Οι μεγάλες επιχειρήσεις και αυτές που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές ήταν οι κερδισμένες των φετινών θερινών εκπτώσεων ή τουλάχιστον αυτές που είχαν τις μικρότερες απώλειες.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις και αυτές που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές ήταν οι κερδισμένες των φετινών θερινών εκπτώσεων ή τουλάχιστον αυτές που είχαν τις μικρότερες απώλειες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ - ΕΣΕΕ) επιβεβαιώνουν δύο ήδη γνωστά στοιχεία: πρώτον, τις μεγαλύτερες αντοχές των αλυσίδων, ειδικά των πολυεθνικών, σε συνθήκες κρίσης και, δεύτερον, την ώθηση που δίνει ο τουρισμός και σε άλλους κλάδους της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Τα όρια που κινήθηκε ο τζίρος ήταν από +7% για όσες επιχειρήσεις είχαν αύξηση και κατά μέσο όρο -15% για όσες είχαν μείωση, επομένως μεσοσταθμικά η μείωση των πωλήσεων περιορίστηκε φέτος στο -10%, λαμβάνοντας υπόψη και τις προαναφερθείσες σημαντικές διαφοροποιήσεις.
Το ύψος του ποσοστού έκπτωσης στις εμπορικές αγορές κυμάνθηκε από 21% έως 40%, ενώ οι Εμπορικοί Σύλλογοι της χώρας δήλωσαν για τις περιοχές τους παρόμοια εικόνα με αυτήν της πρωτογενούς έρευνας, με πολλές περιοχές της χώρας να δηλώνουν σταθερές πωλήσεις τη φετινή θερινή εκπτωτική περίοδο.
Από την έρευνα προκύπτει εξάλλου ελαφρά διαφοροποίηση σε σύγκριση με προηγούμενες έρευνες σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Αν και η πλειονότητα των εμπόρων εξακολουθεί να θεωρεί ότι το επιπλέον κόστος είναι δυσανάλογα υψηλό σε σύγκριση με το όποιο όφελος, το 40% εκτιμά ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές έχει συμβάλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στο κατάστημά τους.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη, «η καθιερωμένη έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις ολοκληρώθηκε, χωρίς όμως τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού ο τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου στο λιανικό εμπόριο φαίνεται να κινήθηκε κάτω από τον πήχυ των 6 δισ. ευρώ. Το συνολικό ταμείο δείχνει ότι στις περισσότερες αστικές αγορές, η κίνηση ήταν υποτονική, ενώ στις τουριστικές περιοχές της Χώρας η "εισαγόμενη κατανάλωση" από τον τουρισμό δεν ήταν ικανοποιητική. Το ποσό του 1,2 δισ. ευρώ της α’ δόσης του φόρου εισοδήματος στο τέλος Ιουλίου σίγουρα έλειψε από τη κατανάλωση και γενικότερα είναι αντιληπτό ότι η υπερφορολόγηση "στραγγίζει" την αγορά. Οι σημαντικές αυξομειώσεις ανάλογα τα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής και οι αποκλίσεις μεταξύ κεντρικών και συνοικιακών περιοχών, αλλά και η εικόνα μεταξύ μικρών και μεγαλύτερων εμπορικών επιχειρήσεων διαμορφώνουν μία σύνθετη κατάσταση πραγμάτων. Είναι σαφές ότι η αγορά κινήθηκε μεσοσταθμικά αρνητικά και φέτος, που επιβεβαιώνει ότι τα προβλήματα των μικρομεσαίων του εμπορίου παραμένουν. Θα έλεγα ότι το λιανικό εμπόριο το μεγαλύτερο διάστημα της φετινής περιόδου των θερινών εκπτώσεων βρέθηκε σε κατάσταση “θερινής ραστώνης”».