Τριγμούς στη λειτουργία εφοδιασμών πλοίων εσωτερικού προκαλεί η ΠΟΛ 1177/2018 των υπουργείων Ναυτιλίας και Οικονομικών, με την οποία άλλαξαν οι προϋποθέσεις απαλλαγής από ΦΠΑ των υπηρεσιών που προσφέρονται στα πλοία. Παρά το γεγονός ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος είχε ζητήσει μέχρι και μηδενικό ΦΠΑ, η κυβέρνηση με την απόφαση αυτή επιβάλλει για όσα πλοία ή επαγγελματικά σκάφη δεν κάνουν πλόες στην ανοιχτή θάλασσα να καταβάλλουν ΦΠΑ 24% για τα καύσιμα, τους εφοδιασμούς, αλλά και για τις επισκευές - κατασκευές.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Τριγμούς στη λειτουργία εφοδιασμών πλοίων εσωτερικού προκαλεί η ΠΟΛ 1177/2018 των υπουργείων Ναυτιλίας και Οικονομικών, με την οποία άλλαξαν οι προϋποθέσεις απαλλαγής από ΦΠΑ των υπηρεσιών που προσφέρονται στα πλοία. Παρά το γεγονός ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος είχε ζητήσει μέχρι και μηδενικό ΦΠΑ, η κυβέρνηση με την απόφαση αυτή επιβάλλει για όσα πλοία ή επαγγελματικά σκάφη δεν κάνουν πλόες στην ανοιχτή θάλασσα να καταβάλλουν ΦΠΑ 24% για τα καύσιμα, τους εφοδιασμούς, αλλά και για τις επισκευές - κατασκευές.
Όπως επισημαίνει στη «Ν» ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εφοδιαστών Πλοίων Νίκος Μαυρίκος, «η απόφαση 1177/2018 δημιουργεί πολλά προβλήματα στον εφοδιασμό πλοίων στις παρεχόμενες υπηρεσίες και κυρίως για τα πλοία εσωτερικού, τα οποία με τις καθοριζόμενες διαδικασίες απόδειξης της δραστηριότητας στην ανοιχτή θάλασσα είναι δυνατό να αποφεύγουν την προμήθεια εφοδίων από την ελληνική αγορά ή να επιβαρυνθούν με ΦΠΑ τον οποίο θα επιρρίψουν στις παρεχόμενες υπηρεσίες μεταφοράς ή στις εμπορικές και βιομηχανικές δραστηριότητες».