Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 31 Μαΐου 2018 18:24

ΟΠΑΠ: Τον τόνο για το 2018 δίνουν οι ισχυρές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου

Στην ενίσχυση των εσόδων και των κερδών του ΟΠΑΠ εστίασε ο διευθύνων σύμβουλος, Ντάμιαν Κόουπ, κατά την τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2018, τονίζοντας ότι η εταιρεία κεφαλαιοποιεί τις επενδύσεις και τις πρωτοβουλίες που υλοποιήθηκαν το 2017.

Της Λέττας Καλαμαρά 
[email protected]

 

Στην ενίσχυση των εσόδων και των κερδών του ΟΠΑΠ εστίασε ο διευθύνων σύμβουλος, Ντάμιαν Κόουπ, κατά την τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2018, τονίζοντας ότι η εταιρεία κεφαλαιοποιεί τις επενδύσεις και τις πρωτοβουλίες που υλοποιήθηκαν το 2017.

Συγκεκριμένα, ο κύριος Κόουπ σχολίασε: «Οι επιδόσεις του πρώτου τριμήνου δίνουν τον τόνο για το υπόλοιπο του 2018, το οποίο πιστεύουμε ότι θα είναι έτος ουσιώδους ανάπτυξης για τον ΟΠΑΠ. Είμαι αισιόδοξος ότι στο τέλος της εφετινής χρονιάς, θα είμαστε ακόμη πιο κοντά στην πραγματοποίηση του Οράματος 2020 της εταιρείας».

Για το πρώτο τρίμηνο του 2018, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) διαμορφώθηκαν στα 377,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,1% σε ετήσια βάση. Επιπλέον, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 87,2 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 11,1%. Τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 39,9 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 20%.

Όπως τόνισε ο κύριος Κόουπ, σημαντική πρόοδος έχει συντελεστεί σε όλες τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΠΑΠ και ιδιαίτερα στον τεχνολογικό μετασχηματισμό της εταιρείας, την επένδυση στο δίκτυο των πρακτορείων, την ανάπτυξη του δικτύου των παιγνιομηχανήματων (VLTs) και την εγκατάσταση συσκευών αυτόματης εξυπηρέτησης στοιχηματισμού (SSBTs).

Σύμφωνα με τον κύριο Κόουπ, οι επενδύσεις στο δίκτυο των πρακτορείων ΟΠΑΠ, οδήγησαν στην αύξηση της μέσης προμήθειας για τους πράκτορες. Μέσα στους πρώτους μήνες του 2018, άνοιξαν 150 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων νέων πρακτορείων και καταστημάτων που μετεγκαταστάθηκαν. Η διαδικασία προσέλκυσης νέων πρακτόρων εξελίσσεται θετικά και αναμένεται να ανοίξουν εκατοντάδες νέα καταστήματα εντός των επόμενων μηνών.

Ο κύριος Κόουπ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο έργο του τεχνολογικού μετασχηματισμού της εταιρείας. Σήμερα, έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση περίπου 10.000 νέων τερματικών στα πρακτορεία ΟΠΑΠ. Βάσει του σχετικού προγραμματισμού, η μετακίνηση των προϊόντων στα νέα τερματικά και η μετάβαση στη νέα πλατφόρμα αθλητικού στοιχηματισμού της Playtech θα ολοκληρωθούν εντός του καλοκαιριού.

Όσον αφορά στη νέα διαδικτυακή πλατφόρμα αθλητικού στοιχηματισμού, ο κύριος Κόουπ ανέφερε ότι η παρουσίασή της αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί με τη νέα ποδοσφαιρική σεζόν, καθώς η μετάβαση στη νέα πλατφόρμα θα ήταν μια περίπλοκη διαδικασία ενόψει της απαιτητικής περιόδου του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου της Ρωσίας.

Τα VLTs και τα στοιχηματικά προϊόντα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του ΟΠΑΠ 

Η ανάπτυξη του δικτύου των VLTs προχωρά με βάση τον σχεδιασμό της εταιρείας. Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, είχαν τεθεί σε λειτουργία 11.350 VLTs. Σήμερα, περισσότερα από 12.800 μηχανήματα λειτουργούν σε αποκλειστικά καταστήματα και πρακτορεία ΟΠΑΠ. Επίσης, σήμερα άνοιξε το 300ο αποκλειστικό κατάστημα. Στόχος της εταιρείας είναι να έχουν συνολικά εγκατασταθεί περίπου 20.000 VLTs, έως το τέλος του 2018. Όπως σημείωσε ο κύριος Κόουπ, ο ΟΠΑΠ έχει πλέον καλύτερη εικόνα για το περιεχόμενο που προτιμούν οι παίκτες και σκοπεύει να προχωρήσει σε προϊοντικές βελτιώσεις εντός των επόμενων μηνών.

Το στοιχηματικό χαρτοφυλάκιο του ΟΠΑΠ σημείωσε ισχυρές επιδόσεις και αυτό το τρίμηνο. Ο κύριος Κόουπ εξέφρασε την ικανοποίηση του από την απόδοση των Virtual παιχνιδιών και επεσήμανε ότι η εταιρεία θα εισάγει νέο περιεχόμενο έως το τέλος του έτους. Επιπλέον, ο ρυθμός εγκατάστασης των SSBTs έχει επιταχυνθεί σημαντικά, καθώς έχουν ήδη εγκατασταθεί 3.100 μηχανές σε 1.500 πρακτορεία. Το μέγεθος αυτό θα αυξηθεί περαιτέρω εντός του έτους, ενώ στα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνεται η αξιοποίηση των SSBTs και για άλλα προϊόντα.

Αναφορικά με την ιπποδρομιακή δραστηριότητα ο κ. Κόουπ, σημείωσε πως παραμένει ζημιογόνος, παρά τις μεγάλες προσπάθειες για την αναγέννηση των ιπποδρομιών και την ανάπτυξη ενός ελκυστικού προϊόντος. Μεταξύ άλλων, οι προσπάθειες αυτές περιλάμβαναν επενδύσεις στις εγκαταστάσεις του ιπποδρόμου, την απλοποίηση του στοιχηματικού προϊόντος και τη διοργάνωση δημοπρασιών ίππων με ευνοϊκούς όρους για τους ιδιοκτήτες. Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Κόουπ τόνισε ότι απαιτείται στρατηγική αναθεώρηση και βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους.