Οι εντεινόμενες εμπορικές αντιπαραθέσεις ΗΠΑ και Κίνα φαίνεται να περιορίζουν την «όρεξη» των καταναλωτών για αγορές πολυτελών αγαθών και στις δύο χώρες.
Οι εντεινόμενες εμπορικές αντιπαραθέσεις ΗΠΑ και Κίνα φαίνεται να περιορίζουν την «όρεξη» των καταναλωτών για αγορές πολυτελών αγαθών και στις δύο χώρες.
Η επιβράδυνση των πωλήσεων των ελβετικών ρολογιών χειρός είναι ένα πρώτο δείγμα, των πιέσεων, που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τους επόμενους μήνες οι οίκοι πολυτελών αγαθών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δόθηκαν στη δημοσιότητα, τον Ιούλιο οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών αυξήθηκαν 6,6%, με τον ρυθμό της αύξησης να έχει περιοριστεί περίπου στο μισό σε σχέση με τον Ιούνιο. Μάλιστα εάν συνυπολογίσει κανείς το γεγονός ότι ο Ιούλιος είχε μία επιπλέον εργάσιμη ημέρα, τότε η αύξηση ήταν μόλις 2%, σύμφωνα με τον Λούκα Σόλκα, αναλυτή της Exane BNP Paribas.
Στον απόηχο των στοιχείων οι μετοχές των Richemont και Swatch Group βρέθηκαν υπό πίεση.
Προς το παρόν οίκοι όπως οι Kering, Hermes και LVMH δηλώνουν ότι δεν έχουν δει κάμψη της ζήτησης από τους Κινέζους καταναλωτές, οι οποίοι και καλύπτουν σχεδόν το 1/3 της παγκόσμιας ζήτησης πολυτελών αγαθών. Ωστόσο αναλυτές προειδοποιούν πως αυτό μπορεί να αλλάξει σύντομα.
Η πτώση του κινεζικού χρηματιστηρίου είναι ένας παράγοντας, που «τρώει» την περιουσία εύπορων Κινέζων και θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τις δαπάνες τους.
Πηγή: Bloomberg