Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 11 Ιουλίου 2018 14:25

ICAP: Κερδίζει έδαφος η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) να ωριμάζει σαν θεσμός στο ελληνικό επιχειρείν, η ICAP Group στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής της πρωτοβουλίας «Leading Employers in Greece» εκπόνησε πρωτογενή έρευνα σύμφωνα με την οποία η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως 200.000 ευρώ ετησίως σε προγράμματα και δράσεις ΕΚΕ. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από 200.000 έως 1 εκατ. ευρώ, ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από 1 εκατ. έως και 5 εκατ. ευρώ.

Με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (ΕΚΕ) να ωριμάζει σαν θεσμός στο ελληνικό επιχειρείν, η ICAP Group στο πλαίσιο της ετήσιας εκδοτικής της πρωτοβουλίας «Leading Employers in Greece» εκπόνησε πρωτογενή έρευνα σύμφωνα με την οποία η μεγάλη πλειοψηφία των εταιρειών (62%) δαπανά έως 200.000 ευρώ ετησίως σε προγράμματα και δράσεις ΕΚΕ. Το 1/4 σχεδόν (24%) των επιχειρήσεων δαπανά από 200.000 έως 1 εκατ. ευρώ, ενώ το 14% των επιχειρήσεων δαπανά από 1 εκατ. έως και 5 εκατ. ευρώ.
 
H Επιχειρηματική Έκδοση «Leading Employers in Greece» εστιάζει στην ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις, αξία των ευρύτερων πρακτικών Διοίκησης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού αλλά και των προγραμμάτων Κοινωνικής Δράσης και Προσφοράς.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ICAP Νικήτας Κωνσταντέλλος δήλωσε σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας πως η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη κερδίζει συνεχώς έδαφος τα τελευταία χρόνια, αλλά το ασταθές και γεμάτο προκλήσεις οικονομικό περιβάλλον αποτελεί τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη και εφαρμογή των δράσεων της.

Ωστόσο, όπως συμπλήρωσε ο κ. Κωνσταντέλλος, οι μεγάλες εταιρείες αναγνωρίζουν τη σημασία της ΕΚΕ και φαίνεται ότι την κατατάσσουν αρκετά ψηλά στις επιχειρηματικές τους δράσεις.

«Είναι χαρακτηριστικό ότι η ΕΚΕ θεωρείται “πολύ” ή “πάρα πολύ” σημαντική στο 89% των επιχειρήσεων (του δείγματος), ποσοστό αυξημένο κατά 5% σε σχέση την περσινή έρευνα. Ενθαρρυντικό είναι επίσης το γεγονός ότι σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις αύξησαν τα έξοδά τους για ενέργειες ΕΚΕ το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος», συνέχισε ο ίδιος.

Πάντως, όπως πρόσθεσε, την ίδια στιγμή, οι μεγάλες εταιρείες θεωρούν ότι η ΕΚΕ δεν έχει αναπτυχθεί ακόμη σε ικανοποιητικό βαθμό από το σύνολο των Ελληνικών επιχειρήσεων, αφού το 66% θεωρεί ότι ο βαθμός διείσδυσης / εφαρμογής των πρακτικών της κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα και μόλις το 2% του δείγματος θεωρεί ότι η ΕΚΕ εφαρμόζεται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από τις εγχώριες επιχειρήσεις.

«Η τρέχουσα οικονομική συγκυρία με ποσοστό 22% και το οικονομικό κόστος με 20% θεωρούνται οι κυριότεροι ανασταλτικοί παράγοντες υλοποίησης ΕΚΕ από τις Ελληνικές επιχειρήσεις», τόνισε ο κ. Κωνσταντέλλος.

Συμπερασματικά, επεσήμανε ότι η ΕΚΕ «δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται απλά ως ένα πρόσθετο κόστος από τις επιχειρήσεις, αλλά ως επένδυση με συγκεκριμένους στόχους, μετρήσιμα αποτελέσματα και οφέλη, που αφορούν τόσο στην ίδια την επιχείρηση όσο και στο κοινωνικό σύνολο. Ως εκ τούτου, κρίσιμα σημεία θεωρούνται η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και των καταναλωτών, η εκπαίδευση των στελεχών των επιχειρήσεων και η υιοθέτηση κατάλληλων πρωτοβουλιών και στρατηγικών από την πλευρά της πολιτείας που θα ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ποσοστό επιχειρήσεων προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των βέλτιστων πρακτικών ΕΚΕ».