Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 05 Σεπτεμβρίου 2018 21:08

Σε αναπτυξιακή τροχιά η Fourlis

Tην προσήλωση της διοίκησης στη λιανική δικαιώνουν οι επιδόσεις του ομίλου Fourlis στο α’ εξάμηνο του 2018, με ενδεικτική τη στροφή στην κερδοφορία - αφού το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους είναι θετικό, ήτοι κέρδη 0,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,1 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2017. 

Από την έντυπη έκδοση 

Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]

Tην προσήλωση της διοίκησης στη λιανική δικαιώνουν οι επιδόσεις του ομίλου Fourlis στο α’ εξάμηνο του 2018, με ενδεικτική τη στροφή στην κερδοφορία - αφού το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους είναι θετικό, ήτοι κέρδη 0,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,1 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2017. 

Ειδικότερα, ο όμιλος Fourlis κατά το α’ εξάμηνο του 2018 παρουσίασε πωλήσεις 202,1 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 5,6%. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ενισχύθηκαν κατά 15,1% ανερχόμενα σε 12,8 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 2,4 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Οι επιδόσεις ανά τομέα δραστηριότητας διαμορφώνονται ως εξής:

Αύξηση 4,9% σημείωσαν οι πωλήσεις στη λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), που ανήλθαν σε 130,8 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2018, με τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά να αναπτύσσονται με ρυθμό 3% και στις υπόλοιπες χώρες, όπου έχει παρουσία το σήμα, με 8,2%. Το EBITDA ανήλθε στα 8,8 εκατ. ευρώ έναντι 7,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 1,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι σήμερα λειτουργούν συνολικά 7 καταστήματα ΙΚΕΑ, 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο και ένα στη Σόφια της Βουλγαρίας. Επίσης λειτουργούν 7 σημεία παραγγελιοληψίας προϊόντων ΙΚΕΑ σε Ρόδο, Πάτρα, Χανιά, Ηράκλειο και Κομοτηνή, δύο στη Βουλγαρία (Βάρνα και Μπουργκάς), ενώ συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς το e-shop της ΙΚΕΑ. 

Στη λιανική αθλητικών ειδών (Intersport) οι πωλήσεις το α’ εξάμηνο του 2018 παρουσίασαν αύξηση 7%, στα 71,2 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να εμφανίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις, ήτοι ρυθμό ανάπτυξης 11,4%. Στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική αύξηση 2,4%, με όλες τις χώρες Ρουμανία, Κύπρο, Βουλγαρία και Τουρκία να παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε τοπικό νόμισμα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας. Το EBITDA για το σύνολο της δραστηριότητας λιανικής αθλητικών ειδών ανήλθε στα 4,5 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 4,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, ενώ οι ζημίες προ φόρων παρουσίασαν μείωση στο 0,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 0,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Το δίκτυο αριθμεί σήμερα 128 καταστήματα, 50 Intersport στην Ελλάδα, 29 στη Ρουμανία, 24 στην Τουρκία, 7 στη Βουλγαρία και 4 στην Κύπρο, ενώ αντιστοίχως λειτουργούν 12 καταστήματα The Athlete’s Foot (TAF) στην Ελλάδα και 2 στην Τουρκία. Σύμφωνα με την εταιρεία, σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει το e-shop της Intersport το οποίο τους επόμενους μήνες θα λειτουργήσει και εκτός Ελλάδας. Στα σχέδια της διοίκησης είναι επίσης η προσθήκη επιπλέον ενός κέντρου παραγγελιών και παραλαβών (Pick Up & Order Points) στη Βουλγαρία (Plovdiv), καθώς και 4-5 νέων Intersport και TAF μέχρι το τέλος του έτους.