Mείωση των επενδύσεων σε μη παραγωγικές δραστηριότητες και πώληση, σε δεύτερο χρόνο, περιουσιακών της στοιχείων, προκειμένου να βελτιωθεί η ρευστότητά της, υιοθετεί η Tata Motors στο πλαίσιο ενός «Project Charge».
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Mείωση των επενδύσεων σε μη παραγωγικές δραστηριότητες και πώληση, σε δεύτερο χρόνο, περιουσιακών της στοιχείων, προκειμένου να βελτιωθεί η ρευστότητά της, υιοθετεί η Tata Motors στο πλαίσιο ενός «Project Charge». H δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του B΄Τριμήνου οικονομικής χρήσης 2018-2019 με βάση τα ισχύοντα στη Βρετανία και την Ινδία (ξεκίνησε τον Απρίλιο φέτος και λήγει τον επόμενο Μάρτιο) αποκαλύπτει ζημιές της τάξης των 142 εκ. δολαρίων από τον Ιούλιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα, οπότε είχε εμφανίσει κέρδη σε υπερδιπλάσια αξία. Το γεγονός, δε, ότι οι λιανικές πωλήσεις της Jaguar Land Rover μειώθηκαν κατά 13,2% σε 129.887 μονάδες, ενισχύει σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές το σενάριο πώλησης της θυγατρικής του Ομίλου, όπως είχαμε γράψει στη «Ν» και το naftemporiki.gr, προ ημερών. Στο Automotive Market Report της Iconic Project Finance Maritime Corporate θεωρείται βέβαιο πως θα υπάρξουν περαιτέρω περικοπές θέσεων εργασίας.
Μόνο τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις έπεσαν κατά 12,3%, σε διεθνές επίπεδο, στην Κίνα, δε, ειδικότερα, κατά 46,2%. Στη Βρετανία η πτώση ήταν μόλις 0,8% και πανευρωπαϊκά 4,7%, ενώ, στη Β.Αμερική έφθασε το 6,9%. Οι φήμες στην Βρετανία οργιάζουν ότι το εργοστάσιο στο Solihud τo οποίο έκανε στοπ παραγωγής για δύο εβδομάδες, πρόκειται να κλείσει οριστικά και να μετατραπεί σε χώρο ανέγερσης κατοικιών, ώστε να ανακτηθούν χρήματα από το real estate για την Tata.
Στο ευρύτερο σχέδιο αναδιάρθρωσης, βεβαίως, το οποίο ανακοινώθηκε, εντάσσεται η ηλεκτροκίνηση που ωστόσο, κατά τους αναλυτές δεν πρόκειται να «δώσει» πάνω από 5% βραχυπρόθεσμα και 20% μεσοπρόθεσμα. Παραμένει, πάντα, ο στόχος της εταιρείας για βελτίωση των ταμειακών της ροών κατά 2,5 δις λίρες μέσα σε ένα διάστημα 18 μηνών.