Την επιτάχυνση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της Εμπορικής Τράπεζας ζήτησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Γιώργος Προβόπουλος, μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση των μετόχων της.
Όπως τόνισε, σημαντική παράμετρος για την επιτυχία του εγχειρήματος αποκρατικοποίησης της Εμπορικής Τράπεζας εκτιμάται ότι είναι η ταχύτητα στη διαδικασία, καθώς τυχόν παράταση της αβεβαιότητας για το ιδιοκτησιακό καθεστώς θα μπορούσε ίσως να επιδράσει αποσταθεροποιητικά στην εν γένει λειτουργία της Τράπεζας.
«Η δρομολογηθείσα ολοκλήρωση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της Εμπορικής θα αποτελέσει σημείο αναφοράς και ορόσημο στην ιστορική διαδρομή της Τράπεζας. Βάσιμη είναι η προσδοκία ότι τα προκύπτοντα οφέλη για τους μετόχους μπορούν να είναι σημαντικά, καθώς η αποχώρηση του Δημοσίου από τη μετοχική σύνθεση της Τράπεζας θα προσδώσει μεγαλύτερη δυναμική και σιγουριά στην αναπτυξιακή ανασυγκρότηση του Ομίλου», επισήμανε ο κ.Προβόπουλος.
Ο επικεφαλής της Εμπορικής έκανε εκτενή αναφορά στην πορεία της τράπεζας το 2005, υπογραμμίζοντας ότι το δυσχερές και σύνθετο έργο της διοίκησης που ξεκίνησε το 2004, για τη στρατηγική ανασύνταξη και την αναπτυξιακή ανασυγκρότηση του Ομίλου, απέδωσε τους πρώτους καρπούς, με αποτέλεσμα ο Όμιλος να επιστρέψει στην κερδοφορία, βελτιώνοντας σημαντικά την αποδοτικότητα των κεφαλαίων του. Ο κ.Προβόπουλος έδωσε έμφαση, μεταξύ άλλων, στην βελτίωση του δείκτη αποτελεσματικότητας, που το πρώτο τρίμηνο του 2006 σημείωσε σημαντική βελτίωση και διαμορφώθηκε στο 58,8%, από 71% στο τέλος του 2005.
Όσο για τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί για το υπόλοιπο του 2006 αλλά και σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, ο κ. Προβόπουλος αναφέρθηκε στη συμπλήρωση του δικτύου καταστημάτων, ώστε μέχρι το τέλος του 2008 να αριθμεί 400 καταστήματα στο εσωτερικό, στη σημαντική ενδυνάμωση της παρουσίας της στις βαλκανικές χώρες, καθώς και στην επανεξέταση των δραστηριοτήτων των θυγατρικών και στην αποδέσμευση της Τράπεζας από δραστηριότητες που παρουσιάζουν χρόνιες αδυναμίες ή δεν αποδίδουν ικανοποιητικά.
Ειδικότερα για το δίκτυο καταστημάτων, ανέφερε ότι υλοποιείται πρόγραμμα για τη μεταφορά χρονοβόρων διαδικαστικών λειτουργιών σε ειδικό Κέντρο Υποστήριξης, ώστε το απελευθερούμενο προσωπικό να στραφεί στις πωλήσεις.