Μακροπρόθεσμες ευκαιρίες κυνηγούν οι Έλληνες επιχειρηματίες στην Τουρκία, καθώς στην πλειονότητά τους δείχνουν αποφασισμένοι να αμυνθούν στην κρίση της λίρας -η οποία έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική δραστηριότητα ανάλογα με τον κλάδο- κρατώντας τα plan B στο συρτάρι.
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Μακροπρόθεσμες ευκαιρίες κυνηγούν οι Έλληνες επιχειρηματίες στην Τουρκία, καθώς στην πλειονότητά τους δείχνουν αποφασισμένοι να αμυνθούν στην κρίση της λίρας -η οποία έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική δραστηριότητα ανάλογα με τον κλάδο- κρατώντας τα plan B στο συρτάρι.
Ενδεικτικά σημειώνεται ότι η διοίκηση του ομίλου Fourlis που δραστηριοποιείται στη χώρα μέσω θυγατρικής, με 24 καταστήματα Intersport και 2 The Athlete's Foot, βλέπει μεσοπρόθεσμα πολλές ευκαιρίες, λόγω του μεγέθους, των δημογραφικών χαρακτηριστικών και της δομής του ανταγωνισμού στην τοπική αγορά.
Όσο για τις επιπτώσεις από τη συνεχιζόμενη διολίσθηση της τουρκικής λίρας, «δεν έχουν ουσιώδη επίδραση στα αποτελέσματα και τα οικονομικά μεγέθη του ομίλου», αναφέρει η διοίκηση.
Παρ' όλ' αυτά ο όμιλος Fourlis παρακολουθεί στενά της εξελίξεις και προβαίνει σε ενέργειες ελαχιστοποίησης των βραχυπρόθεσμων αρνητικών επιπτώσεων, όπως άλλωστε πράττουν και άλλες ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν παρουσία και επιχειρηματικά σχέδια στην Τουρκία - όπως οι: Τιτάν, Chipita, Πλαστικά Κρήτης, Εurodrip, ΔΕΗ, Kleemann, Intracom, Intralot κ.ά.
Εξάλλου, οι ελληνικές εταιρείες έχουν εδραιώσει την παρουσία τους σε ένα περιβάλλον έντονης μεταβλητότητας του τοπικού νομίσματος τα προηγούμενα χρόνια και με τα στοιχεία για το εμπορικό ισοζύγιο Ελλάδας - Τουρκίας να δείχνουν εύθραυστη βελτίωση, καθώς το πλεόνασμα που εμφανίζεται στο σύνολο των εμπορικών συναλλαγών εξανεμίζεται στο σύνολο των προϊόντων χωρίς καύσιμα.
Είναι επίσης σημαντικό να αναφερθεί ότι η Τουρκία αποτελεί μια αγορά 80 εκατ. κατοίκων, εκ των οποίων περίπου 10% είναι μέσης και ανώτερης εισοδηματικής τάξης.