Ο σύγχρονος κλάδος της θαλάσσιας ναυσιπλοΐας μπορεί να υπάρξει μόνο σε συνδυασμό με την αερομεταφορά. Η συνεργασία της Golden Cargo με την Lufthansa Cargo αποτελεί ζωντανή απόδειξη γι’ αυτό, συμφωνούν ο Alexis von Hoensbroech, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής και γενικός εμπορικός διευθυντής της Lufthansa Cargo, και ο Κωστής Αχλαδίτης, διευθύνων σύμβουλος της Golden Cargo, μιας από τις κορυφαίες εταιρείες logistics ανταλλακτικών πλοίων στην κόσμο, με έδρα τον Πειραιά.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ο σύγχρονος κλάδος της θαλάσσιας ναυσιπλοΐας μπορεί να υπάρξει μόνο σε συνδυασμό με την αερομεταφορά. Η συνεργασία της Golden Cargo με την Lufthansa Cargo αποτελεί ζωντανή απόδειξη γι’ αυτό, συμφωνούν ο Alexis von Hoensbroech, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής και γενικός εμπορικός διευθυντής της Lufthansa Cargo, και ο Κωστής Αχλαδίτης, διευθύνων σύμβουλος της Golden Cargo, μιας από τις κορυφαίες εταιρείες logistics ανταλλακτικών πλοίων στην κόσμο, με έδρα τον Πειραιά.
Η Ελλάδα αποτελείται από τουλάχιστον 3.054 νησιά. Αυτό ισοδυναμεί με το 82% όλων των νησιών της Μεσογείου. Η συντριπτική πλειονότητα των νησιών μπορεί να προσεγγιστεί μόνο μέσω θαλάσσης. Χωρίς τακτικά δρομολόγια πορθμείων, θα ήταν αποκομμένα από τον έξω κόσμο. Αυτή η ιδιομορφία καθιστά εντελώς απαραίτητο το σύστημα αερομεταφοράς ανταλλακτικών των πλοίων και πορθμείων, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη μεταφορά των προμηθειών σε όλους τους νησιώτες, είναι το μήνυμα του Alexis von Hoensbroech, ο οποίος πρόσφατα φιλοξενήθηκε στην Αθήνα από τον κ. Αχλαδίτη.
Ο κ. Αχλαδίτης, με την ευκαιρία αυτή, εξηγεί ποια ανάγκη ήρθε να καλύψει η ίδρυση της Golden Cargo το 1989, από τον ναυτιλιακό όμιλο της Golden Union. «Μια μέρα ένα ανταλλακτικό από την Ιαπωνία χρειαζόταν επειγόντως για ένα πλοίο στην Ελλάδα», θυμάται ο κ. Αχλαδίτης. «Το κόστος μεταφοράς του ήταν το ίδιο με την τιμή του ίδιου του ανταλλακτικού. Τότε είναι που σκέφτηκα ότι τα logistics ανταλλακτικών θα μπορούσε να είναι μια αρκετά κερδοφόρα επιχείρηση. Αναρωτήθηκα αν θα ήμασταν σε θέση να το οργανώσουμε οι ίδιοι και με χαμηλότερο κόστος». Αυτή ήταν η αρχή της Golden Cargo, σχεδόν 30 χρόνια πριν, όπως ανέφερε και στο περιοδικό Planet της LH Cargo σε μία κοινή συνέντευξή του με τον κ. Hoensbroech. Αρχικά ο Κωστής Αχλαδίτης φρόντιζε μόνο για την αποστολή ανταλλακτικών που χρειαζόταν η εταιρεία που τον απασχολούσε. Με τα χρόνια, απέκτησε και άλλους πελάτες στον τομέα της θαλάσσιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Σήμερα, εξυπηρετεί περισσότερα από 2.500 πλοία παγκοσμίως και είναι επίσης contract logistics provider για μεγάλους παραγωγούς & εμπόρους ανταλλακτικών πλοίων. Η Golden Cargo πραγματοποιεί το 70% όλων των μεταφορών της αεροπορικώς.
Η παροχή υπηρεσιών logistics στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ένας απαιτητικός κλάδος. «Για να πετύχεις, πρέπει να γνωρίζεις ακριβώς πώς λειτουργεί ο συγκεκριμένος τομέας. Γνωρίζουμε ακριβώς ποιες είναι οι απαιτήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών. Το ότι έχουμε τις ρίζες μας σε αυτή τη βιομηχανία, μας προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα» , λέει ο κ. Αχλαδίτης. «Αυτό, σε συνδυασμό με την επιμέλεια και την επιμονή, την ελαστικότητα και την αίσθηση υπευθυνότητας του προσωπικού μας». Αυτό που είναι ιδιαίτερα δύσκολο είναι η έλλειψη προβλεψιμότητας. Τα πλοία βρίσκονται διαρκώς εν κινήσει και οι ναυτιλιακές λειτουργούν τα βαπόρια τους βάσει συμβάσεων ναύλωσης. Συχνά συμβαίνει να μην ξέρουν μέχρι τελευταία στιγμή ποιος θα είναι ο επόμενος λιμένας κλήσης κάποιου πλοίου σε μία ή δύο εβδομάδες. Αυτό περιπλέκει τα πράγματα - όχι μόνο σε περίπτωση απρόβλεπτης βλάβης, αλλά ακόμα και για τη συντήρηση ρουτίνας.
Σε σύνθετα ζητήματα, τα ανταλλακτικά που απαιτούνται προέρχονται από διάφορους κατασκευαστές που βρίσκονται σε όλο τον κόσμο. Τα καλύτερα σχοινιά παράγονται στην Ελλάδα, τα μέρη του κινητήρα προέρχονται συχνά από την Κορέα, την Ιαπωνία, την Κίνα ή την Ευρώπη, οι ψηφιακοί χάρτες και τα στοιχεία ελέγχου προέρχονται συχνά από κάπου στην Ευρώπη.
Τα πλοία τα οποία εξαρτώνται από τα spares βρίσκονται δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, είτε στη θάλασσα είτε σε κάποιο λιμάνι. «Λόγω αυτών των συνθηκών, οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να συνεργάζονται με έναν ευέλικτο και αξιόπιστο εταίρο», λέει Κωστής Αχλαδίτης. «Μαζί με τη Lufthansa Cargo, έχουμε αναπτύξει πρακτικές που μας επιτρέπουν να αποφασίσουμε πολύ γρήγορα από πού και πώς μπορούμε να βρεθούμε πιο κοντά στο μέρος όπου μας είναι απαραίτητο. Το δίκτυο μας εξυπηρετεί κομβικά σημεία στον τομέα της ναυτιλίας σε όλο τον κόσμο» εξηγεί ο Alexis von Hoensbroech. «Κατά κανόνα, τα μεγάλα λιμάνια λειτουργούν και ως τοποθεσίες, όπου τα ανταλλακτικά κατασκευάζονται και διατίθενται. Είμαστε ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των κατασκευαστών ανταλλακτικών και των ναυτιλιακών εταιρειών, χάρη στη στενή μας σχέση με τους εμπείρους συνεργάτες της Golden Cargo».
Το εξειδικευμένο προσωπικό της Golden Cargo έχει μεγαλώσει, αφού πλέον έχει στο δυναμικό της 120 υπαλλήλους. Προσλαμβάνει προσωπικό το οποίο εκπαιδεύει η ίδια ξεκινώντας από την αρχή, με αποτέλεσμα να παραμένει πιστό στην Golden Cargo. Και οι σχέσεις της εταιρείας με τους πελάτες της είναι επίσης πολύ στενές. «Δεν διαθέτουμε αποκλειστικό τμήμα πωλήσεων. Όλοι εδώ ασχολούνται με τις διανομές. Το αποτέλεσμα είναι ότι όλοι έχουμε στενές σχέσεις με τους πελάτες μας, αλλά και με το φορτίο που κινείται. Είναι ένας πολύ ξεχωριστός τρόπο εργασίας» σημειώνει ο Κωστής Αχλαδίτης.
Αλλά και ο συνεργάτης της Golden Cargo, η Lufthansa Cargo, έχει τις ίδιες αντιλήψεις. «Ο σκοπός μας είναι να στηρίζουμε ειδικευμένες εταιρείες logistics, όπως είναι η Golden Cargo, στην παγκόσμια δραστηριότητά τους με τον καλύτερο τρόπο» εξηγεί ο κ. Alexis von Hoensbroech ορίζοντας τον ρόλο της αεροπορικής του εταιρείας. «Επομένως η Lufthansa Cargo διαθέτει μια σειρά προϊόντων που ταιριάζουν απόλυτα σε τέτοιου είδους συνεργάτες και μια ομάδα που είναι εξοικειωμένη με τις ανάγκες που προκύπτουν στον τομέα της ναυτιλίας» τονίζει.