Τη συνεργασία του υπουργείου Τουρισμού για την ενδυνάμωση της οικονομικής σύνδεσης εμπορίου με τον τουρισμό, ζητεί από την Έλενα Κουντουρά, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Τη συνεργασία του υπουργείου Τουρισμού για την ενδυνάμωση της οικονομικής σύνδεσης εμπορίου με τον τουρισμό, ζητεί από την Έλενα Κουντουρά, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Στην επιστολή που απέστειλε στην υπουργό κ. Κουντουρά, η ΕΣΕΕ διαψεύδει τις όποιες παρερμηνείες των δηλώσεων του προέδρου της, Βασίλη Κορκίδη, που είδαν το φως της δημοσιότητας και επισυνάπτει το ακριβές δελτίο Τύπου και την σχετική έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της Συνομοσπονδίας.
Συγκεκριμένα, τονίζεται πως «το ΙΝΕΜΥ είναι το ερευνητικό ινστιτούτο του εμπορίου και της Μμε επιχειρηματικότητας, παράγοντας πλούσιο ερευνητικό και τεκμηριωτικό υλικό προς πάσα χρήση από την ερευνητική κοινότητα, τους πολιτικούς ιθύνοντες αλλά και την κοινή γνώμη».
«Από τις απαρχές της λειτουργίας του, τόσο η ΕΣΕΕ όσο και το ΙΝΕΜΥ, επεσήμαναν το δεσμό που συνέχει τις δραστηριότητες του εμπορίου με αυτούς του τουρισμού, διεξάγοντας έρευνες για το εμπόριο σε τουριστικές περιοχές και καταθέτοντας προτάσεις για την καλύτερη διασύνδεση αναμεσά στους δύο κλάδους. Για την ΕΣΕΕ, ο τουρισμός αποτελεί μια από τις «ατμομηχανές» της ελληνικής οικονομίας, ενώ ως η κατεξοχήν οικονομία της τελικής κατανάλωσης, εμφανίζει σημαντικές οικονομίες κλίμακας για το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας. Για την περίοδο 2017-2018, οι κυριότεροι τουριστικοί δείκτες, όπως το τουριστικό ισοζύγιο, οι τουριστικές εισπράξεις, οι διανυκτερεύσεις, οι αφίξεις κ.λπ., εμφανίζουν εντυπωσιακή μεγέθυνση και τεκμηριώνουν την αυξημένη δυναμική του κλάδου», αναφέρει η ΕΣΕΕ.
Παράλληλα, προστίθεται πως «λόγω της ιδιαιτερότητας της φύσης του, ο τουρισμός εμφανίζει σημαντικές διακλαδικές αλληλεπιδράσεις "μεταφέροντας" οφέλη σε επιμέρους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας. Ειδικότερα, το λιανικό εμπόριο αποτελεί έναν από τους κλάδους που αναπτύσσει ιστορικά οργανική σύνδεση με την τουριστική δραστηριότητα».
Όμως, σύμφωνα με την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας «τα τελευταία χρόνια της κρίσης, για μια σειρά από λόγους που διερευνούμε (διαθέσιμο τουριστικό εισόδημα, κατίσχυση υποδείγματος all inclusive κ.α.) η σύνδεση αυτή παρουσιάζει σημαντικές υστερήσεις που σε μεγάλο βαθμό απομακρύνουν την μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση από την άκρως θετική πορεία της τουριστικής δραστηριότητας».
Όπως σημειώνει η Συνομοσπονδία τα τελικά συμπεράσματα του ΙΝΕΜΥ θα εξαχθούν μετά την επερχόμενη λήξη της θερινής τουριστικής περιόδου, όταν και θα πρέπει να ανοίξει ο διάλογος για τον στρατηγικό σχεδιασμό του εμπορίου και «όχι του τουρισμού που αφενός εκ του αποτελέσματος θεωρούμε επιτυχή και αφετέρου δεν δηλώνουμε ούτε αρμόδιοι, ούτε ειδικοί».
«Στόχος μας είναι να βελτιωθούμε και να κατευθύνουμε την "εισαγόμενη κατανάλωση" προς τη μικρομεσαία εμπορική επιχείρηση των τουριστικών περιοχών, αλλά και των αστικών κέντρων, σύμφωνα με το πρόσφατο θετικό παράδειγμα του εμπορικού κέντρου της Αθήνας», επισημαίνεται.
Στις προθέσεις της ΕΣΕΕ, σύμφωνα με την επιστολή, είναι η εποικοδομητική συνεργασία του υπουργείου με το ΙΝΕΜΥ για θέματα που αφορούν στην οικονομική σύνδεση εμπορίου-τουρισμού.
Συγκεκριμένα, «σε ό,τι αφορά την πρόσφατη αρχική έρευνα που δημοσιοποιήσαμε και για την οποία αξιοποιήσαμε κάποια πρώτα δεδομένα από την ΤτΕ, θα θέλαμε πολύ να έχουμε πρόσβαση και σε δεδομένα που έχει συλλέξει το υπουργείο Τουρισμού και τα οποία φαίνεται να έχουν μεγάλη απόκλιση προς το καλύτερο, αναφορικά με την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του τουρισμού στη χώρα μας. Μοναδικός σκοπός μας είναι να είμαστε όσο πιο ακριβείς γίνεται και να επικαιροποιήσουμε με τον σωστό τρόπο τα πορίσματα, ώστε να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο τα αποτελέσματα της έρευνας προς όφελος του ελληνικού εμπορίου και της οικονομίας της χώρας μας».
Τέλος, η ΕΣΕΕ καταλήγει πως «επιθυμούμε μία συνάντηση μαζί σας (σ.σ. Έλενα Κουντουρά) για την υποστήριξη της υλοποίησης των «open malls» στα ιστορικά εμπορικά κέντρα των πόλεων μας, καθώς και για την ανάπτυξη του e-Commerce, ώστε να διαθέτουμε τα ελληνικά προϊόντα στους 30 εκ. τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα, όλο τον χρόνο στη χώρα τους».