Επιστροφή σε κερδοφόρα τροχιά, αύξηση των μεριδίων, διεύρυνση της διεθνούς παρουσίας και βελτιστοποίηση της παραγωγικής δομής προβλέπει, μεταξύ άλλων, ο φετινός σχεδιασμός της βιομηχανίας τροφίμων ΕΥ.ΓΕ Πιστιόλας, η οποία είναι γνωστή με το σήμα «Agrino».
Από την έντυπη έκδοση
Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]
Επιστροφή σε κερδοφόρα τροχιά, αύξηση των μεριδίων, διεύρυνση της διεθνούς παρουσίας και βελτιστοποίηση της παραγωγικής δομής προβλέπει, μεταξύ άλλων, ο φετινός σχεδιασμός της βιομηχανίας τροφίμων ΕΥ.ΓΕ Πιστιόλας, η οποία είναι γνωστή με το σήμα «Agrino».
Αναλυτικότερα, φέτος οι πωλήσεις της εταιρείας, σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίζουν βελτιωμένη επίδοση σε σχέση με την εικόνα του συνόλου της αγοράς, η οποία υπολογίζεται ότι καταγράφει αύξηση 2%.
Ήδη το πρώτο μισό του έτους «τρέχει» ανοδικά για τους κωδικούς Agrino, με τη εταιρεία να στοχεύει σε περαιτέρω ενίσχυση των εγχώριων μεριδίων της, διατηρώντας ωστόσο λελογισμένη πολιτική προώθησης.
Σε ό,τι αφορά την εικόνα των αποτελεσμάτων, για εφέτος μετά την «δύσκολη» διετία 2016-2017 που χαρακτηρίστηκε από τις ανακατατάξεις στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου και «στοίχισε» στις εγχώριες βιομηχανίες, η διοίκηση της Agrino προσβλέπει στην επιστροφή σε θετικό πρόσημο.
Επενδυτικά σχέδια
Επενδυτικά η εταιρεία έχει καταθέσει δύο προγράμματα προς ένταξη στους αναπτυξιακούς νόμους (Οικονομίας και Αγροτικής Ανάπτυξης) προϋπολογισμού περί τα 5 εκατ. ευρώ στην κατεύθυνση της βελτίωσης και εκσυγχρονισμού του μηχανολογικού εξοπλισμού και της αύξησης της παραγωγικότητας.
Σχετικά με τη πορεία της περσινής χρήσης, τα έσοδα της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 4,9% στα 27,4 εκατ. ευρώ, με τον όγκο πωλήσεων να εμφανίζει αύξηση κατά 16,3% σε σχέση με το 2016. Σε επίπεδο καθαρών αποτελεσμάτων η χρήση του 2017 διατήρησε το αρνητικό πρόσημο, καταγράφοντας, ωστόσο, περιορισμό στις ζημίες σε σχέση με το 2016.
Συγκεκριμένα, οι προ φόρων ζημίες διαμορφώθηκαν σε 86 χιλ. ευρώ περίπου, έναντι προ φόρων ζημιών 1,585 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ οι καθαρές ζημιές κυμάνθηκαν σε 218 χιλ. ευρώ έναντι 1,38 εκατ. ευρώ το 2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο το 2016 όσο και το 2017 στο bottom line της εταιρείας αποτυπώνεται η επίδραση του ομίλου Μαρινόπουλου καθώς και της μεταβατικής περιόδου μετά την ανάληψη μέρους του δικτύου από την Υπεραγορές Σκλαβενίτης.
Το 2017
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι κατά το 2017 η εταιρεία διατήρησε την εικόνα των EBITDA στο 1,6 εκατ. ευρώ, ενίσχυσε το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων κατά 2,8% στα 24,6 εκατ. ευρώ, ενώ επέτυχε σημαντικό περιορισμό δανειακών υποχρεώσεων κατά 15% περίπου.
Σε επίπεδο εξωστρέφειας η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη διαρκή ενίσχυση των εξαγωγών, οι οποίες το 2017 αυξήθηκαν κατά 15%. Με τη συστηματική παρουσία των επώνυμων προϊόντων της σε πάνω από 30 αγορές, η εταιρεία προσβλέπει σε αντίστοιχη αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας και για το 2018. Υπενθυμίζεται ότι προκειμένου να διευρύνει την εξαγωγική της δραστηριότητα, που συνεισφέρει περί το 15% των ετήσιων εσόδων της, στα μέσα και στα τέλη του 2016 η βιομηχανία ίδρυσε θυγατρικές στη Ρουμανία με την επωνυμία Egeo Sales & Distribution και στην Ουγγαρία με την επωνυμία Egeo Trading, αντιστοίχως, συμμετέχοντας σε αυτές με μερίδιο 50%.