Συνάντηση με αντικείμενο την πρόληψη και την καταστολή της ηλεκτρονικής απάτης μέσω του Internet, η οποία έχει ως θύματα πελάτες τραπεζών, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στα γραφεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), κατόπιν αιτήματος της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών (ΕΕΤ).
Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΕΕΤ και στελέχη τραπεζών, καθώς επίσης εκπρόσωποι της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ), της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας και των εταιρειών παροχής υπηρεσιών Internet.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι εκπρόσωποι των τραπεζών ζήτησαν τη συνεργασία των εταιρειών παροχής υπηρεσιών Internet, προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι επίλυσης του προβλήματος, έτσι ώστε αφενός, προληπτικά, να θεσπισθεί μια διαδικασία ενημέρωσης των πελατών των τραπεζών για τους τρόπους ασφαλούς ηλεκτρονικής πρόσβασής τους σε τραπεζικές υπηρεσίες και αφετέρου, κατασταλτικά, να συγκροτηθεί ένας μηχανισμός αποτροπής της δυνατότητας υφαρπαγής προσωπικών στοιχείων των πελατών των τραπεζών από κακόβουλους τρίτους.
Ειδικότερα, τέθηκαν προς συζήτηση προτάσεις, όπως η θέσπιση υποχρέωσης ηλεκτρονικών τραπεζικών συναλλαγών μόνο μέσω ηλεκτρονικής υπογραφής, η δημιουργία μηχανισμών αυτόματης διακοπής αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος (e-mail) σε πελάτες τραπεζών από συγκεκριμένες (‘ύποπτες’) ηλεκτρονικές διευθύνσεις, η διακοπή της πρόσβασης σε δικτυακούς τόπους που δημιουργήθηκαν με σκοπό την εξαπάτηση των πελατών των τραπεζών και η δημιουργία μηχανισμών άμεσης ενημέρωσης των χρηστών του Internet σε περίπτωση μαζικής προσβολής του από πλαστά μηνύματα (phishing mails).
Συμφωνήθηκε να ακολουθήσει απευθείας επικοινωνία μεταξύ των τραπεζών και των εταιρειών παροχής Internet, προκειμένου να διαμορφώσουν τεχνικά εφαρμόσιμες προτάσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου. Οι προτάσεις θα υποβληθούν προς ρυθμιστική υλοποίηση στα αρμόδια θεσμικά όργανα της Πολιτείας.