Χοντραίνει το παιχνίδι με τα scrubbers στη ναυτιλία. Όπως αναφέρουν στη «Ν» κύκλοι της Ακτής Μιαούλη, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν επιλέξει την τοποθέτηση των scrubbers εκφράζουν έντονες ενστάσεις, και όχι μόνο, προς τα τέσσερα μεγάλα νηολόγια (Marshall Islands, Liberia, Bahamas, Panama) που έχουν υποβάλει πρόταση για μια παράταση προσαρμογής από τη ναυτιλία στο νέο καθεστώς των καυσίμων μειωμένου θείου, θεωρώντας ότι η πρόταση αυτή θα λειτουργήσει ενάντια στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που τους προσφέρουν τα scrubbers.
Του Λάμπρου Καραγεώργου
Χοντραίνει το παιχνίδι με τα scrubbers στη ναυτιλία. Όπως αναφέρουν στη «Ν» κύκλοι της Ακτής Μιαούλη, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν επιλέξει την τοποθέτηση των scrubbers εκφράζουν έντονες ενστάσεις, και όχι μόνο, προς τα τέσσερα μεγάλα νηολόγια (Marshall Islands, Liberia, Bahamas, Panama) που έχουν υποβάλει πρόταση για μια παράταση προσαρμογής από τη ναυτιλία στο νέο καθεστώς των καυσίμων μειωμένου θείου, θεωρώντας ότι η πρόταση αυτή θα λειτουργήσει ενάντια στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που τους προσφέρουν τα scrubbers.
Σημειώνεται ότι τα νηολόγια του Παναμά, Λιβερίας, Νήσων Μάρσαλ και Μπαχαμών έχουν προτείνει στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) να υπάρξει μία περίοδος προσαρμογής στο νέο καύσιμο, η χρήση του οποίου αρχίζει από το 2020, καθώς εγείρονται μια σειρά ερωτηματικών που αφορούν την ασφαλή χρήση των καυσίμων, αλλά και την επαρκή διαθεσιμότητά τους. Τα τέσσερα νηολόγια εκπροσωπούν το 45% του παγκοσμίου στόλου με όρους tonnage και πάνω από 18.000 πλοία, ενώ όλα τα πλοία που θα έχουν scrubbers το 2020 δεν θα είναι περισσότερα από 2.000.