Την έγκρισή της έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Apple για την απόκτηση της εφαρμογής αναγνώρισης τραγουδιών Shazam, μετά από ενδελεχή εξέταση αν και κατά πόσο η συγκεκριμένη εξαγορά παραβίαζε τους ευρωπαϊκούς νόμους περί αντιμονοπωλιακών πρακτικών και αν αυτή καθίσταται επιβλαβής για τον ανταγωνισμό των ψηφιακών υπηρεσιών.
Από την έντυπη έκδοση
Την έγκρισή της έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Apple για την απόκτηση της εφαρμογής αναγνώρισης τραγουδιών Shazam, μετά από ενδελεχή εξέταση αν και κατά πόσο η συγκεκριμένη εξαγορά παραβίαζε τους ευρωπαϊκούς νόμους περί αντιμονοπωλιακών πρακτικών και αν αυτή καθίσταται επιβλαβής για τον ανταγωνισμό των ψηφιακών υπηρεσιών.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Κομισιόν ήταν σκεπτική στο να δώσει το «πράσινο» φως στην εξαγορά της εφαρμογής, θεωρώντας πως η Apple θα τη χρησιμοποιούσε ως θέλγητρο για να προσελκύσει περισσότερους πελάτες στη διαδικτυακή της υπηρεσία μουσικής Apple Music. Αυτή που πλήττεται άμεσα είναι η μεγαλύτερη ανταγωνίστρια του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού, εφαρμογή επίσης διαδικτυακής υπηρεσίας μουσικής, Spotify, καθώς τα τραγούδια που αναζητούν οι συνδρομητές του μέσω της εφαρμογής Shazam μεταφέρονται απευθείας σε λίστα στο προφίλ τους στην πλατφόρμα του Spotify.
«Τα δεδομένα είναι καθοριστικής σημασίας για την ψηφιακή οικονομία και πρέπει επομένως να εξετάζουμε συμφωνίες που οδηγούν στην απόκτηση σημαντικών ομάδων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων πιθανώς και κάποιων εμπορικά ευαίσθητων, ώστε να εξασφαλίσουμε πως δεν υποθάλπουν τον ανταγωνισμό» ανέφερε σε ανακοίνωσή της η επίτροπος Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μαργκρέτε Βεστάγκερ. «Μετά από λεπτομερή ανάλυση των χρηστών και των δεδομένων μουσικής της εφαρμογής Shazam, διαπιστώσαμε ότι η εξαγορά της από την Apple δεν θα περιορίσει τον ανταγωνισμό στην αγορά streaming ψηφιακής μουσικής» πρόσθεσε η Ευρωπαία επίτροπος. Η Βεστάγκερ επανειλημμένως έχει εκφράσει την άποψή της πως τα δεδομένα πρέπει σε αρκετές περιπτώσεις να λειτουργούν ως μέσο για δωρεάν υπηρεσίες στους διαδικτυακούς χρήστες και πως η υπερβολική συγκέντρωση στους μεγάλους τεχνολογικούς κολοσσούς λειτουργεί εις βάρος των μικρότερων εταιρειών του κλάδου.
Η εφαρμογή Shazam βρετανικής προέλευσης δίνει τη δυνατότητα σε ένα χρήστη να στρέψει την κινητή συσκευή του προς μία πηγή που αναπαράγει μουσική και σε ελάχιστα δευτερόλεπτα αναγνωρίζει το τραγούδι και τον καλλιτέχνη. Προς το παρόν προσφέρεται δωρεάν στα λειτουργικά Android, IOS, Blackberry και μετρά περισσότερους από 300 με 400 εκατομμύρια χρήστες ετησίως, οι οποίοι χρησιμοποιούν την εφαρμογή περισσότερες από 20 εκατομμύρια φορές την ημέρα.
Η πρόταση εξαγοράς της Apple κατατέθηκε τον Δεκέμβριο του 2017 ύψους 300 εκατ. βρετανικών λιρών και έκτοτε μέχρι και χθες βρισκόταν υπό εξέταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού.