Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προσέλκυσης ξένων ναυτιλιακών εταιρειών και εφοπλιστών στη χώρα μας μέσω της δημιουργίας ειδικής πλατφόρμας έχει προτείνει στην Κυβέρνηση η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστων όπως αποκάλυψε πριν από λίγο ο πρόεδρος της Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας σε συνέντευξη τύπου της Ένωσης στην διεθνή έκθεση Ποσειδώνια. Παράλληλα σημείωσε ότι η κυβέρνηση εξετάζει τη δημιουργία ειδικού φορολογικού καθεστώτος, το επονομαζόμενο «non dom».
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προσέλκυσης ξένων ναυτιλιακών εταιρειών και εφοπλιστών στη χώρα μας μέσω της δημιουργίας ειδικής πλατφόρμας έχει προτείνει στην Κυβέρνηση η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστων όπως αποκάλυψε πριν από λίγο ο πρόεδρος της Θεόδωρος Βενιάμης μιλώντας σε συνέντευξη τύπου της Ένωσης στην διεθνή έκθεση Ποσειδώνια.
Παράλληλα σημείωσε ότι η κυβέρνηση εξετάζει την δημιουργία ειδικού φορολογικού καθεστώτος το επονομαζόμενο «non dom» για κατοίκους ξένων χωρών, ένα καθεστώς που όπως είπε θα συμπεριλαμβάνει, εφοπλιστές έλληνες της διασποράς αλλά και ξένους. Το εφάρμοσε αυτό το καθεστώς πριν δυο χρόνια η Ιταλία με θετικά αποτελέσματα, το έχει η Κύπρος, γιατί όχι και η Ελλάδα είπε ο κ. Βενιάμης.
«Τα Ποσειδώνια 2018 βρήκαν τη ναυτιλία μας να διατηρεί σταθερά την ηγετική της θέση, ποσοτική και ποιοτική στη διεθνή ναυτιλιακή κατάταξη, έχοντας αντιμετωπίσει με επιτυχία τις προκλήσεις της ιδιαίτερα δύσκολης ναυλαγοράς των προηγούμενων χρόνων και όχι μόνο» τόνισε, προσθέτοντας πως «παράλληλα, η Ένωσή μας, ως το θεσμικό αντιπροσωπευτικό όργανο της ελληνικής πλοιοκτησίας, με συνέπεια και επιμονή, συνέχισε και θα συνεχίσει να προασπίζει τις θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας, στα διεθνή fora, έχοντας αποδείξει διαχρονικά ότι εκφράζει τεκμηριωμένες προτάσεις βασιζόμενες στην τεχνογνωσία και την εμπειρία της ναυτικής μας παρακαταθήκης«.
Θέλω να σας διαβεβαιώσω, είπε, ότι το κύρος της φωνής μας είναι πιο ενδυναμωμένο από κάθε άλλη εποχή σε κάθε επίπεδο, έχοντας αναμφισβήτητα αναγνωρισθεί η ναυτιλία των Ελλήνων ως παίκτης μεγάλης εμβέλειας στο διεθνές ναυτιλιακό περιβάλλον.
Σημείωσε επίσης ότι κατά τη διάρκεια των πολλών διμερών συναντήσεων την περίοδο των Ποσειδωνίων με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ, κ. Kitack Lim, την Επίτροπο Μεταφορών, κα. Violeta Bulc, καθώς και με κρατικές αντιπροσωπείες και ιδιωτικούς ναυτιλιακούς φορείς, η ΕΕΕ τόνισε ότι η ναυτιλία ως βιομηχανία καλείται αδικαιολόγητα, αν και είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, να εφαρμόσει νομοθετήματα και περιβαλλοντικούς στόχους, των οποίων όμως η επίτευξη εξαρτάται κατά προτεραιότητα από άλλα εμπλεκόμενα μέρη όπως π.χ. οι κατασκευαστές των μηχανών των πλοίων και οι πετρελαϊκές εταιρείες. «Και επιπροσθέτως, δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι οι ανάγκες του παγκόσμιου εμπορίου αυξάνονται συνεχώς προς όφελος της ευημερίας των λαών και επομένως, η ναυτιλία καλείται να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για την κάλυψη αυτών» σημείωσε.
«Θα χρησιμοποιήσουμε λοιπόν όλους τους ανοικτούς διαύλους επικοινωνίας και επίσημης διαβούλευσης που έχουμε αναπτύξει για την προώθηση ρεαλιστικών και άρα εφικτών στην εφαρμογή τους και στην αποτελεσματικότητά τους προτάσεων για την αντιμετώπιση των επίκαιρων περιβαλλοντικών προκλήσεων» διαβεβαίωσε, προσθέτοντας: «Θα επαναλάβω ότι για να συνεχίσουμε την επιτυχή πορεία μας πρέπει να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Ο όρος «ανταγωνιστικότητα» είναι το κλειδί για την επιβίωση κάθε ναυτιλίας και πρέπει να αποτελεί κοινό στόχο βιομηχανίας και Πολιτείας καθώς και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεδομένου ότι η ναυτιλία μας αποτελεί αναπόσπαστο και στρατηγικό κομμάτι της.»
Στην συνέντευξη τύπου της ΕΕΕ που παραδοσιακά πραγματοποιείται την τελευταία ημέρα των Ποσειδωνιών (σήμερα Παρασκευή η έκθεση θα κλείσει τις πύλες της) ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Βενιάμης συνεπικουρούμενος από τα μέλη του συμβουλίου Γιώργο Αγγελόπουλο, Μιχάλη Χανδρή και Ιωάννη Λύρα, αναφέρθηκε σε όλα τα θέματα που απασχολούν την ελληνική και διεθνή ναυτιλία.
Μπόνους μεταγραφής στους αξιωματικούς
Ναυτική εκπαίδευση: Δεν επαρκεί ο αριθμός των αξιωματικών για να επανδρώσει τα πλοία με ελληνική σημαία και αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν έχουμε περισσότερα πλοία στη σημαία, όπως ανέφερε ο κ. Βενιάμης. Αποκάλυψε ότι ναυτιλιακές εταιρείες δίνουν «μπόνους μεταγραφής» για να πάρουν ένα πλοίαρχο η μηχανικό από άλλη εταιρεία. «Θα τρελαθούμε τελείως» είπε χαρακτηριστικά, ενώ συμπλήρωσε ότι οι γερμανοί παίρνουν αυτή την περίοδο τους καλύτερους έλληνες αξιωματικούς του εμπορικού ναυτικού. Τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης και της ιδιωτικής εκπαίδευσης , ενώ υπογράμμισε τις προσπάθειες της ΕΕΕ γα την αναβάθμιση των δημόσιων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. «Δημιουργείστε θέσεις για να έρθουν χιλιάδες παιδιά στις ΑΕΝ» είπε ο κ. Βενιάμης
Θα μείνουν τα πλοία από καύσιμα
Για το θέμα των καυσίμων μειωμένου θείου, προειδοποίησε ότι μετά το 2020 τα πλοία θα μείνουν «καραβοφάναρο» γιατί δεν είναι σίγουρο αν τα νέα καύσιμα επαρκούν και είναι ασφαλή καθώς μπορέι να έχουμε και εκρήξεις. Ξεκαθάρισε πάντως ότι οι εφοπλιστές είναι υπέρ του περιβάλλοντος όμως δεν διαλέγουν αυτοί μηχανές και καύσιμα. «Μην πυροβολείτε τη ναυτιλία για το περιβάλον» είπε και ζήτησε από τους νομοθέτες να στραφούν στη βιομηχανία κατασκευής μηχανών και διυλιστηρίων.
Για Scrubbers:
Υπάρχει σύγχιση γιατί κάποιες χώρες απαγόρευσαν τη χρήση ορισμένων τεχνολογιών όπως π.χ. του open loop γιατί μολύνουν τα θάλασσα.
Τεχνολογία
Η τεxνολογία των αυτόνομων πλοίων αφορά προς το παρόν κάποια μικρά καραβάκια και όχι τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας. Όταν η τεχνολογία προσφέρεται οι έληνες εφοπλιστές την αποκτούν πρώτοι.
Brexit:
Αν γίνει, σύμφωνα με τον πρόεδρος της ΕΕΕ θα είναι καλό για τη ναυτιλία γιατί θα είναι μία εναλλακτική λύση έναντι εκβιασμών από την ΕΕ.
Φορολογία ναυτιλίας
Είναι θέμα που συζητείται μεταξύ ελληνικού δημοσίου και κομισιόν και είμαστε κοντά σε λύση, είπε.
«Η ΕΕΕ προασπίζει πάντοτε τα συφέροντα της εληνικής ναυτιλάις με τεκμηριωμένες θέσεις και στα διενή forum, η προεδρική καρέκλα δεν φτιάχνεται με βάση τον σωματότυπο του προέδρου» κατέληξε ο κ. Βενιάμης.