Πλήρες πακέτο λύσεων, για τα τρία φλέγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία, παρουσίασε στη διάρκεια του 4ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής» ο πρόεδρος της BIMCO, Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος. Οι κανονισμοί για τη διαχείριση θαλάσσιου έρματος, αλλά και για την απαίτηση χρήσης ναυτιλιακών καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% από την 1/1/2020 και μετά, καθώς και ο οδικός χάρτης για να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% μέχρι το 2030 και για να βελτιωθεί η περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων κατά 70% μέχρι το 2050, μάλλον δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από όσα επιλύουν, ανέφερε.
Από την έντυπη έκδοση
Των Λάμπρου Καραγεώργου και Αντώνη Τσιμπλάκη
Πλήρες πακέτο λύσεων, για τα τρία φλέγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει η παγκόσμια ναυτιλία, παρουσίασε στη διάρκεια του 4ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής» ο πρόεδρος της BIMCO, Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος. Οι κανονισμοί για τη διαχείριση θαλάσσιου έρματος, αλλά και για την απαίτηση χρήσης ναυτιλιακών καυσίμων με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% από την 1/1/2020 και μετά, καθώς και ο οδικός χάρτης για να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% μέχρι το 2030 και για να βελτιωθεί η περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων κατά 70% μέχρι το 2050, μάλλον δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από όσα επιλύουν, ανέφερε.
Όπως υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγιαννόπουλος δεν υπάρχει μία ολιστική προσέγγιση για τα προβλήματα του περιβάλλοντος. «Ευκαιριακές συμμαχίες, περιβαλλοντολογικές οργανώσεις και ελλιπώς ενημερωμένοι δημοσιογράφοι έχουν καταφέρει να ποδηγετήσουν τον προβληματισμό. Τα προτεινόμενα μέτρα δεν έχουν τεχνική και οικονομική τεκμηρίωση», ενώ προσέθεσε ότι δρομολογούνται χωρίς να υπάρχουν τεχνολογίες που θα τα εφαρμόσουν, χωρίς να υπάρχουν κοστολογημένες λύσεις, ενώ υπονομεύουν και τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού.