Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 23 Οκτωβρίου 2018 12:55

ΟΟΣΑ: Από τα 10 έτη η ψαλίδα προνομιούχων, μη προνομιούχων μαθητών- ποια η εικόνα στην Ελλάδα

Η ψαλίδα στις επιδόσεις προνομιούχων και μη προνομιούχων, οικονομικά, μαθητών ανοίγει ήδη από την ηλικία των 10 ετών. Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας, ο οποίος και καλεί τις κυβερνήσεις των μελών του να λάβουν μέτρα για την καταπολέμηση των εμποδίων στην κοινωνική κινητικότητα.  Στην Ελλάδα η ψαλίδα είναι πολύ κοντά στο μέσο όρο. . 

Η ψαλίδα στις ακαδημαϊκές επιδόσεις προνομιούχων και μη προνομιούχων, οικονομικά, παιδιών, ανοίγει ήδη από την ηλικία των 10 ετών. Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας, ο οποίος και καλεί τις κυβερνήσεις των μελών του να λάβουν μέτρα για την καταπολέμηση των εμποδίων στην κοινωνική κινητικότητα.  Στην Ελλάδα η ψαλίδα είναι πολύ κοντά στο μέσο όρο (12,5% έναντι μέσου όρου 12,9%). 

Στην έκθεσή του για την ισότητα στην εκπαίδευση ο ΟΟΣΑ συγκεντρώνοντας συγκρίσιμα στοιχεία από τις οικονομίες- μέλη του,διαπιστώνει ότι περισσότερο από τα 2/3 του χάσματος που παρατηρείται στην ηλικία των 15 ετών και σχεδόν τα 2/3 του χάσματος στις ηλικίες 25-29 ετών, υφίσταται ήδη στην ηλικία των 10 ετών. 

Όπως επισημαίνει ο Οργανισμός υπάρχει ένας ισχυρός δεσμός ανάμεσα στο κοινωνικό- οικονομικό προφίλ του σχολείου και την επίδοση των μαθητών: οι μαθητές προνομιούχων σχολείων εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις στο διεθνές πρόγραμμα αξιολόγηης μαθητών, PISA. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθεί ότι λιγότεροι από τους μισούς (48%) μη προνομιούχους μαθητές φοιτούσα σε μη προνομιούχα σχολεία το 2015 και δεν διακρίνεται ουσιαστική μεταβολή σε αυτά τα επίπεδα την τελευταία δεκαετία.

Κατά μέσο όρο οι μη προνομιούχοι μαθητές, που φοιτούν σε προνομιούχα σχολεία εμφανίζουν βαθμολογία 78 μονάδες υψηλότερη από εκείνη των μαθητών σε μη προνομιούχα σχολεία. Η διαφορά αυτή, σύμφωνα με τον οργανισμό, αντιστοιχεί σε περισσότερα από 2,5 χρόνια εκπαίδευσης. Σε αυτό το πεδίο το χάσμα στην Ελλάδα είναι ακόμη μεγαλύτερο με την διαφορά βαθμολογίας στα 85 έτη. 

«Ελάχιστα έχουν γίνει για να γκρεμιστούν τα εμπόδια στην κοινωνική κινητικότητα και να δοθούν σε άλλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες να επιτύχουν» σχολίασε ο Αντρέας Σλάιχερ, διευθυντής Εκπαίδευσης και Προσόντων του ΟΟΣΑ. «Απαιτούνται περισσότερες επενδύσεις προκειμένου να βοηηθούν οι μη προνομιούχοι μαθητές να τα πάνε καλύτερα« συμπλήρωσε, ενώ υπογράμμισε ότι και οι δάσκαλοι έχουν καθοριστικό ρόλο να διαδραματίσουν. 

naftemporiki.gr