Σημαντική μερισματική απόδοση και ισχυρή ρευστότητα έχει εξασφαλισμένη από τη ναύλωση των πλοίων της στο Yamal LNG project η Dynagas LNG Partners. Όπως ανακοινώθηκε στις αρχές Ιουλίου, η απασχόληση των δυο πλοίων της εταιρείας στο συγκεκριμένο project θα ξεκινήσει νωρίτερα.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σημαντική μερισματική απόδοση και ισχυρή ρευστότητα έχει εξασφαλισμένη από τη ναύλωση των πλοίων της στο Yamal LNG project η Dynagas LNG Partners. Όπως ανακοινώθηκε στις αρχές Ιουλίου, η απασχόληση των δυο πλοίων της εταιρείας στο συγκεκριμένο project θα ξεκινήσει νωρίτερα.
Το LNG Carrier Yenisei River αναμένεται να ξεκινήσει το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και 3 Μαρτίου του 2019, ενώ το Lena River το διάστημα μεταξύ Ιουλίου και Δεκεμβρίου του 2019, όπως σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Tony Lauritzen.
Η Dynagas LNG Partners, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του κ. Γιώργου Προκοπίου, ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2018 καθαρά κέρδη 0,4 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 5,2 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2017.
Η βελτίωση των αποτελεσμάτων οφείλεται στη μείωση των εξόδων για special survey και στον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων και της εξυπηρέτησης του χρηματοοικονομικού κόστους. Τα προσαρμοσμένα κέρδη αυξήθηκαν ελαφρώς στα 4,5 εκατ. δολ. έναντι 4,2 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2017, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA έφτασαν τα 24,4 εκατ. δολ. έναντι 22,9 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2017 χάρη και στη βελτίωση του κόστους τεχνικής διαχείρισης.
Τα έσοδα το δεύτερο τρίμηνο ήταν 30,9 εκατ. δολ. έναντι 32 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν, εξέλιξη που οφείλεται κυρίως στη ανανέωση του ναυλοσυμφώνου του Ob River, με μικρότερο ναύλο λόγω μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας του νέου ναυλοσυμφώνου και την παραμονή εκτός ναύλωσης για δώδεκα ημέρες του Arctic Aurora, λόγω της ειδικής επιθεώρησης. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για το δεύτερο τρίμηνο του 2018 μειώθηκε στα 61.500 δολ. έναντι 66.900 δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Η αξιοποίηση του στόλου έφτασε στο 97% έναντι 95% το 2017.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2018 τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν στα 64,796 εκατ. δολ. έναντι 71,067 εκατ. δολ έναν χρόνο πριν και τα κέρδη στα 5,191 εκατ. δολ. έναντι 7,731 εκατ. δολ. πέρυσι την ίδια περίοδο.
Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, τα EBITDA που ανακοίνωσε η εταιρεία είναι κατά 2 εκατ. δολ υψηλότερα από τα 23 εκατ. δολ που εκτιμούσαν οι αναλυτές, ενώ χαρακτηρίζει ως εξασφαλισμένη τη μερισματική απόδοση του 12,5%, η οποία υποστηρίζεται από σταθερές ταμειακές ροές που προκύπτουν από τις μακροχρόνιες ναυλώσεις.
Ο κ. Tony Lauritzen, διευθύνων σύμβουλος της Dynagas LNG Partners, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ανέφερε ότι τα κέρδη της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του 2018 ήταν σύμφωνα με τις προσδοκίες της διοίκησης και ήταν υψηλότερα αυτών του δεύτερου τριμήνου του 2017 αλλά χαμηλότερα των κερδών του πρώτου τριμήνου του 2018.
Εκτίμησε ότι το έργο Yamal προχωρεί καλά και πρόσθεσε ότι η εταιρεία έχει εξασφαλίσει με ναυλώσεις την απασχόληση των πλοίων της για το 85% των ημερών του 2018, το 99% των ημερών λειτουργίας του 2019 και το 100% του 2020.
O στόλος της Dynagas LNG Partners αποτελείται από έξι LNG carriers, με μεταφορική ικανότητα 914.000 κυβικών μέτρων. Επίσης έχει μακροχρόνιες συμφωνίες ναύλωσης με την Gazprom, την Equinor που είναι επίσημα γνωστή ως Statoil και τη Yamal Energy, η οποία είναι κοινοπραξία των Total, CNPC, Novatek και Silk Road Fund. Τα συμβολαιοποιημένα έσοδα ανέρχονται σε 1,44 δισ. δολ και η διάρκεια των ναυλώσεων είναι στα 10,1 έτη.
Ωστόσο, όπως ανέφερε στους θεσμικούς επενδυτές ο κ. Lauritzen, η μητρική εταιρεία Dynagas ελέγχει εννέα LNG Carriers, τα οποία είναι υποψήφια να ενταχθούν μεσοπρόθεσμα στον στόλο της Dynagas LNG Partners.