Tη σταδιακή αναπροσαρμογή των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα έως το 2009 προβλέπει το σχέδιο νόμου που κατατίθεται σήμερα στη Βουλή. Από την 1η Ιουλίου 2006 ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στην αμόλυβδη βενζίνη αναπροσαρμόζεται κατά 5,7%. Αυτό σημαίνει αναπροσαρμογή των τιμών της συγκεκριμένης βενζίνης κατά 0,02 ευρώ ανά λίτρο συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
ΚΑΤΑΤΙΘΕΤΑΙ σήμερα στη Βουλή το σχέδιο νόμου «Τροποποίηση και Συμπλήρωση των Διατάξεων για τη Χρηματοδοτική Μίσθωση, Διατάξεις περί Δημοσίων Εσόδων και άλλες ρυθμίσεις».
Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται διάταξη η οποία προβλέπει, με βάση την υποχρέωση της Ελλάδας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την αναπροσαρμογή σταδιακά στην 4ετία έως το 2009 των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα.
- Ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη βενζίνη ( <96,5 οκτάνια) αναπροσαρμόζεται από 1ης Ιουλίου 2006 κατά 5,7%. Αυτό σημαίνει αναπροσαρμογή των τιμών της συγκεκριμένης βενζίνης κατά 2 λεπτά (0,02 ευρώ) ανά λίτρο συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αντίστοιχες αναπροσαρμογές θα υπάρξουν από 1-1-2007 και 1-1-2008 (5,8% και 5,7% αντίστοιχα). Από 1-1-2009 η αναπροσαρμογή θα είναι 2,6% καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επιτρέπει για το έτος αυτό μεγαλύτερες αναπροσαρμογές.
- Ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη βενζίνη (>96,5 οκτάνια) αναπροσαρμόζεται από 1ης Ιουλίου 2006 κατά 3,5%. Αυτό σημαίνει αναπροσαρμογή των τιμών της συγκεκριμένης βενζίνης κατά 1,3 λεπτά (0,013 ευρώ) ανά λίτρο, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Αντίστοιχες αναπροσαρμογές θα υπάρξουν από 1-1-2007 και 1-1-2008 (3,4% και 3,3% αντίστοιχα), ενώ από 1-1-2009 η αναπροσαρμογή θα είναι 2,9%.
- Ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης αναπροσαρμόζεται από 1ης Ιουλίου 2006 κατά 6,1%, που σημαίνει αναπροσαρμογή των τιμών του καυσίμου αυτού κατά 1,8 λεπτά (0,018 ευρώ) ανά λίτρο, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Από 1-1-2007 και 1-1-2008 οι αναπροσαρμογές θα είναι 6,2% ενώ από 1-1-2009 θα είναι 3,1%.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, οι αναπροσαρμογές των συντελεστών ΕΦΚ στα καύσιμα δεν επηρεάζουν το ευνοϊκό καθεστώς φορολογίας για το πετρέλαιο θέρμανσης, το οποίο θα διατίθεται όπως πάντα κατά τη χειμερινή περίοδο με τον ισχύοντα μειωμένο συντελεστή.
Η αναπροσαρμογή αυτή γίνεται στο πλαίσιο της υποχρέωσης της χώρας έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης να φτάσει στο κατώτατο επιτρεπτό όριο φορολογίας που θα επιβάλλεται στα καύσιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2010.
Η αναπροσαρμογή, όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωη, γίνεται σταδιακά έως το 2009, προκειμένου να μειωθούν στο ελάχιστο δυνατό οι επιπτώσεις στον πληθωρισμό, στην οικονομία και στους πολίτες. Η αναπροσαρμογή αυτή προβλέπεται, όπως είναι γνωστό, και στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης 2005 – 2008.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, οι συντελεστές ΕΦΚ καυσίμων στην Ελλάδα είναι σήμερα κατά μέσο όρο 20% χαμηλότεροι σε σύγκριση με τους κατώτατους συντελεστές φορολογίας καυσίμων που θα ισχύουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2010.