Η αποκλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. μειώνει τον κίνδυνο επιβολής αμερικανικών δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα και ενισχύει την επιχειρηματική εμπιστοσύνη, ωστόσο οι δύο πλευρές απέχουν πολύ από οποιαδήποτε ενέργεια για τη μείωση των εμπορικών φραγμών, εκτιμά η Capital Economics.
Η αποκλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε. μειώνει τον κίνδυνο επιβολής αμερικανικών δασμών στα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα και ενισχύει την επιχειρηματική εμπιστοσύνη, ωστόσο οι δύο πλευρές απέχουν πολύ από οποιαδήποτε ενέργεια για τη μείωση των εμπορικών φραγμών, εκτιμά η Capital Economics.
Σε ανάλυσή της, η εταιρεία ανεξάρτητης οικονομικής έρευνας τονίζει πως μια εμπορική συμφωνία -ιδίως μία που θα μπορούσε να μειώσει τους δασμούς και γενικά τους φραγμούς- θα χρειαζόταν πολύ καιρό για να ολοκληρωθεί.
Προειδοποιεί, δε, πως ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δεν αποκλείεται μέχρι την επίτευξη οριστικής συμφωνίας να προχωρήσει σε κάποια ενέργεια για τον περιορισμό των εισαγωγών από την Ε.Ε., επισημαίνοντας πως κάτι αντίστοιχο συνέβη και με την Κίνα, όπου τις δηλώσεις «συμβιβασμού» ακολούθησε η επιβολή νέων δασμών.
Αναφερόμενη στην Ευρωζώνη, η Capital Economics σημειώνει πως η ΕΚΤ θα προχωρήσει τον Σεπτέμβριο του 2019 ή και αργότερα σε αύξηση των επιτοκίων, τα οποία διατήρησε χθες αμετάβλητα.
Πάντως, όπως εκτιμά, καθώς ο πληθωρισμός αυξάνεται σταδιακά, η ΕΚΤ θα αυξήσει τα επιτόκια ταχύτερα από ό, τι οι επενδυτές προβλέπουν.
Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι δήλωσε εκ νέου αισιόδοξος για τις προοπτικές της ευρωπαϊκής οικονομίας, με την Capital Economics να υπογραμμίζει πάντως πως, ναι μεν έχει βάση αυτή η αισιοδοξία, ωστόσο «δεν είναι καλά όλα τα νέα».
Αναφέρει ενδεικτικά πως η οικονομία της Γαλλίας αναπτύχθηκε με πιο αργούς ρυθμούς το β’ τρίμηνο (μόλις 0,2%), ενώ και ο σύνθετος δείκτης PΜΙ της Ευρωζώνης κατέγραψε πτώση τον Ιούλιο.
naftemporiki.gr