Σε επένδυση 500 εκατ. δολαρίων στην Uber Technologies προχωρά η Toyota Motor, με στόχο την από κοινού ανάπτυξη αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Το στοίχημα με την Uber είναι ενδεικτικό των προσπαθειών της Toyota Motor να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος στην τεχνολογία αυτοκινούμενων οχημάτων, την ώρα που εταιρείες όπως η General Motors και Waymo της Alphabet προηγούνται στη συγκεκριμένη «κούρσα».
Από την έντυπη έκδοση
Σε επένδυση 500 εκατ. δολαρίων στην Uber Technologies προχωρά η Toyota Motor, με στόχο την από κοινού ανάπτυξη αυτοκινήτων χωρίς οδηγό. Το στοίχημα με την Uber είναι ενδεικτικό των προσπαθειών της Toyota Motor να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος στην τεχνολογία αυτοκινούμενων οχημάτων, την ώρα που εταιρείες όπως η General Motors και Waymo της Alphabet προηγούνται στη συγκεκριμένη «κούρσα».
Η Toyota αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο και η Uber κορυφαία εταιρεία στις υπηρεσίες μίσθωσης ταξί. Η επένδυση μισού δισ. δολαρίων εμβαθύνει την υφιστάμενη σχέση μεταξύ των δύο εταιρειών, ενώ αντικατοπτρίζει τη στρατηγική του διευθύνοντος συμβούλου της Uber, Ντάρα Κοσροβσάχι, για ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων μέσω συνεργασιών.
Η επένδυση, που αποτιμά την αξία της Uber στα 72 δισ. δολάρια, δίνει νέα πνοή στις δραστηριότητες αυτοκινούμενων οχημάτων της εταιρείας, που είχαν υποστεί πλήγμα μετά το πρόσφατο θανατηφόρο τροχαίο που είχε συμβεί τον Μάρτιο. Μετά το τροχαίο, όπου αυτοκινούμενο SUV της Uber είχε παρασύρει και τραυματίσει θανάσιμα μια πεζή στο Τέμπε της Αριζόνα, η Uber είχε αποσύρει από την κυκλοφορία τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, είχε απολύσει εκατοντάδες δοκιμαστές-οδηγούς και ανέστειλε τη λειτουργία της μονάδας στην Αριζόνα, όπου γίνονταν οι δοκιμές των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η Uber θα συνδυάσει το σύστημα αυτόνομης οδήγησης με την τεχνολογία Guardian της Toyota και θα ενσωματωθεί στα minivans Sienna, τα οποία από το 2021 θα χρησιμοποιηθούν στο δίκτυο υπηρεσιών μεταφορών της Uber, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των δύο εταιρειών. Στόχος των δύο πλευρών είναι να λύσουν το πρόβλημα της μαζικής παραγωγής αυτοκινούμενων αυτοκινήτων για στόλους οχημάτων σε υπηρεσίες μεταφορών, συμπεριλαμβανομένων και υπηρεσιών ταξί.
Αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας συνεχίζουν να διεκδικούν μια θέση στην αγορά αυτοκινήτων του μέλλοντος, μια αγορά όπου η ιδιοκτησία οχημάτων δίνει τη θέση της στην κινητικότητα ως υπηρεσία.
Αυτό έχει οδηγήσει σε σειρά συνεργασιών, καθώς για τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων οι υπηρεσίες ridesharing αποτελούν άγνωστο πεδίο, ενώ αντιστοίχως εταιρείες όπως η Uber ανακαλύπτουν ότι είναι δύσκολη η κατασκευή οχημάτων.
Άλλες εταιρείες τεχνολογίας και αυτοκινήτων έχουν στραφεί σε παρόμοιες συμμαχίες. Η Waymo, για παράδειγμα, αγοράζει οχήματα από τις Chrysler και Jaguar Land Rover. Η Uber έχει και συμφωνία για αγορές αυτοκινήτων από τη Volvo, ενώ διαθέτει και συνεργασία με την Daimler.
H Uber κατέχει ηγετική θέση στις υπηρεσίες ridesharing, έχοντας προβάδισμα στο να βρει κοινό για αυτόνομα οχήματα.
Η Uber θα μπορούσε να δημιουργήσει μια έτοιμη αγορά για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό της Toyota μέσω της ridesharing εφαρμογής της, που χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες.