Η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στη μεγάλη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στα Καλάβρυτα, τονίζει, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων και καταλυμάτων της περιοχής, Κωνσταντίνος Δαφαλιάς.
Η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών έχει παίξει καταλυτικό ρόλο στη μεγάλη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στα Καλάβρυτα, τονίζει, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων και καταλυμάτων της περιοχής, Κωνσταντίνος Δαφαλιάς.
Παράλληλα, σημειώνει, ότι ο Οδοντωτός σιδηρόδρομος αποτελεί πόλο έλξης κυρίως τουριστών από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και από τη μακρινή Ιαπωνία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει ο Κωνσταντίνος Δαφαλιάς, «οι αφίξεις επισκεπτών το 2017, που ήταν ο πρώτος χρόνος λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, έφθασαν τις 27.000, ενώ οι διανυκτερεύσεις ανήλθαν συνολικά στις 45.000.»
Σε σύγκριση με το 2016, συνεχίζει, «η αύξηση ανέρχεται περίπου σε 25% με 30%, ενώ όσον αφορά το 2018 λέει ότι η χρονιά ξεκίνησε δυναμικά, εκτιμώντας ότι θα υπάρξει αύξηση περίπου 15% σε σύγκριση με το 2017.
Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων και καταλυμάτων της περιοχής, ο αυτοκινητόδρομος μείωσε χρονικά την απόσταση από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, την Αθήνα και την Πάτρα καθώς και από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αλλά και από το λιμάνι της αχαϊκής πρωτεύουσας.
Τις πρώτες ενδείξεις για τη μεγάλη αύξηση των επισκεπτών το 2017, λέει ο Κωνσταντίνος Δαφαλιάς, «τις είχαμε τον Νοέμβριο, καθώς διαπιστώναμε ότι ερχόταν πολύς κόσμος, χωρίς να έχει ανοίξει το χιονοδρομικό κέντρο». Αναλύοντας την επισκεψιμότητα της περιοχής των Καλαβρύτων, ανά χρονική περίοδο, ο κ. Δαφαλιάς λέει ότι είναι τρεις, δηλαδή η υψηλή, η μεσαία και η χαμηλή και εξηγεί:
«Η υψηλή περίοδος είναι από τον Δεκέμβριο, έως και τον Μάρτιο, αφού πραγματοποιούνται οι περισσότερες αφίξεις και διανυκτερεύσεις, κυρίως λόγω της λειτουργίας του χιονοδρομικού κέντρου, καθώς τα Καλάβρυτα είναι δημοφιλής χειμερινός προορισμός. Η πληρότητα την υψηλή περίοδο φθάνει το 100%, κυρίως μέσα στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ενώ το υπόλοιπο χρονικό διάστημα κυμαίνεται μεταξύ 80% και 90%, κυρίως τα Σαββατοκύριακα.
Η μεσαία περίοδος είναι το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, όπου η πληρότητα αγγίζει το 70% πάλι τα Σαββατοκύριακα. Η χαμηλή περίοδος είναι από Απρίλιο, έως και τέλος Σεπτεμβρίου, όπου η πληρότητα φθάνει το 40% στα καταλύματα που παραμένουν σε λειτουργία, ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες αυτήν την περίοδο είναι αλλοδαποί».
Το μεγαλύτερο ποσοστό των ξένων τουριστών είναι από την Αγγλία, την Ολλανδία, τη Γάλλια, την Ιταλία και τη Γερμανία, αλλά και από χώρες που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια σημαντική αύξηση, όπως η Ρωσία, το Ισραήλ και η Ιαπωνία.Η μεγάλη πλειονότητα έρχεται στα Καλάβρυτα, κυρίως για να ταξιδέψουν με τον οδοντωτό, αφού ήδη γνωρίζουν για την υπέροχη διαδρομή μέσα από το φαράγγι του Βουραϊκού.
Όμως, εκτός από τον οδοντωτό έχουν και άλλα ενδιαφέροντα και συνεχίζει: Ολλανδοί, για παράδειγμα, έρχονται στα Καλάβρυτα για πεζοπορία, ενώ Άγγλοι θέλουν να δουν από κοντά τις σπάνιες πεταλούδες στον Χελμό. Επίσης, προσθέτει ότι έρχονται πολλοί Ρώσοι, για μία ημέρα, προκειμένου να επισκεφθούν την Αγία Λαύρα και το Μέγα Σπήλαιο.
Τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα πάντα με τον Κωνσταντίνο Δαφαλιά, «έρχονται και Ιάπωνες, οι οποίοι θέλουν να κάνουν την διαδρομή με τον οδοντωτό, όπως επίσης και Ισραηλινοί, που δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την ιστορία, επισκεπτόμενοι το μουσείο του Καλαβρυτινού Ολοκαυτώματος».
Σε αυτό το σημείο ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων αναφέρθηκε στο ζήτημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, τονίζοντας ότι «για να το πετύχουμε, πρέπει να συνεργαστούμε όλοι όσοι εμπλεκόμαστε, όπως για παράδειγμα, η περιφέρεια , ο δήμος, οι επαγγελματίες κ.α.».
Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Δαφαλιά, μετά την ανακοίνωση από την περιφέρεια για έργα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του χιονοδρομικού κέντρου, ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ, το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι η βελτίωση του δρόμου Πούντας – Καλαβρύτων, που συνδέει την περιοχή με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών.
Σημαντικό ζήτημα είναι και η ανάπτυξη νέων μορφών εναλλακτικού τουρισμού, όπως ο περιπατητικός τουρισμός.