Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 29 Μαΐου 2006 13:34

Malaysian Air: Υψηλό κόστος καυσίμων, ζημίες το α' τρίμηνο

ΖΗΜΙΕΣ για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο εμφάνισε η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Νοτιο-Ανατολικής Ασίας, από πλευράς στόλου, Malaysian Airline System Bhd., μετά το υψηλότερο κόστος των καυσίμων, ενώ εκτιμά ότι η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων θα επηρεάσει αρνητικά την επιβατική ζήτηση το τρέχον τρίμηνο.

Οι καθαρές ζημίες το πρώτο τρίμηνο της χρήσης που έληξε στις 31 Μαρτίου ανήλθαν σε 321 εκατ. ρίνγκιτ (88,4 εκατ. δολ.) από κέρδη 111,3 εκατ. ρίνγκιτ, που είχε εμφανίσει το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της αεροπορικής εταιρείας. Τα έσοδα της εταιρείας σημείωσαν αύξηση 0,3%, φθάνοντας στα 2,97 δισ. ρίνγκιτ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Malaysian Airline, Idris Jala, επιδιώκει να περικόψει το 22% του εργατικού δυναμικού της αεροπορικής εταιρείας, προχωρώντας στις μεγαλύτερες απολύσεις που έγιναν ποτέ στη Μαλαισία, αλλά και να μειώσει τους προορισμούς, προκειμένου να περιορίσει τις ζημίες από την αύξηση της τιμής των καυσίμων για να εμφανίσει κέρδη έως το 2007. Η αεροπορική εταιρεία χάνει επίσης επιβάτες από την AirAsia Bhd. και άλλες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού μεταφορικού κόστους που πετάνε στην περιφέρεια.

Η αεροπορική εταιρεία, η οποία εκτιμούσε ότι θα εμφάνιζε ζημίες 349 εκατ. ρίνγκιτ το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, είπε, ότι τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν στα 3,3 δισ. ρίνγκιτ. Οι δαπάνες των καυσίμων αυξήθηκαν κατά 229 εκατ. ρίνγκιτ το τρίμηνο.

Οι μετοχές της Malaysian Airline υποχώρησαν 0,7%, φθάνοντας στα 2,94 ρίνγκιτ η μία στο Χρηματιστήριο της Κουάλα Λουμπούρ, πριν από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της. Συνολικά φέτος, έχουν σημειώσει άνοδο 3,5% έναντι ανόδου 3,2% που είχε σημειώσει ο γενικός δείκτης Kuala Lumpur Composite.

Η κηροζίνη για τα αεροσκάφη, η μεγαλύτερη δαπάνη για τις ασιατικές αεροπορικές εταιρείες, διαπραγματεύθηκε κατά μέσον όρο στα 75,83 δολ. το βαρέλι στη Σιγκαπούρη το πρώτο τρίμηνο, 32% περισσότερο από τον μέσον όρο των 57,72 δολ. το βαρέλι πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με την Platts.

H Malaysian Airline, που κατά περίπου 80% ανήκει στο κράτος, είπε ότι οι τιμές του πετρελαίου παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και αυτό μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στη ζήτηση για ταξίδια, καθώς οι εταιρείες προχωρούν στις αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων.