία και πλησιάζουμε στην εκπνοή του έτους.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Πάνω από 850 πλοία δεν έχουν χαράξει ακόμη ρότα για τη θάλασσα και παραμένουν στα ναυπηγεία, αν και υπολείπονται λιγότερο από τρεις μήνες για να ολοκληρωθεί η χρονιά. Σύμφωνα με την εταιρεία αποτιμήσεων Vesselsvalue, το 44% των πλοίων που θα έπρεπε με βάση τον αρχικό σχεδιασμό να παραδοθεί από τα ναυπηγεία στους πλοιοκτήτες εντός του 2018 παραμένει στα ναυπηγεία και πλησιάζουμε στην εκπνοή του έτους.
Βέβαια, ένα μεγάλο μέρος τους είναι πλοία βοηθητικά σε offshore δραστηριότητες, ωστόσο και πάλι τα στοιχεία δείχνουν μια αναποφασιστικότητα ενός μέρους των πλοιοκτητών στην παραλαβή των νεότευκτων πλοίων, είτε λόγω της κατάστασης των αγορών είτε λόγω προβλημάτων χρηματοδότησης. Επίσης η Vesselsvalue σημειώνει ότι ο ρυθμός παράδοσης νεότευκτων πλοίων συνήθως επιβραδύνει προς το τέλος του έτους, καθώς εάν οι πλοιοκτήτες περιμένουν λίγες εβδομάδες και η παράδοση πραγματοποιηθεί το νέο έτος, το πλοίο θεωρείται μικρότερο κατά έναν χρόνο. Η εταιρεία αποτιμήσεων πλοίων τονίζει ακόμη ότι πολλοί κλάδοι αναμένουν ότι ένα μεγαλύτερο ποσοστό του βιβλίου παραγγελιών θα «πέσει» στο νερό τα επόμενα χρόνια.