Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 30 Οκτωβρίου 2018 15:47

Καίριο ζήτημα για τις επιχειρήσεις η αφοσίωση και η επιβράβευση των εργαζομένων: Μάθετε περισσότερα μέσα από την έρευνα της Edenred

Είναι κοινώς παραδεκτό ότι κάθε επιχείρηση που έχει όραμα για το μέλλον, θα πρέπει να αντιμετωπίζει τους ανθρώπους της σαν τον σημαντικότερο πόρο της και τον κινητήριο μοχλό της, χωρίς τον οποίο δε θα μπορέσει, σε καμία περίπτωση, να εξελιχθεί και να πετύχει. Πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό σήμερα;

Είναι κοινώς παραδεκτό ότι κάθε επιχείρηση που έχει όραμα για το μέλλον, θα πρέπει να αντιμετωπίζει τους ανθρώπους της σαν τον σημαντικότερο πόρο της και τον κινητήριο μοχλό της, χωρίς τον οποίο δε θα μπορέσει, σε καμία περίπτωση, να εξελιχθεί και να πετύχει. Πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό σήμερα;

Σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον, η ανάγκη εύρεσης ικανού αλλά πάνω απ’όλα αφοσιωμένου ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί πρόκληση για τις ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που αποφασίζουν ακόμα και να μεταναστεύσουν, στο πλαίσιο αναζήτησης ενός ιδανικού εργασιακού περιβάλλοντος. Ενός εργασιακού περιβάλλοντος που θα τους προσφέρει, πέρα από οικονομική ασφάλεια και δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης, αναγνώριση και επιβράβευση της προσπάθειάς τους.

Αναγνώριση και επιβράβευση: αυτά είναι πράγματι δύο καίρια ζητήματα στην κορυφή της πυραμίδας των αναγκών των εργαζομένων και φαίνονται αρκετά αλληλένδετα στο μυαλό τους.

Τι μπορεί να κάνει όμως μία επιχείρηση προς την κατεύθυνση αυτή; 

Με αφορμή τις επικείμενες γιορτές των Χριστουγέννων, έρευνα της Edenred UK που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της χριστουγεννιάτικης επιβράβευσης υπογραμμίζει την ανάγκη των εργαζομένων όχι τόσο για χρηματική επιβράβευση αλλά για κάτι διαφορετικό, σαν απόρροια της αναγνώρισης από τον εργοδότη τους. Κάτι διαφορετικό που θα τους δείξει το ανθρώπινο πρόσωπο της επιχείρησης, και όχι κάτι που κέρδισαν με την εργασία τους και θα «χαθεί» μέσα στην πληρωμή του Δεκεμβρίου.

Από την πλευρά των εταιρείων, αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να ξοδέψουν πολλά χρήματα, αλλά ότι πρέπει να επενδύσουν πιο  «έξυπνα» τα χρήματά τους αυτά, προκειμένου να δώσουν μια «προσωπική πινελιά» ώστε η επιβράβευση να ταιριάζει πραγματικά στον καθένα ξεχωριστά. Έτσι η επένδυση αυτή εκτιμάται περισσότερο, καθώς το βαθύτερο νόημα αυτού του δώρου έγκειται κυρίως στη σκέψη και το ευχαριστήριο μήνυμα που το συνοδεύει.

Τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα δώρα μπορεί να λειτούργησαν στο παρελθόν, αν όμως θέλετε να εντυπωσιάσετε τους ανθρώπους σας προσφέροντάς τους θετικά κίνητρα για το νέο έτος, είναι ώρα να κάνετε το κάτι παραπάνω και να αναθεωρήσετε τον τρόπο που προσεγγίζετε την έννοια της επιβράβευσης.

Πηγαίνοντας λίγο πιο βαθιά στα ευρήματα της έρευνας που πραγματοποίησε η Edenred, πάνω από του μισούς ερωτηθέντες (61%) δηλώνουν πως όταν δέχονται μία χριστουγεννιάτικη επιβράβευση νιώθουν ότι τους εκτιμούν, ενώ 39% ισχυρίζονται ότι νιώθουν καλύτερα απέναντι στον εργοδότη τους. Το ένα τρίτο των εργαζομένων υποστηρίζει ότι το χριστουγεννιάτικο δώρο έχει πολύ μικρό κόστος για τον εργοδότη σε σχέση με την προσπάθεια που οι ίδιοι κατέβαλαν όλο το έτος.

Περισσότεροι από τους μισούς (58%) ισχυρίζονται ότι θα τους άρεσε να λάβουν ένα δώρο για τα Χριστούγεννα, αλλά όχι μετρητά.

Πολλοί είναι τέλος αυτοί (70%) που δηλώνουν ότι θα τους άρεσε να διαλέξουν οι ίδιοι την επιβράβευσή τους. Είναι λοιπόν προφανές πως η επιβράβευση βρίσκεται στο επίκεντρο των αναγκών των εργαζομένων, κυρίως τις γιορτινές αυτές μέρες που πλησιάζουν.

Στην προσπάθειά μας να υποστηρίξουμε τις επιχειρήσεις να προγραμματίσουν τη χριστουγεννιάτικη επιβράβευση των ανθρώπων τους και στηριζόμενοι στα ευρήματα της προαναφερθείσας έρευνας, εστιάζουμε σε 6 βασικά βήματα.

1. Η προετοιμασία είναι το πιο σημαντικό κομμάτι

Αν αφήσετε τον προγραμματισμό των χριστουγεννιάτικων επιβραβεύσεων για την τελευταία στιγμή, δε θα μπορέσετε να τις αξιοποιήσετε στο έπακρο για να εμπνεύσετε και να δώσετε κίνητρο στους ανθρώπους σας.

Ξεκινήστε να προγραμματίζετε από νωρίς, ώστε να αποφύγετε τη βιασύνη που επικρατεί όσο πλησιάζει το κλείσιμο του έτους.

Παρακινήστε επίσης τους επικεφαλής των ομάδων να συμμετέχουν στον προγραμματισμό, ώστε να κατανοήσετε τι χρειάζονται και πώς σκέφτονται για το πώς μπορείτε να σχεδιάσετε αποτελεσματικά την επικοινωνία γύρω από τις επιβραβεύσεις του τέλους του έτους.

Φτιάξτε ακόμα και ένα χρονοδιάγραμμα επικοινωνίας. Όλοι ξέρουμε ότι οι τελευταίες εβδομάδες του έτους περνούν γρήγορα. Αποφασίστε πώς θέλετε να διαχειριστείτε τη διαδικασία, πόσο χρόνο διαθέτετε. Θέλετε να το χειριστείτε τελείως μόνοι, να αναθέσετε την όλη διαδικασία αλλού, ή κάτι ενδιάμεσο; Απαντήστε σε αυτές τις ερωτήσεις σήμερα κιόλας!

Και, το σημαντικότερο, αναρωτηθείτε: τι είναι αυτό που μπορείτε να κάνετε διαφορετικά ώστε οι χριστουγεννιάτικες επιβραβεύσεις σας να έχουν μεγαλύτερη απήχηση φέτος; Πώς μπορείτε να προσφέρετε στους ανθρώπους σας τη μεγαλύτερη και καλύτερη εμπειρία επιβράβευσης;

2. Προϋπολογίστε την επιβράβευση και τους πόρους που θέλετε να διαθέσετε

Αποφασίστε από νωρίς τι προϋπολογισμό θα διαθέσετε για το τέλος του έτους, καθώς και για άλλες ενέργεις, όπως εταιρικά πάρτι, ομαδικό φαγητό και διασκέδαση. Έτσι, μπορείτε να επιλέξετε πώς και πότε θα δοθούν οι επιβραβεύσεις ώστε να έχουν τη μέγιστη απήχηση.

Όταν αποφασίζετε για τη στρατηγική επιβράβευσης των εργαζομένων σας, σκεφτείτε να θέσετε ως προτεραιότητα μια μορφή επιβράβευσης η οποία θα είναι απλή στη διαχείριση και θα σας εξοικονομήσει χρόνο, ώστε να έχετε έναν παράγοντα άγχους λιγότερο, καθώς διανύετε τις τελευταίες «δραστήριες» ημέρες πριν τα Χριστούγεννα.

Αυτό δε σημαίνει ότι η επιβράβευση θα στερείται έμπνευσης, αντιθέτως, μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης το οποίο θα ταιριάζει απόλυτα στην δική σας εταιρική κουλτούρα.

3. Δώστε τους αυτό που επιθυμούν

Το εργατικό δυναμικό των περισσότερων εταιρειών πλέον χαρακτηρίζεται από ποικιλομορφία, αποτελούμενο από ανθρώπους όλων των ηλικιών, με διαφορετικές προτιμήσεις και προτεραιότητες.

Έχοντας αυτό κατά νου, είναι απίθανο το ίδιο χριστουγεννιάτικο δώρο να έχει την ίδια απήχηση σε όλους τους εργαζομένους σας. Ακόμη χειρότερα, το να δώσετε τη λάθος επιβράβευση είναι σπατάλη χρημάτων και αντί να προσφέρει κίνητρο μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να βρεθεί μια λύση η οποία να ταιριάζει σε ένα μεγάλο εύρος ανθρώπων και να παρέχει ελευθερία επιλογής. Ιδανικά, αν ρωτήσετε τους εργαζομένους σας τι θέλουν και ακούσετε τι έχουν να σας πουν, θα καταλάβετε πώς, πότε και τι να προσφέρετε.

Αν κάνετε το κάτι παραπάνω με τη χριστουγεννιάτικη επιβράβευση, θα βρεθείτε ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και θα χτίσετε μία θετική κουλτούρα αναγνώρισης και εκτίμησης στον εργασιακό χώρο. Αυτό, όχι μόνο θα σας βοηθήσει να προσελκύσετε και να κρατήσετε τα κορυφαία ταλέντα στον κλάδο σας, αλλά θα ενισχύσει το κίνητρο και την παραγωγικότητα σε συνεχή βάση.

4. Σκεφτείτε το πώς θα το επικοινωνήσετε: ο παράγοντας «αναγνώριση»

Τα λόγια είναι εξίσου σημαντικά με τα έργα, ιδιαίτερα σε ό,τι έχει να κάνει με την αναγνώριση και την εκτίμηση κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Έτσι, για να έχετε τη μέγιστη απήχηση, ο τρόπος με τον οποίο θα επικοινωνήσετε και θα φέρετε εις πέρας το πρόγραμμα χριστουγεννιάτικης επιβράβευσης είναι εξίσου σημαντικός με το ίδιο το δώρο.

Εάν δίνετε την ίδια ανταμοιβή κάθε χρόνο, την ίδια μέρα και χωρίς ένα ευχαριστήριο σημείωμα, οι άνθρωποί σας θα το θεωρήσουν δεδομένο και θα υποθέσουν ότι το κάνετε γιατί έτσι πρέπει, και όχι επειδή το αξίζουν.

Βεβαιωθείτε ότι οι επικεφαλής των ομάδων καταλαβαίνουν τη σημασία του ρόλου τους όσον αφορά στην προσφορά της επιβράβευσης και την αναγνώριση προς την ομάδα τους. Φτιάξτε μαζί ένα σχέδιο, ώστε να είστε βέβαιοι ότι καθένας από τους ανθρώπους σας θα λάβει ένα ξεκάθαρο μήνυμα για ποιό λόγο αναγνωρίζεται και εκτιμάται. Είναι μία ευκαιρία να κάνετε τους ανθρώπους σας να νιώσουν καλά, και να τους δώσετε ένα κίνητρο για το μέλλον.

Εάν οι επικεφαλής των ομάδων αφιερώσουν χρόνο για να ενισχύσουν την αναγνώριση και την εκτίμηση, ουσιαστικά θα υπερτονίσουν τις αξίες και τις συμπεριφορές που είναι σημαντικές για την επιχείρησή σας και αντιπροσωπεύουν την ταυτότητά σας ως εργοδότη.

Έτσι θα κερδίσετε την επιδοκιμασία των υπαλλήλων σας, και θα εξασφαλίσετε μεγαλύτερη απήχηση του χριστουγεννιάτικου δώρου σας. Ταυτόχρονα, η καλή θέληση που θα δημιουργήσει θα διαρκέσει πολύ περισσότερο από την περίοδο των γιορτών.

5. Διατηρήστε τον ενθουσιασμό των ανθρώπων σας, καθώς οδεύουμε από το 4ο τρίμηνο στο νέο έτος

Η εορταστική σεζόν, με όλη τη συσσωρευμένη προσμονή, τις επιπλέον αγγαρείες και την αυξημένη κοινωνική ζωή, είναι μία πολύ γεμάτη περίοδος για τους περισσότερους. Οι άνθρωποί σας μπορεί να νιώθουν πιο αποκομμένοι και πιεσμένοι στη δουλειά, ή μπορεί να αρχίσουν να ρίχνουν ρυθμούς καθώς πλησιάζουν οι τελευταίες εβδομάδες του 4ου τριμήνου.

Βάλτε σε εφαρμογή ένα σχέδιο για να δώσετε κίνητρο στους ανθρώπους σας να διατηρήσουν τη συγκέντρωση και την παραγωγικότητά τους τις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, δείχνοντάς τους ότι ξέρετε πως το σημαντικό δεν είναι απλά να τους ευχαριστήσετε, αλλά και να κατανοήσετε τις επιμέρους ανάγκες του καθενός.

Παρομοίως, για τους περισσότερους ανθρώπους, η περίοδος που το κίνητρο είναι πραγματικά αναγκαίο είναι οι «ζόρικες» ημέρες στις αρχές του Ιανουαρίου, όταν ο ενθουσιασμός των γιορτών είναι ήδη ανάμνηση από το παρελθόν, και ο τραπεζικός λογαριασμός έχει δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα.

Σκεφτείτε το ενδεχόμενο να σχεδιάσετε μία στρατηγική αναγνώρισης και επιβράβευσης για τον Ιανουάριο, που θα βασιστεί στην καλή θέληση που δημιουργήθηκε στο τέλος του έτους. Η επένδυση σε μία επιβράβευση τον Ιανουάριο είναι ένας έξυπνος τρόπος να επαναφέρετε την αποδοτικότητα ήδη στο ξεκίνημα του έτους, να δώσετε κίνητρο στους ανθρώπους σας, να ενισχύσετε την επιχείρησή σας και να βρεθείτε ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό.

6. Διατηρήστε το προβάδισμα

Ένα χρηματικό bonus μαζί με τον μισθό του Δεκεμβρίου μπορεί να φαίνεται εύκολη επιλογή ως χριστουγεννιάτικη επιβράβευση, όμως η πλειοψηφία των ανθρώπων (58%) πλέον ισχυρίζονται ότι θα προτιμούσαν κάτι διαφορετικό.

Αντί λοιπόν να προσφέρετε χρήματα, τα οποία εύκολα θα χαθούν μέσα στον τραπεζικό λογαριασμό ή θα ξοδευτούν σε λογαριασμούς, κάντε κάτι διαφορετικό το οποίο θα λειτουργήσει ως κίνητρο.

Στο πλαίσιο όλων όσων αναφέρθηκαν παραπάνω, η ανάγκη εύρεσης μίας λύσης χριστουγεννιάτικης επιβράβευσης που να ταιριάζει στους ανθρώπους σας είναι επιτακτική.

Τη λύση αυτή έρχεται να δώσει στην ελληνική αγορά η Edenred: Η προπληρωμένη δωροκάρτα Ticket Compliments® είναι το πιο «έξυπνο» δώρο για τις γιορτές και τις ειδικές περιστάσεις. Ανανεωμένη, με 100% χριστουγεννιάτικο «θέμα», σας δίνει τη δυνατότητα να πείτε «ευχαριστώ» και «μπράβο» στους ανθρώπους σας, στον συνάδελφο που πέτυχε τους στόχους του, στην ομάδα που τα κατάφερε, στους πιστούς σας συνεργάτες που χρόνια τώρα συνεχίζετε μαζί.

Με ευκολία στη χρήση και αποδοχή σε χιλιάδες καταστήματα που διαθέτουν τερματικό POS, στην Ελλάδα, στο εξωτερικό αλλά και online, η δωροκάρτα Ticket Compliments® σίγουρα αποτελεί το πιο ευέλικτο εργαλείο επιβράβευσης καθώς παίρνει τη μορφή που οι άνθρωποί σας επιθυμούν!

Επιπλέον, είναι ανώνυμη για ποσά έως 250€/κάρτα και δεν απαιτούνται δικαιολογητικά, χρονοβόρες διαδικασίες και προσωπικά έγγραφα των εργαζομένων για την έκδοσή της.

Ένα χριστουγεννιάτικο δώρο είναι ο καλύτερος τρόπος να κλείσετε τη χρονιά με χαμόγελο και να ξεκινήσετε την επόμενη με ανανεωμένη διάθεση και κίνητρο για όλους!