Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2018 13:06

Κομισιόν: Ενέκρινε κρατική χρηματοδότηση 306 εκατ. ευρώ για τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας

Το πράσινο φως για κρατική χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ στο έργο τoυ Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας- E65 έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η στήριξη αφορά το νότιο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, το οποίο θα εξυπηρετεί κυρίως τη Στερεά Ελλάδα, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα.

Το πράσινο φως για κρατική χρηματοδότηση ύψους 306 εκατ. ευρώ στο έργο τoυ Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας- E65 έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Τον Ιανουάριο του 2018, η Ελλάδα κοινοποίησε στην Επιτροπή το σχέδιό της να χορηγήσει δημόσια στήριξη στην εταιρεία Κεντρική Οδός Α.Ε. για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (E65), το οποίο θα εξυπηρετεί κυρίως τη Στερεά Ελλάδα, από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα.

Η Επιτροπή εξέτασε το αίτημα και έκρινε ότι η κρατική χρηματοδότηση δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα διαπίστωσε ότι 

- το μέτρο στήριξης θα συμβάλει στην επίτευξη στόχων κοινού συμφέροντος της ΕΕ, ιδίως στην πολιτική μεταφορών της ΕΕ, δεδομένου ότι θα στηρίξει την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες που ζουν στην περιοχή της Στερεάς Ελλάδας·

- το μέτρο στήριξης είναι αναγκαίο και αναλογικό για την υλοποίηση του έργου. Ειδικότερα, η Ελλάδα απέδειξε ότι i) η δημόσια χρηματοδότηση αντιστοιχεί στο αναπροσαρμοσμένο βάσει του πληθωρισμού κόστος κατασκευής, όπως αυτό εκτιμήθηκε το 2007 στον διαγωνισμό για την κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου E65· και ότι ii) η Κεντρική Οδός Α.Ε. θα χρηματοδοτήσει η ίδια τη λειτουργία και τη συντήρηση του έργου, του οποίου τυχόν πλεονάζοντα έσοδα θα επιστρέφονται στο δημόσιο μέσω μηχανισμού ανάκτησης.

Η  αρμόδια για την πολιτική Ανταγωνισμού Eπίτροπος, Μαργκρέτε Φεστάγκερ, σημείωσε πως «η κατασκευή του νότιου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας θα βελτιώσει τις μεταφορικές συνδέσεις για τους Έλληνες πολίτες στην περιοχή αυτή, σύμφωνα με τους στόχους της πολιτικής μεταφορών της ΕΕ και την ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Με τη σημερινή μας απόφαση, η ελληνική κυβέρνηση θα μπορέσει να στηρίξει την κατασκευή αυτού του σημαντικού νέου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου.»

naftemporiki.gr