Συνάντηση εργασίας με τον Κινέζο υπουργό Μεταφορών, Li Xiaopeng, είχε σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Φώτης Κουβέλης, με πρωτοβουλία της κινεζικής πλευράς. Στο πλαίσιο της συνάντησης, ο αρχηγός του ελληνικού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ κι ο γενικός Διευθυντής Θαλάσσιας Ασφάλειας του υπουργείου Μεταφορών της Κίνας υπέγραψαν «Δήλωση Προθέσεως για τη συνεργασία στους τομείς της Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Ναυτικής Εκπαίδευσης και Διευκόλυνσης της Ναυτιλιακής Κίνησης μεταξύ του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και της Διοίκησης Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας της Κίνας».
Συνάντηση εργασίας με τον Κινέζο υπουργό Μεταφορών, Li Xiaopeng, είχε σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Φώτης Κουβέλης, με πρωτοβουλία της κινεζικής πλευράς.
Ο κ. Xiaopeng συνοδευόταν από την πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, Zhang Qiyue, τον πρόεδρο της COSCO, Xu Lirong, καθώς και υψηλόβαθμους αξιωματούχους του κινεζικού υπουργείου. Από πλευράς υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συμμετείχαν ο αναπληρωτής υπουργός, Νεκτάριος Σαντορινιός, ο γ.γ. Διονύσης Τεμπονέρας, ο γ.γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης, ο αρχηγός του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. αντιναύαρχος Σταμάτιος Ράπτης, o β΄ υπαρχηγός, αντιναύαρχος Αθανάσιος Ντούνης και εκπρόσωποι του Κλάδου Ναυτιλίας του υπουργείου.
Ο Κινέζος υπουργός αναφέρθηκε στη γεωστρατηγική επιλογή της κινεζικής κυβέρνησης για ενίσχυση της διμερούς οικονομικής και εμπορικής συνεργασίας των δύο χωρών, στη βάση του υφιστάμενου, εκτενούς θεσμικού πλαισίου ναυτιλιακής συνεργασίας μεταξύ τους.
Αυτό περιλαμβάνει ελληνοκινεζικές συμφωνίες για τις θαλάσσιες μεταφορές, την αποφυγή διπλής φορολογίας και την αποτροπή της φοροδιαφυγής αναφορικά με τους φόρους ρισοδήματος, καθώς και μνημόνια κατανόησης για τη συνεργασία στους τομείς των Ναυτιλιακών Μεταφορών και των Ναυτιλιακών Τεχνολογιών», καθώς και σχετικά με τη συνεργασία στον τομέα των θαλασσίων υποθέσεων».
Ο ίδιος καλωσόρισε την υπογραφή της «Δήλωσης Προθέσεων Συνεργασίας στους τομείς της Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Ναυτικής Εκπαίδευσης και Διευκόλυνσης της Ναυτιλιακής Κίνησης» μεταξύ της Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του υπουργείου Μεταφορών της Κίνας και του ελληνικού Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ο Kινέζος υπουργός αναφέρθηκε, επίσης, στην επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά ως υπόδειγμα στρατηγικής επιλογής επένδυσης, αλλά και υπόβαθρο για την περαιτέρω σύνδεση των αναπτυξιακών στρατηγικών των δύο χωρών.
Επισήμανε δε την κινεζική πρωτοβουλία «Belt and Road» (Η Οικονομική Ζώνη του Δρόμου του Μεταξιού και ο Θαλάσσιος Δρόμος του Μεταξιού του 21ου Αιώνα) ως επιπλέον πεδίο διεύρυνσης των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας στις θαλάσσιες μεταφορές. Μίλησε, τέλος, και για την εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στο πλαίσιο του IMO και ειδικότερα στο Συμβούλιο του Οργανισμού, όπου οι δύο χώρες παραδοσιακά εκλέγονται στην κατηγορία «Α» του Συμβουλίου (ως κράτη με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην παροχή υπηρεσιών διεθνών θαλασσίων μεταφορών), υιοθετώντας κοινή προσέγγιση σε θέματα ποντοπόρου ναυτιλίας, με στόχο την προώθηση της ανάπτυξης, τη διευκόλυνση του διεθνούς εμπορίου και την απελευθέρωση των θαλασσίων μεταφορών, σε συνάρτηση με την υιοθέτηση και εφαρμογή αποτελεσματικών διεθνών κανόνων. Επιπλέον, ευχαρίστησε την ελληνική ναυτιλιακή Διοίκηση για την αναβαθμισμένη συνεργασία με τον Αναγνωρισμένο Κινεζικό Νηογνώμονα (China Classification Society), ως επιστέγασμα των εποικοδομητικών διμερών ναυτιλιακών σχέσεων, ενώ απηύθυνε πρόσκληση προς τον Φώτη Κουβέλη να επισκεφθεί την Κίνα.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναφέρθηκε στους μακραίωνους ιστορικούς δεσμούς των δύο χωρών και στην προτεραιότητα που αποδίδουν στη ναυτιλία. Επισήμανε την έμφαση που αποδίδεται σε κυβερνητικό επίπεδο για την ανάπτυξη κι ενίσχυση της στρατηγικής σχέσης συνεργασίας των δύο χωρών στο τομέα της ναυτιλίας, των λιμένων και των επενδύσεων, με βάση το σταθερό θεσμικό πλαίσιο συνεργασίας τους και υπό το πρίσμα των επενδύσεων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.
Στόχος είναι, σύμφωνα με τον κ. Κουβέλη, η αύξηση των μόνιμων και σταθερών θέσεων απασχόλησης, η προστιθέμενη αξία των επενδύσεων στην τοπική και εθνική οικονομία, η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου με σεβασμό στην περιβαλλοντική νομοθεσία και η επιδίωξη αρμονικών σχέσεων μεταξύ του λιμένα και του αστικού ιστού που το περιβάλλει.
Επιπλέον, ο κ. Κουβέλης τόνισε ότι η θεσμική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στον εμπορικό και οικονομικό τομέα, με αμοιβαίο σεβασμό και επ’ ωφελεία των δύο πλευρών, αποτελεί κυβερνητική επιλογή ως μέσο ενδυνάμωσης της ελληνικής οικονομίας. Τέλος, καλωσόρισε με τη σειρά του την υπογραφή της «Δήλωσης Προθέσεων», ως όχημα περαιτέρω ενδυνάμωσης του θεσμικού πλαισίου της διμερούς ναυτιλιακής συνεργασίας.
Στο πλαίσιο της συνάντησης, ο αρχηγός του ελληνικού ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ κι ο γενικός Διευθυντής Θαλάσσιας Ασφάλειας του υπουργείου Μεταφορών της Κίνας υπέγραψαν «Δήλωση Προθέσεως για τη συνεργασία στους τομείς της Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος, Ναυτικής Εκπαίδευσης και Διευκόλυνσης της Ναυτιλιακής Κίνησης μεταξύ του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ και της Διοίκησης Ασφάλειας της Ναυσιπλοΐας της Κίνας». Το κείμενο της εν λόγω δήλωσης διαμορφώνει το πλαίσιο για περαιτέρω συνεργασία των δύο χωρών επί ναυτιλιακών θεμάτων, με την ανάπτυξη ενός οδικού χάρτη για τη μελλοντική συνεργασία και την υλοποίηση συνεργατικών δράσεων στους τομείς της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, εκπαίδευσης και κατάρτισης των ναυτικών, διευκόλυνσης των θαλάσσιων μεταφορών και ανάπτυξης ικανοτήτων.
Οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συνεχίσουν τον διάλογό τους επί ευρέος πλαισίου θεμάτων που άπτονται της ναυτιλιακής και λιμενικής συνεργασίας. Κατέγραψαν, επίσης, τη συμφωνία τους για ενίσχυση της στρατηγικής συνεργασίας τους σε διμερές επίπεδο, σε επίπεδο ΕΕ-Κίνας και στο πλαίσιο διεθνών οργανισμών και ιδίως του ΙΜΟ.