Τη στήριξη της ελληνικής πολιτείας προκειμένου να προχωρήσει ο επενδυτικός σχεδιασμός του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, προς όφελος και της οικονομίας γενικότερα, ζήτησε η διοίκηση του ΟΛΠ από τον νέο υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Τη στήριξη της ελληνικής πολιτείας προκειμένου να προχωρήσει ο επενδυτικός σχεδιασμός του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, προς όφελος και της οικονομίας γενικότερα, ζήτησε η διοίκηση του ΟΛΠ από τον νέο υπουργό Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη. Σε εθιμοτυπική συνάντηση που είχε χθες ο υπουργός με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Fu Chenggiu, τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο Άγγελο Καρακώστα και το μέλος του δ.σ. και σύμβουλο διοίκησης του Οργανισμού Αθανάσιο Λιάγκο, έγινε μια γενική αναφορά στα σχέδια της Cosco για το μεγάλο επενδυτικό σχέδιο που έχει καταρτίσει.
Στη συνάντηση, που έγινε σε πολύ καλό κλίμα, τέθηκαν και ζητήματα τα οποία αφορούν τη βελτίωση της λειτουργίας του ΟΛΠ, τον εκσυγχρονισμό του και την αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η έγκριση του master plan του ΟΛΠ από τις κρατικές υπηρεσίες και συγκεκριμένα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ήδη η πλευρά του ΟΛΠ έχει προβεί σε ορισμένες τροποποιήσεις, όπως είναι το ύψος των κτηρίων που θέλει να αναπτύξει (όπως ξενοδοχεία), ενώ η πλευρά της ΕΣΑΛ αναμένεται το επόμενο διάστημα να καταθέσει τις παρατηρήσεις της.
Τα σημεία τριβής
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, εκτός από τα ύψη των κτηρίων που μάλλον θα βρεθεί μια μέση κοινής αποδοχής λύση, το μεγαλύτερο ζήτημα έχει προκύψει με την ανάπτυξη του logistic center σε χερσαία περιοχή 120 στρεμμάτων του λιμανιού στην περιοχή της Δραπετσώνας Κερατσινίου, το οποίο βρίσκει αντίθετο τον δήμο, ενώ ενστάσεις έχουν εκφραστεί σύμφωνα με πληροφορίες και από το υπουργείο Μεταφορών. Πρόκειται για μια επένδυση 40 εκατ. ευρώ σε συνολική έκταση 120 στρεμμάτων. Θα κατασκευαστούν αποθήκες 48.000 τ.μ., οι οποίες θα εξυπηρετούνται από υπόγεια κλειστή οδική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με την περιοχή του ΟΔΔΥ, επεκτείνοντας χωροταξικά την ελεύθερη ζώνη. Το έργο αυτό προστίθεται στους χώρους logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ, όπως τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που στεγάζει την κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της Cosco, Piraeus Consolidation & Distribution Center (PCDC).
Το κέντρο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για το τοπικό φορτίο, κυρίως για τα αυτοκίνητα, αλλά και τα containers.
Ακόμα ένα θέμα που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, κυρίως από τον εμπορικό κόσμο της πόλης, είναι η κατασκευή εμπορικού κέντρου στο λιμάνι του Πειραιά στην περιοχή της νέας βάσης κρουαζιέρας.
Αντιδράσεις από έναν μεγάλο αριθμό ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων έχει προκαλέσει και η πρόθεση του ΟΛΠ να πάρει άδεια ναυπηγείου για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Η αίτηση του Οργανισμού απορρίφθηκε από την Επιτροπή του υπουργείου Ανάπτυξης, αλλά στο λιμάνι σχεδιάζουν να επανέλθουν δυναμικά.
Τέλος, από την πλευρά της ακτοπλοΐας έχει τονιστεί ότι θα είναι καλό να υιοθετηθούν οι κανόνες ασφαλείας (ISPS Code) σε όλο το επιβατικό λιμάνι. Μια τέτοια εξέλιξη θα δημιουργούσε μεγάλα προβλήματα στην ανάπτυξη ξενοδοχείων στην ίδια περιοχή. «Πιστεύουμε ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε σχεδιασμό για τον χαρακτηρισμό του συνόλου του λιμανιού ως ISPS, ούτως ώστε σταδιακά τα επόμενα χρόνια να εκτελούνται έργα τα οποία δεν θα δημιουργήσουν προβλήματα στην ασφάλεια και στον έλεγχο των επιβατών και των οχημάτων, όπως π.χ. τα έργα για ξενοδοχεία» επισημαίνουν χαρακτηριστικά.
Προτάσεις ΕΒΕΠ
Σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα συνεργασίας ήταν η συνάντηση που πραγματοποίησαν χθες ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Β. Κορκίδης με τον νέο υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φ. Κουβέλη, μαζί με μέλη της διοίκησης του ΕΒΕΠ. Ειδικότερα, ο κ. Κορκίδης παρέδωσε στον κ. Κουβέλη Υπόμνημα θέσεων και προτάσεων του ΕΒΕΠ, στο οποίο γίνεται εκτενής αναφορά στην επιβολή ΦΠΑ στις υπηρεσίες της Ναυτιλίας, στην ανάγκη δημιουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας στο ΕΒΕΠ για την έκδοση ηλεκτρονικής άδειας επισκευής και συντήρησης πλοίων, στην παρουσίαση του πρώτου ναυτιλιακού Cluster, «Maritime Hellas» και τα πλεονεκτήματα συμμετοχής σε αυτό, στα εμπόδια ανάπτυξης του διαμετακομιστικού εμπορίου στη χώρα μας, στις θέσεις του Επιμελητηρίου για το Masterplan της ΟΛΠ Α.Ε. και στην παρουσίαση της Μελέτης του ΕΒΕΠ και του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για τη χαρτογράφηση των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.
Από την πλευρά του, ο υπουργός τόνισε ότι η Ναυτιλία αποτελεί ένα από τα πλέον σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας και για τον λόγο αυτό: «Οφείλουμε να σκύψουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε αυτήν και στις προοπτικές που ανοίγονται στον συγκεκριμένο κλάδο. Οπωσδήποτε όμως και η μεταποίηση δίνει προστιθέμενη αξία στην ελληνική οικονομία».