Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2018 09:58

Με ενισχυμένη κερδοφορία η Τσακίρης

Λειτουργική κερδοφορία εμφάνισε το 2017 -για τρίτη συνεχή χρονιά- η Τσακίρης Πρότυπος Βιομηχανία Τροφίμων - Snacks, θυγατρική της Coca-Cola HBC, ωστόσο σε επίπεδο εσόδων οι επιδόσεις της εταιρείας παρέμειναν χαμηλές, παρά το γεγονός ότι συνολικά η κατηγορία των σνακ διατηρεί από πέρυσι ανοδικούς ρυθμούς πωλήσεων.

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη 
[email protected]

Λειτουργική κερδοφορία εμφάνισε το 2017 -για τρίτη συνεχή χρονιά- η Τσακίρης Πρότυπος Βιομηχανία Τροφίμων - Snacks, θυγατρική της Coca-Cola HBC, ωστόσο σε επίπεδο εσόδων οι επιδόσεις της εταιρείας παρέμειναν χαμηλές, παρά το γεγονός ότι συνολικά η κατηγορία των σνακ διατηρεί από πέρυσι ανοδικούς ρυθμούς πωλήσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της οικονομικής έκθεσης της χρήσης 2017 που δημοσιεύθηκαν χθες, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας υποχώρησε κατά 1,6% στα 10,41 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το μικτό κέρδος αυξήθηκε κατά 15%, σε 1,77 εκατ. ευρώ, με το ποσοστό του μικτού κέρδους να διευρύνεται στη χρήση του 2017 σε 17% έναντι 14,5% της προηγούμενης χρήσης, ενώ το ποσοστό των λειτουργικών εξόδων προς τις πωλήσεις ανήλθε σε 7,7% για το 2017 έναντι 11% το 2016.

Συμπερασματικά, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών, η διαχείριση των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας οδήγησε σε λειτουργική κερδοφορία 969,2 χιλ. ευρώ έναντι 370,6 χιλ. το 2016. Τα προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν στις 962,4 χιλ. ευρώ έναντι 308,6 χιλ. το 2016 και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 743,2 χιλ. ευρώ έναντι 118,9 χιλ. το 2016.

Αξίζει, πάντως, να επισημανθεί ότι η εικόνα των εσόδων που εμφανίζει η Τσακίρης την περσινή χρονιά δεν συνάδει με την ιδιαίτερα ανοδική πορεία που κατέγραψε συνολικά η αγορά των σνακ, τουλάχιστον στο κανάλι της οργανωμένης λιανικής, η οποία επηρεάζεται κατά κύριο λόγο από τις επιδόσεις των τσιπς, τα οποία συμμετέχουν με ποσοστό πέραν του 60% επί του συνολικού τζίρου της κατηγορίας.

Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις των σνακ το 2017 επέστρεψαν σε θετικό πρόσημο καταγράφοντας, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, αύξηση κατά 5,8% σε αξία και 5,9% σε όγκο (σ.σ.: όταν το 2016 η κατηγορία κατέγραψε πτώση περί το 8,8% σε όγκο και 4,1% σε αξία). Η θετική πορεία των πωλήσεων στο σύνολο της αγοράς των σνακ διατηρείται και φέτος, καθώς τα στοιχεία του α' εξαμήνου για την εικόνα που καταγράφεται στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κάνουν λόγο για αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 6,3% και κατά 6,4% σε όγκο (IRI).

Σε αυτό το πλαίσιο, για φέτος η Τσακίρης επιδιώκει τη βελτίωση των μεγεθών της και κυρίως την ανάκτηση των μεριδίων της, θέτοντας στο επίκεντρο της στρατηγικής της «την ανανέωση της προϊοντικής γκάμας της, την ενίσχυση της προβολής της και την παραγωγή νέων κωδικών σνακς». Tο μερίδιο αγοράς της Τσακίρης υπολογίζεται περίπου σε 15%-17% του συνόλου της κατηγορίας των σνακ.