Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat περισσότεροι από 2 στους 10 Έλληνες (21,1%) αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας των σπιτιών τους, μολονότι η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα.
Περισσότεροι από το 1/3 των Ελλήνων εξακολουθούν να απειλούνται με φτώχεια και κοινωνικό αποκλεισμό. Αρκετοί εξ αυτών δοκιμάζονται από τη λεγόμενη ενεργειακή φτώχεια, δηλαδή δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά στις βασικές ανάγκες θέρμανσης και ηλεκτροδότησης των σπιτιών τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat περισσότεροι από 2 στους 10 Έλληνες (21,1%) αδυνατούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς ενέργειας των σπιτιών τους, μολονότι η κατανάλωση ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα.
Aνά την Ε.Ε. τουλάχιστον 112,9 εκατομμύρια πολίτες ζούσαν το 2017 σε νοικοκυριά που αντιμετώπιζαν την απειλή της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού –αριθμός που αντιστοιχεί στο 22,5% του συνολικού πληθυσμού της Ευρώπης, με το πρόβλημα να είναι εντονότερο σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Ελλάδα.
Ένας από τους πέντε στόχους της πρωτοβουλίας της «Ευρώπη 2020» είναι η μείωση του αριθμού των Ευρωπαίων που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού κατά τουλάχιστον 20 εκατομμύρια έως το 2020. Η ενεργειακή φτώχεια αποτελεί σημαντικό τμήμα αυτού του στόχου. Στο πλαίσιο αυτό, νωρίτερα φέτος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκαινίασε το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για την Ενεργειακή Φτώχεια (EU Energy Poverty Observatory), το οποίο έχει ως στόχο να αποτελέσει μία φιλική για τους χρήστες πλατφόρμα, με ανοιχτή σε όλους πρόσβαση, που θα προωθήσει το θέμα της ενεργειακής φτώχειας και θα παρέχει πληροφορίες και παραδείγματα καλών πρακτικών.
Εκστρατεία Ενημέρωσης
Προς την ίδια κατεύθυνση, με στόχο την ευαισθητοποίηση σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας από τα νοικοκυριά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πραγματοποιεί εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών στην Ελλάδα, την Τσεχία, τη Ρουμανία και την Πορτογαλία.
Βασικός στόχος της καμπάνιας είναι να βοηθήσει τα νοικοκυριά να μειώσουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά και να αλλάξει η συμπεριφορά τόσο των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας όσο και εκείνων που επενδύουν στην ενεργειακή αναβάθμιση των κατοικιών.
Το κύριο μήνυμα της εκστρατείας είναι ότι τα μέτρα εξοικονόμησης ενέργειας θα ωφελήσουν όχι μόνο τον προϋπολογισμό των οικογενειών, αλλά και τα ενεργειακά αποθέματα και την προστασία του περιβάλλοντος. «Ακόμα και πολύ μικρές αλλαγές στην καθημερινή συμπεριφορά των καταναλωτών, μπορoύν να βοηθήσουν τις οικογένειες να εξοικονομήσουν χρήματα. Και η αξιοποίηση της οικονομικής ενίσχυσης που είναι διαθέσιμη για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νοικοκυριών, μπορεί να βοηθήσει συνολικά στην εξοικονόμηση ενέργειας και στην προστασία του περιβάλλοντος», επισημαίνει η Ευρωπαία Επίτροπος Γιούροβα.
naftemporiki.gr