«Η κυβέρνηση θέλει τις επενδύσεις, επιδιώκει την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων αλλά και την τοποθέτηση ελληνικών σε μία σειρά από δραστηριότητες, όπως είναι και οι μαρίνες, στο πλαίσιο της ανάπτυξης που έρχεται μετά το τέλος των μνημονίων, η οποία οφείλει να είναι βιώσιμη και δίκαιη». Αυτό τόνισε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φ. Κουβέλης, στην ομιλία του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών, που διοργάνωσε στην Αθήνα το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας (ICOMIA).
«Η κυβέρνηση θέλει τις επενδύσεις, επιδιώκει την προσέλκυση ξένων κεφαλαίων αλλά και την τοποθέτηση ελληνικών σε μία σειρά από δραστηριότητες, όπως είναι και οι μαρίνες, στο πλαίσιο της ανάπτυξης που έρχεται μετά το τέλος των μνημονίων, η οποία οφείλει να είναι βιώσιμη και δίκαιη».
Αυτό τόνισε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτης Κουβέλης, στην ομιλία του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Μαρινών, που διοργάνωσε στην Αθήνα το Διεθνές Συμβούλιο Ενώσεων Ναυτικής Βιομηχανίας (ICOMIA) με θέμα «Cross Sea Challenges for Μarinas».
Ο κ. Κουβέλης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις προτεραιότητες του υπουργείου για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα, στις επενδύσεις που μπορούν να γίνουν, μέσα από την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων στα λιμάνια της χώρας, αλλά και στο περιεχόμενο της ανάπτυξης που δίνει η κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Όπως είπε, για την Ελλάδα ο τουρισμός αποτελεί σημαντικό μέγεθος για την οικονομία της και τμήμα αυτού του μεγέθους αποτελούν ο θαλάσσιος τουρισμός, με τα σκάφη αναψυχής και τις μαρίνες. Το υπουργείο Ναυτιλίας εμπλέκεται ενεργά στο κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού, σε ό,τι αφορά στα σκάφη αναψυχής.
«Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτελεί κρίσιμο πόλο ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, καθώς γύρω του αναπτύσσονται επιμέρους δραστηριότητες, οι οποίες αφορούν την πρακτόρευση, τον ανεφοδιασμό και τη στελέχωση των σκαφών με πληρώματα» είπε ο κ. Κουβέλης. «Κατά συνέπεια, το υπουργείο κινείται σε δύο κατευθύνσεις. Καταρχάς ενθαρρύνει τις επενδύσεις που θα μπορούσαν να γίνουν στο πλαίσιο της λειτουργίας των μαρίνων. Η Ελλάδα, στη βάση της φυσικής ομορφιάς που έχουν οι θάλασσές της και το τουριστικό ενδιαφέρον τόσο για τα νησιά, όσο και για την ενδοχώρα, είναι προφανές ότι έχει ανάγκη από μαρίνες».
Ο υπουργός υπενθύμισε ότι το υπουργείο έχει συντάξει νομοσχέδιο που αναμένεται να ψηφιστεί στα μέσα του Νοεμβρίου, με το οποίο στο εξής οι αξιοποιήσεις των λιμανιών θα γίνονται με τη διαδικασία των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων.
Παράλληλα, υπογράμμισε ότι από τις πιο ελκυστικές δραστηριότητες είναι και οι μαρίνες σε περιοχές Οργανισμών Λιμένων οι οποίες ευνοούν τον θαλάσσιο τουρισμό. Στον συγκεκριμένο τομέα το υπουργείο Ναυτιλίας έχει την πάγια θέση ότι είναι ανοικτό σε επενδυτικές προτάσεις.
«Ο δεύτερος άξονας στον οποίον εμπλέκεται το υπουργείο είναι τα σκάφη αναψυχής. Το πολυδαίδαλο των ελληνικών ακτών, με τα εκατοντάδες νησιά, επέτρεπε σε μεγάλο βαθμό κατά το παρελθόν, την κίνηση τουριστικών σκαφών αναψυχής σχεδόν χωρίς έλεγχο. Την τελευταία διετία συστηματοποιήθηκαν οι έλεγχοι του Λιμενικού Σώματος και εφαρμόζονται οι προβλεπόμενοι κανονισμοί. Η κυβέρνηση, με τον νόμο 4504/2017, έθεσε συγκεκριμένες προϋποθέσεις με τις οποίες μπορεί ένα σκάφος να αποκτήσει άδεια επαγγελματικού τουριστικού σκάφους και να πραγματοποιεί κρουαζιέρες στις ελληνικές θάλασσες. Ταυτόχρονα, το υπουργείο Ναυτιλίας απλοποίησε τις διαδικασίες της αδειοδότησης. Το αποτέλεσμα είναι οι άδειες επαγγελματικών σκαφών αναψυχής να εκδίδονται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα» ανέφερε ο υπουργός.
Όπως σημείωσε, με αντίστοιχες διαδικασίες διευκολύνθηκε η έκδοση αδειών απόπλου από τα λιμεναρχεία, χωρίς καμία έκπτωση στις επιθεωρήσεις για το αξιόπλοο και την ασφάλεια των επιβατών. Αποτέλεσμα των ενεργειών αυτών ήταν φέτος το καλοκαίρι να φτάσει ακόμα και στο 100% το ποσοστό των ναυλώσεων στα σκάφη αναψυχής με ελληνική σημαία.
Ο ίδιος εξήγησε ότι άδεια επαγγελματικού σκάφους αναψυχής μπορούν να πάρουν και τα μεγάλα σκάφη μήκους άνω των 35 μέτρων, τα οποία συνήθως φέρουν σημαίες τρίτων χωρών και πως το υπουργείο Ναυτιλίας τροποποίησε τις διατάξεις του νόμου 4152 και κατάργησε το όριο των 12 ατόμων για τα σκάφη αυτά. Παραμένει, πάντως, η προϋπόθεση τα σκάφη τρίτης σημαίας να δραστηριοποιούνται στις ελληνικές θάλασσες, με τους ίδιους όρους, υπό τους οποίους δραστηριοποιούνται και τα σκάφη με ελληνική σημαία.
naftemporiki.gr