Ευκαιρίες για επιχειρηματικές κινήσεις στον τομέα των δεξαμενόπλοιων επιτρέπουν τα χαμηλά επίπεδα τιμών στις νέες ναυπηγήσεις. Στο πλαίσιο αυτό o όμιλος Gunvor, μεγάλος ναυλωτής στον τομέα της ενέργειας, συνεργάζεται με τον Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Δράγνη και τη ναυτιλιακή του εταιρεία OceanGold Tankers και τον επενδυτικό οίκο Maas Capital.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ευκαιρίες για επιχειρηματικές κινήσεις στον τομέα των δεξαμενόπλοιων επιτρέπουν τα χαμηλά επίπεδα τιμών στις νέες ναυπηγήσεις. Στο πλαίσιο αυτό o όμιλος Gunvor, μεγάλος ναυλωτής στον τομέα της ενέργειας, συνεργάζεται με τον Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Δράγνη και τη ναυτιλιακή του εταιρεία OceanGold Tankers και τον επενδυτικό οίκο Maas Capital.
Έτσι, δημιούργησαν μια νέα εταιρεία με δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού (product tankers), την ClearOcean Tankers. Η απόφαση των τριών έρχεται σε μία στιγμή που η πλειονότητα των «παικτών» στην αγορά των product tankers δεν περιμένουν άμεσα μια ανάκαμψη πριν από το πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ λίγες είναι οι φωνές που βλέπουν ανοδική κίνηση της αγοράς και των αξιών των πλοίων νωρίτερα.
Πάντως, σύμφωνα με την Intermodal, όλοι σχεδόν θεωρούν ότι η αγορά βρίσκεται στο κάτω μέρος του κύκλου και σίγουρα από το δεύτερο εξάμηνο του 2018 θα προσφερθούν περισσότερες ενδείξεις για το πότε θα επιστρέψει η αισιοδοξία.
Αναφορικά με την Clear Ocean Tankers και τα τρία μέρη θα έχουν ισόποσα ποσοστά στην κοινοπραξία, η οποία θα έχει έδρα την Κύπρο. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η ClearOcean Tankers έχει συμβόλαια με την STX Offshore & Shipbuilding Co. για τη ναυπήγηση τεσσάρων MR2 product tankers, και με την Daehan Shipbuilding Co για τη ναυπήγηση δυο LR2 product tankers. Και τα έξι υπό ναυπήγηση πλοία αναμένεται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία στην πλοιοκτήτρια εταιρεία στο πρώτο μισό του 2019. Τα πλοία θα είναι πολύ φιλικά προς το περιβάλλον και θα ενσωματώνουν όλους τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις που έχει θεσμοθετήσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, αναφορικά με τη μείωση των ρύπων διοξειδίου του θείου που τίθενται σε ισχύ από το 2020.
Η συμφωνία των τριών μερών προβλέπει ακόμη ότι η Clearlake Shipping, θυγατρική του ομίλου Gunvor, θα απασχολήσει τα πλοία με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα, ενώ η Oceangold Tankers του κ. Γιάννη Δράγνη θα αναλάβει την παρακολούθηση των ναυπηγικών εργασιών και την τεχνική διαχείριση των πλοίων.
Στην ανακοίνωση προτίθεται ότι η ClearOcean Tankers θα εξετάσει την περαιτέρω επέκτασή της με τη ναυπήγηση ή την απόκτηση από τη second hand αγορά και άλλων δεξαμενοπλοίων είτε μεταφοράς αργού είτε προϊόντων.
Ο Γιάννης Δράγνης από την πλευρά του εξέφρασε την ικανοποίησή του για το νέο εταιρικό σχήμα και χαρακτήρισε τη συνεργασία μοναδική, καθώς συγκεντρώνει, όπως είπε, έναν από τους μεγαλύτερους ναυλωτές δεξαμενοπλοίων στον κόσμο με βαθιά γνώση της αγοράς, μία πλοιοκτήτρια εταιρεία με σημαντική ιστορία στον κλάδο και μία επενδυτική εταιρεία με μακροχρόνια εμπειρία στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο Jan Andersen, από την πλευρά της Clearlake, δήλωσε ότι η κίνηση αυτή αποτελεί μία ελκυστική ευκαιρία, καθώς αξιοποιούνται οι ιστορικά χαμηλές τιμές στον κλάδο, ενώ η συνεργασία με την Oceangold Tankers και την Maas Capital προσφέρει τη δυνατότητα της περαιτέρω επέκτασης και της μείωσης του επενδυτικού ρίσκου.
Ο Mark Ras, διευθύνων σύμβουλος της Maas Capital Shipping, τόνισε ότι η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί παράδειγμα απόκτησης κορυφαίων στοιχείων ενεργητικού σε μια συναρπαστική τιμή σε συνεργασία με τους κορυφαίους συμμετέχοντες στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Σημειώνεται ότι η Oceangold Tankers, της οικογένειας Δράγνη, ιδρύθηκε το 2007 και σήμερα ελέγχει και διαχειρίζεται έναν στόλο από 10 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων πέντε είναι MR2 product tankers, ένα Panamax μεταφοράς αργού, δύο LR1 και δύο LR2 product tankers.
Η Gunvor Group είναι ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους ναυλωτές και εμπόρους ενεργειακών προϊόντων με επενδύσεις σε υποδομές, logistics αποθήκες και τερματικούς σταθμούς. Η Maas Capital είναι επενδυτικός οίκος που δίνει έμφαση στη ναυτιλία και την ενέργεια.