Πρόβλημα βιωσιμότητας αντιμετωπίζουν μεσούσης της θερινής περιόδου, τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία (Online Travel Agents-ΟΤΑ) Airtickets και Travelplanet24 τα οποία ανήκουν στον όμιλο Tripsta. Απολύονται εργαζόμενοι. Τι συμβαίνει με όσους έχουν βγάλει εισιτήρια.
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Πρόβλημα βιωσιμότητας αντιμετωπίζουν μεσούσης της θερινής περιόδου, τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία (Online Travel Agents-ΟΤΑ) Airtickets και Travelplanet24 τα οποία ανήκουν στον όμιλο Tripsta.
Ο όμιλος Tripsta εμφανίζεται να οφείλει 75 εκατ. ευρώ περίπου στην IATA, ενώ όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς το 80-85% των πωλήσεων έγιναν στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά οι εργαζόμενοι της εταιρείας 180 στο σύνολο τους, έχουν ήδη ενημερωθεί για τον τερματισμό των συμβάσεων εργασίας τους και για την καταβολή από την εταιρεία των νόμιμων αποζημιώσεων.
Παράγοντες της αγοράς διευκρινίζουν ότι όσοι εξυπηρετήθηκαν από τις εν λόγω εταιρείες (έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων κ.λ.π.) δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα, από την ώρα που εκδόθηκαν εισιτήρια χρεώθηκαν πιστωτικές κάρτες κ.λ.π. καθώς οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις δεν λειτουργούν ως tour operators (διοργάνωση ταξιδιών) ώστε να «κρεμάσουν» ταξιδιώτες, αλλά σαν πλατφόρμες παροχής υπηρεσιών.
Τέλος η εξέλιξη αυτή εντείνει τις ανησυχίες της υπόλοιπης ελληνικής αγορά των ΟΤΑ καθώς εκτιμούν ότι η ΙΑΤΑ θα σκληρύνει περαιτέρω τους όρους της για τις ΟΤΑ με έδρα την Ελλάδα. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο «κανόνι» μετά από αυτό της airfasttickets τοv τον Ιούνιο του 2014.