Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 26 Μαΐου 2006 17:05

Προώθηση του τουρισμού πόλης και του τριημέρου για τη Β. Ελλάδα

Τις επτά πολιτικές δράσεις, στις οποίες κυρίως βασίζεται η κυβερνητική στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, παρουσίασε η υπουργός Τουριστικής Ανάπτυξης, Φάνη Πάλλη - Πετραλιά, σήμερα στη Θεσσαλονίκη http://www.naftemporiki.gr/news/static/06/05/25/1195652.htm .

Η πρώτη αφορά στις διαδικασίες χορήγησης βίζας. «Ηδη προωθούνται παρεμβάσεις για την ενίσχυση της στελέχωσης των αρμόδιων προξενικών αρχών και για την αναδιοργάνωση και τον εκσυγχρονισμό τους γενικότερα, καθώς και για την καλύτερη αντιμετώπιση κάθε προβλήματος ή δυσκολίας που ενδεχομένως να προκύψει», είπε η υπουργός.

Η δεύτερη προτεραιότητα αφορά στην προώθηση του τουρισμού πόλης και των επισκεπτών του τριημέρου.

Η τρίτη προτεραιότητα αφορά στις δυνατότητες πρόσβασης και τους οδικούς άξονες. Κύριος στόχος παραμένει η ολοκλήρωση της κατασκευής του βασικού εθνικού οδικού δικτύου με έμφαση στην Εγνατία, τον Δυτικό άξονα της χώρας (ειδικά με την κατασκευή της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου) και τον δρόμο της κεντρικής Ελλάδας, που θα ενώσει τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία από Λαμία ως Καλαμπάκα. Παράλληλα η Ελλάδα ανέλαβε πρόσφατα πρωτοβουλία σε κοινοτικό επίπεδο για την μετατροπή του άξονα Ε 10 (Μόναχο - Θεσσαλονίκη) σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Στο πλαίσιο της εθνικής πολιτικής για την ανασυγκρότηση των Βαλκανίων εξετάζεται και η συγχρηματοδότηση της κατασκευής των κάθετων οδικών αξόνων που συνδέουν την Εγνατία Οδό με τις πρωτεύουσες των γειτονικών μας χωρών, για ευκολότερη πρόσβαση τουριστών από τις χώρες αυτές. Επιπλέον στον τομέα αυτό εντάσσονται και οι μεθοριακοί σταθμοί στους οποίους έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού αλλά -σύμφωνα με την υπουργό- απαιτούνται και νέες. «Η εικόνα των μεθοριακών σταθμών δεν είναι καλή και πρέπει να δώσουμε έμφαση σε αυτό», επισήμανε η κ. Πετραλιά. «Επ' αυτού», όπως τόνισε, «ενεργότερο ρόλο θα κληθεί να διαδραματίσει και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, κυρίως μέσω των Περιφερειών, ενώ εξετάζεται η περίπτωση να δημιουργηθούν και νέοι σταθμοί».

Η τέταρτη προτεραιότητα αφορά στην αξιοποίηση της τουριστικής περιουσίας στη Β. Ελλάδα, ενώ η πέμπτη στοχεύει στον περιορισμό της γραφειοκρατίας και την ενθάρρυνση των επενδυτών στην υλοποίηση νέων σχεδίων. Οι πρώτες σχετικές παρεμβάσεις έχουν ήδη δρομολογηθεί, τόσο όσον αφορά στα Κοινοτικά Προγράμματα, στα ΠΕΠ και στον Αναπτυξιακό Νόμο, όσο και ως προς την απλούστευση διαδικασιών και αδειοδοτήσεων.

Η έκτη δράση αφορά στη λειτουργία της αγοράς κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου. «Οι παρεμβάσεις του υπουργείου για την αντιμετώπιση προβλημάτων και την εξάλειψη φαινομένων που προκαλούν δυσάρεστες καταστάσεις θα είναι δυναμικές και διαρκείς», είπε η υπουργός, ενώ ζήτησε από τις τοπικές αρχές «να υπερβάλλουν εαυτόν προκειμένου η εικόνα που παρουσιάζουν οι περιοχές τους να είναι εικόνα ευπρέπειας τάξης και υψηλής αισθητικής».

Εβδομη προτεραιότητα αποτελεί η δημιουργία αλλά και η σωστή προώθηση νέων τουριστικών προϊόντων/νέων επιλογών για τους επισκέπτες της Βόρειας Ελλάδας. Μέσα από τις δράσεις αυτές η Βόρεια Ελλάδα θα μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό 12μηνης διάρκειας. Μια τέτοια εξέλιξη θα φέρει νέες επενδύσεις στην περιοχή, θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα κρατήσει το ανθρώπινο δυναμικό στην περιοχή, επισήμανε η υπουργός.

Ο Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Σταύρος Ανδρεάδης, είπε, ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 11η θέση παγκοσμίως σε ό,τι αφορά το τουριστικό συνάλαγγμα (11,4 δισ. ευρώ).

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεάδη, για να μη βρεθεί η Ελλάδα εκτός αγοράς, πρέπει να αποκτήσουμε τουριστική συνείδηση. «Είναι αδιανόητο να γίνονται εργασίες σε οδικούς άξονες κατά την τουριστική περίοδο», σχολίασε, ενώ πρόσθεσε ότι πρέπει να πρέπει να εξαλειφθεί το φαινόμενο της «αρπαχτής» που εφαρμόζουν κάποιοι επιχειρηματίες. «Ο τουρισμός μπορεί να κάνει βήματα προς τα εμπρός αλλά αυτά δεν θα γίνουν με αυτόματο πιλότο», τόνισε.

Ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Ψωμιάδης περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση, καθώς, όπως είπε, σε πρόσφατη συνάντησή του με Σέρβους τουριστικούς πράκτορες, διαπιστώθηκε ότι «το 80% των Σέρβων πάνε στην Τουρκία γιατί τρεις μέρες εκεί ισούνται οικονομικά με μια ημέρα στη Θεσσαλονίκη».

ΑΠΕ-ΜΠΕ