Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 02 Ιουνίου 2006 09:48

ΙΑΤΑ: 26% υψηλότερο το κόστος των καυσίμων για τις αεροπορικές εταιρείες

ΑΥΞΗΣΗ, σε ποσοστό της τάξης του 26% σημείωσε το κόστος των αεροσκαφών για τις αεροπορικές εταιρείες, από το 10% που ήταν πριν από έξι χρόνια, υποσκάπτοντας τις προσπάθειες της Air France-KLM Group και άλλων αεροπορικών εταιρειών, να αυξήσουν τα κέρδη από τη μείωση του κόστους και τις υψηλότερες τιμές εισιτηρίων, σύμφωνα με την International Air Transport Association (ΙΑΤΑ).

«Οι αεροπορικές εταιρείες κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για την αποδοτικότητα, αλλά η αύξηση της τιμής των καυσίμων, πηγαίνει πιο γρήγορα από εμάς», ανέφερε ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ, Giovanni Bisignani, σε συνέντευξη που παραχώρησε χθες. Το κόστος των καυσίμων θα αυξηθεί 20%, στα 110 δισ. δολ. φέτος, είπε ο ίδιος.

Η IATA, που εκπροσωπεί 265 αεροπορικές εταιρείες, σχεδιάζει να αναθεωρήσει προς τα πάνω την πρόβλεψη για τις ζημίες του κλάδου, κατά την ετήσια συνέλευσή της στις 5 Ιουνίου στο Παρίσι. Τον Μάρτιο, εκτιμούσε ότι οι ζημίες θα είναι 2,2 δισ. δολ. φέτος, με βάση την τιμή του μπρεντ στα 57 δολ. το βαρέλι, ενώ προέβλεπε κέρδη για το 2007, καθώς το πετρέλαιο υποχώρησε στα 57 δολάρια. Κατά μέσον όρο μέσα στο έτος, η τιμή του μπρεντ βρίσκεται μέχρι στιγμής στα 66 δολ. το βαρέλι.

Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα δουν τα συνδυασμένα κέρδη τους να μειώνονται στο 1,4 δισ. δολ. το 2006 από 1,8 δισ. δολ. το 2005 και τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών της Ασίας, θα είναι χαμηλότερα, στα 2 δισ. δολ., από 2,9 δισ. δολ., εξ αιτίας του κόστους των καυσίμων, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ τον Μάρτιο. Οι αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ, θα δουν μείωση των ζημιών τους, στα 5,4 δισ. δολ., από 10,8 δισ. δολ., καθώς μείωσαν τις πτήσεις τους στο εσωτερικό, σύμφωνα με την ίδια.

Η Air France, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, από πλευράς εσόδων, ανακοίνωσε περίπου τριπλάσια κέρδη για το σύνολο της χρήσης, στα επίπεδα ρεκόρ των 913 εκατ. ευρώ (1,16 δισ. δολ.) μετά την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, σε συνδυασμό με τη μείωση του κόστους και των συμβολαίων που προστατεύουν το κόστος του πετρελαίου. Το τέταρτο τρίμηνο τα κέρδη της μειώθηκαν 30%, καθώς τα έξοδα για τα καύσιμα αυξήθηκαν 41%, στα 871 εκατ. ευρώ.

Η Singapore Airlines Ltd., η δεύτερη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, από πλευράς χρηματιστηριακής αξίας, ανακοίνωσε μείωση των κερδών για πέμπτο συνεχόμενο τρίμηνο, καθώς οι προσαυξήσεις στα εισιτήρια δεν κατάφεραν να καλύψουν το κόστος των καυσίμων.

Η American Arilines, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, από πλευράς επιβατικής κίνησης, είπε ότι το πρώτο τρίμηνο οι ζημίες της μειώθηκαν στα 92 εκατ. δολ., καθώς μετέφερε λιγότερους ταξιδιώτες, σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.

Η επιβατική κίνηση των αεροπορικών εταιρειών της Ευρώπης, αυξήθηκε 4,7% το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου, ενώ των ασιατικών αεροπορικών εταιρειών σημείωσε άνοδο 6%. Η επιβατική κίνηση στη Βόρειο Αμερική αυξήθηκε 4,3%, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.