Την ταχύτατη αύξηση των τουριστικών εισροών στην Ελλάδα από την Κίνα επισημαίνει σε άρθρο της η South China Morning Post, υπενθυμίζει τις μεγάλες κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας και θέτει στον τίτλο το ερώτημα:«Θα αναδειχθεί η Ελλάδα γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη;»
Την ταχύτατη αύξηση των τουριστικών εισροών στην Ελλάδα από την Κίνα επισημαίνει σε άρθρο της η South China Morning Post, υπενθυμίζει τις μεγάλες κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας και θέτει στον τίτλο το ερώτημα:«Θα αναδειχθεί η Ελλάδα γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρώπη;»
Στο άρθρο αναφέρονται στοιχεία του ελληνικού υπουργείου Τουρισμού, σύμφωνα με τα οποία ο αριθμός των Κινέζων επισκεπτών στην Ελλάδα αυξήθηκε περισσότερο από 35% στους 120.000 το 2017, ενώ προβλέπεται να σκαρφαλώσει στους 180.000 φέτος, με στόχο να φτάσουν τους 400.000 με 500.000 έως το 2020. Σε αυτούς δεν συνυπολογίζονται όσοι εισήλθαν στη χώρα μέσω άλλων μελών της Ε.Ε., όπως η Γαλλία ή η Ιταλία.
«Για την υπερχρεωμένη Ελλάδα όλοι οι τουρίστες είναι καλοδεχούμενοι» σχολιάζει ο συντάκτης της εφημερίδας. Ο Θεόδωρος Κορλοτσίδης, οδηγός ταξί, δηλώνει στην εφημερίδα: «Ξέρετε γιατί μας αρέσουν οι Κινέζοι; Δεν έρχονται τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, όπως οι άλλοι και έτσι μας προσφέρουν δουλειά όλο το χρόνο».
Οι Κινέζοι, σημειώνει το δημοσίευμα, έχουν τη φήμη ότι ξοδεύουν πολλά. Το 2017 κάτα μέσο όρο δαπάνησαν 5.679 ευρώ ανά ταξίδι ή 931 ευρώ ημερησίως, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στα 400 εκατ. ευρώ. Ο οικονομολόγος της Capital Economics, Μαρκ Γουίλιαμς, σχολιάζει πως το πραγματικό ποσό ενδεχομένως να μην είναι τόσο υψηλό, καθώς πολλοί Κινέζοι χρησιμοποιούν ως δικαιολογία τις διακοπές για να μεταφέρουν συνάλλαγμα εκτός της χώρας.
«Μόνο ένας στους 10 Κινέζουν έχουν διαβατήριο. Οπότε είναι μία αγορά με πολύ μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης» τονίζει ο ίδιος.
Στο άρθρο αναφέρεται ακόμη πως όταν ξέσπασε η χρηματοπιστωτική κρίση το 2009 η Κίνα προσέφερε «σανίδα σωτηρίας», μέσω της επενδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, η οποία όπως υπογραμμίζεται έχει στεφθεί από επιτυχία.
Η Κίνα, επισημαίνεται, σχεδιάζει να αναδείξει το ελληνικό λιμάνι στο «κεφάλι του δράκου» στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Μία Ζώνη, ένας Δρόμος». Θα αποτελέσει έτσι η χώρα γέφυρα για τη μεταφορά των εμπορευμάτων της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική.
Αναφέρεται τέλος πως τα σχέδια της Cosco για νέο τέρμιναλ κρουαζιερόπλοιων, που σύμφωνα με την εταιρεία θα φέρει επιπλέον 100.000 Κινέζους τουρίστες στη χώρα, έχουν προκαλέσει και αντιδράσεις από τους κατοίκους του Πειραιά, που επισημαίνουν τον αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον με πολύ μικρά οφέλη για την οικονομία.
Να σημειωθεί ότι στην έντυπη έκδοση το άρθρο φιλοξενήθηκε με τον τίτλο: «Η Ελλάδα στρώχνει χαλί υποδοχής στην Κίνα».
naftemporiki.gr