Η πολύκροτη υπόθεση της Folli Follie, παράλληλα με τα θέματα αξιοπιστίας που εγείρει ταλανίζοντας τον τελευταίο μήνα την εγχώρια αγορά, με προεκτάσεις και στη διεθνή, αποκαλύπτει επίσης το επιχειρηματικό ρίσκο από την έκθεση στην Κίνα, έναν κίνδυνο που καλούνται να διαχειριστούν τα luxury brands.
Από την έντυπη έκδοση
Της Σοφίας Εμμανουήλ
[email protected]
Έπειτα από μια περίοδο ραγδαίας ανάπτυξης που ανέδειξε επενδυτικές ευκαιρίες σε μια οικονομία 13,2 τρισ. δολ. (εκτιμήσεις 2018), η «γκρίζα κινεζική αγορά» ανθεί, απειλώντας τα περιθώρια κέρδους, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και τη φήμη διεθνών brands.
Η κινεζική ζήτηση ακόμη και λίγο μετά το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης (2008) συντηρούσε την ανάπτυξη του κλάδου πολυτελών ειδών, ενθαρρύνοντας τους μεγάλους οίκους να ενισχύσουν την παραγωγική τους δραστηριότητα, ώστε να ανταποκριθούν στη δυναμική αυτή τάση. Όμως τα brands δεν κατάφεραν να συντονιστούν πλήρως με τη ζήτηση και αναγκάστηκαν να λάβουν μέτρα για να διαχειριστούν τα μεγάλα αποθέματα.